کد خبر: ۲۷۷۱۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
له کردن سلمان فارسی زیر پای منتسکیو:
دکتر روحانی روز گذشته در سخنانی، «سلمان محمدی» را قربانی جا انداختن اندیشه ماکیاولیستی منتسکیو کرد! رئیس جمهور گفته است: «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند»./ کجای قرآن نظریه تقسیم قدرت؛ یعنی تقسیم فساد و تبانی در ظلم را پذیرفته است؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رئیس جمهور حقوقدان با سخنانی تامل برانگیز نسبت به سلمان فارسی، به توجیه نظریات منتسکیو و کنایه به منطق سیاسی اسلام پرداخت.

حسن روحانی که با ادعای «احیای اخلاق» به عرصه انتخابات آمد، پیشتر منتقدان خود را بی سواد، بی شناسنامه، تازه به دوران رسیده و ... خوانده بود و حتی آنها را «به جهنم» روانه کرده بود تا معنای حقوقدان و اخلاق را روشن کند! وی اخیراً در سخنانی، «سلمان محمدی» را قربانی جا انداختن اندیشه ماکیاولیستی منتسکیو کرد!

رئیس جمهور گفته است: «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند».



جناب روحانی در کجای اسلام نظریه تفکیک قوای منتسکیو تأیید شده است؟ هم دست تراشی برای فساد هرگز جای تقوا و آنچه سلمان را سلمان کرد، نمی گیرد. اظهار نظر در «فقه سیاسی» سواد فقهی سیاسی می خواهد نه پست سیاسی داشتن! لطفا بفرمایید در کجای عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر، نظریه تفکیک قوای منتسکیو پذیرفته شده است؟ آیا علی علیه السلام که همه اختیارات مصر را به مالک اشتر داد، می خواست او را فاسد کند! کجای قرآن نظریه تقسیم قدرت؛ یعنی تقسیم فساد و تبانی در ظلم را پذیرفته است؟

اگر احساس بی نیازی (که غیر از قدرت است) زمینه ساز فساد است (ان الانسان لیطغی أن رآه استغنی) راه جلوگیری از فساد، تقسیم قدرت نیست؛ «تقوا» است و پس از آن نیز خیرخواهی و نصح امت و که می توان آن را به نحوی به نظارت عمومی ارجاع داد؛ نه تبانی بین خواص و به اصطلاح تفکیک قوا.

تقسیم قدرت در جایی که مبنا و اساس، تقوا نباشد، یعنی تقسیم فساد و تبانی در فساد و پیچیده تر و نامرئی تر شدن فساد و حاکمیت هوای نفس گروهی به جای هوای نفس یک فرد. در آمریکا و انگلیس و دنباله هاشان، روز به روز کشورهای یاد شده به دلیل تبانی نوشته یا نانوشته بین گردانندگان آن، بیشتر به ورطه ظلم و فساد سیستماتیک کشیده می شوند و حق مردم خود و نیز حق دیگر ملل جهان را می چاپند. هر چند برخی این امّ الفساد قرن را و شیطان بزرگ را بر سیره عقلا!! در تقسیم قوا ببینند و اوبامای فاسد را «مؤدب» بدانی و در عوض سلمان فارسی را در شرایط عدم تفکیک قوا فاسد بدانند!

جناب روحانی، نظریه تفکیک قوا مادامی که بر عنصر حیاتی «تقوا» که در اسلام و قرآن نبض سیاست است، تکیه نکند، اثر بلند مدت چندانی در جلوگیری از فساد ندارد. و آن جا که فرد خدا ترسی مثل مالک اشتر و ولیّ فقیه باشد، نظریه تفکیک قوا هیچ کارکرد ویژه ای ندارد و تمام اختیارات بر طبق قرآن و عهدنامه امیرالمؤمنین به مالک، باید در اختیار «تقوا» باشد نه «تقسیم». اما بر نظر نمیه سوادان و نیمه روشن فکران وطنی، مساله شاید جور دیگری است: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ ... يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً» نساء، 51. مراقب باشیم بهره اندک از حوزه علمیه قم و اسلام، سبب نشود که منطق طاغوتی سیاسی غرب را رهیافته تر از منطق اهل ایمان بدانیم!

در منطق برخی، «اوباما» در ساختار تفکیک قوا می شود «مودب» و سلمان محمدی (ص) در ساختار غیر تفکیک قوا می شود «فاسد»!: المرء مخبوء تحت لسانه! کمتر حرف بزنیم و بیشتر به وظیفه عمل کنیم.

روایاتی درباره سلمان محمدی جهت اطلاع در ادامه می آوریم:

1. امام صادق علیه السلام: «سَلْمَانُ عَلِمَ الِاسْمَ الْأَعْظَمَ». رجال الكشی- إختيار معرفة الرجال، النص، ص12. الإختصاص، النص، ص11. سلمان اسم اعظم را می دانست! آقای روحانی! می فهمی درباره چه کسی حرف می زنی!

2. امام صادق علیه السلام: «أَدْرَكَ سَلْمَانُ الْعِلْمَ الْأَوَّلَ وَ الْعِلْمَ الْآخِرَ وَ هُوَ بَحْرٌ لَا يُنْضَحُ وَ هُوَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْت». همان، ص 13 و نیز الإختصاص، النص، ص11. جناب روحانی، امام صادق فرموده است که «سلمان علم اول و علم آخر را می دانست و او دریایی بی پایان بود و از ما اهل بیت بود! نه از جناح دیگر که این نسنجیده گوییها در حق وی روا بداری.

3. امام صادق (ع): «كَانَ عَلِيٌّ ع مُحَدَّثاً وَ كَانَ سَلْمَانُ‏ مُحَدَّثاً قَالَ قُلْتُ فَمَا آيَةُ الْمُحَدَّثِ‏ قَالَ يَأْتِيهِ مَلَكٌ فَيَنْكُتُ فِي قَلْبِهِ كَيْتَ وَ كَيْتَ». جناب حقوقدان با اخلاق! حضرت صادق عليه السّلام: على و سلمان‏ «مُحدَّث‏» بودند عرض كردم شاهد محدّث بودن چيست؟ فرمود: فرشته‏اى مى‏آيد و بر دل او القا ميكند چنين و چنان. بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص322.

4. امام صادق (ع) فرمود: «و سلمان برتر از لقمان حکیم است». جناب روحانی! سلمان را قربانی توجیه افکار ماکیاولیستی منتسکیو نکن! به خداون سوگند روا نیست که با مقدسات بازی شود! «وَ سَلْمَانُ‏ خَيْرٌ مِنْ لُقْمَانَ‏». بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏1، ص18

حجت الاسلام ابوالفضل امامی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها