أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۲۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
"جهل مرکب" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا محمدی، مدرس دانشگاه و مستندساز در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پس از پایان پژوهش، این روزها در حال ساخت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، مجموعه مستند "جهل مرکب" از نهم آذر ماه در تهران ضبط خود را آغاز کرد  و به مبحث وهابیت، از پیدایش تا امروز می پردازد. تمامی استادان و کارشناسانی که در این مجموعه با آنها گفتگو می شود، از اهل سنت هستند که به تحلیل ، چگونگی پیدایش و ردّ این فرقه ساخته ی صهیونیسم می پردازند.
 
براساس این گزارش؛ در این مجموعه مستند با علمای برجسته ی اسلامی و استادان دانشگاهی در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در استانهای؛ سیاستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، بوشهر، فارس، گلستان و هرمزگان گفت وگوهایی پیرامون این موضوع صورت می گیرد. 
 
همچنین بازسازی خاطرات آقای همفر(کارگزار و نماینده ی وزارت مستعمرات انگلستان در کشورهای اسلامی در سالهای پیدایش تفکر وهابیت و محمد بن عبد الوهاب) نقطه اتصال  بخشهای مختلف این مجموعه است.
 
مجموعه مستند جهل مرکب مقدمه ی تولید مجموعه ی "سراب دیروز، جهل امروز" خواهد بود که به تحلیل علمی، پژوهشی و ریشه ای مذاهب نوپدید استکباری از جمله وهابیت، بهاییت،قادیانی وغیره می پردازد. که پژوهش آن توسط گروهی از پژوهشگران ارشد به سرپرستی آقای محمود علیپور در حال انجام است.
 
لازم به ذکر است؛ تولید مجموعه ی مستند "جهل مرکب " توسط موسسه فرهنگی هنری خورشید هشتم، طبق برنامه ریزی های انجام شده  تا نیمه نخست اسفند ماه سال جاری در شهرهای مختلف ایران به پایان می رسد  وبرای پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها