أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۴۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۹ آذر ۱۳۹۳
باز هم یک اقدام نژاد پرستانه دیگر از سوی کشورهای به اصطلاح مدعی حقوق بشر؛ این بار یک ایرانی مقیم انگلیس قربانی این اقدام نژاد پرستانه می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهنگ نیوز، بیژن ابراهیمی؛ ۴۴ ساله ؛پس از آنکه تلاش کرد از نوجوانانی که به گلدان‌های مقابل خانه‌اش آسیب می‌زدند، عکاسی کند تا مستندات خود را به پلیس ارائه دهد، از طرف برخی همسایگانش به داشتن «گرایش جنسی به کودکان» و «تهیه تصاویر از کودکان» متهم می شود. او برای تأمین جانی، با  پلیسی که در نزدیکی منزلش بود، تماس می‌گیرد؛ نیروهای پلیس که پیشتر او را به اتهام «اخلال در آسایش» احضار کرده بودند، با‌ بی اعتنایی نسبت به درخواست وی ؛زمینه قتل او را فراهم میکنند.
 

 
کمی بعد، ابراهیمی زیر ضربات بی رحمانه  این دو جوان انگلیسی جان می بازد و مهاجمان  سنگدل، پیکر بی‌جان او را به آتش میکشند؛ تا جنایتی هولناک رقم بخورد .
 
 
امااین اقدام در حالی است که  در طی روزهای گذشته و پس از گذشت بیش از پنج ماه از این اتفاق تلخ، دادگاه انگلیس ؛ ضمن مجرم شناختن دو متهم، مجازات این افراد را تعیین کرد؛ قاتل به 18 سال وهمدستش به 4سال حبس حکوم می شود.
 
خواهر بیژن ابراهیمی می گوید: تنها راهی که می توانستند او را اذیت کنند  این بود که بچه های کوچک را بفرستند که گلهای او را بشکنند و از این طریق کمی اذیتش بکنند .  هر زمانی که شکایت کرده بود به او گفته بودند که باید از آنها فیلم و عکس بگیری و یا از هر راهی که میتوانی مدرک جمع کنی وبیژن تنها راهش این بود که فیلم و عکس بگیرد. پلیس ها می دانستند که یک همچین شرایطی برای بیژن در آن محوطه وجود دارد و متاسفانه کاری نکردند که این باوری که خودشان درباره بیژن پیدا کرده اند که مسئله ای نبوده بیاییند اعلام بکنند و هیچ تلاشی نکردند که این مسئله را به بقیه توضیح بدهند و دلیل عکس برداری و فیلم برداری بیژن را توضیح بدهند.
 

روزنه 89 | دانلود فیلم
حرف های  خواهر بیژن در حالی بیان می‌شود که پلیس انگلیس به قصور خود در حفاظت از بیژن ابراهیمی اذعان کرده است .
اما این ماجرا از دو جنبه قابل تامل است ؛ یکی اقدام  نژادپرستانه و کوتاهی پلیس انگلیس ودیگری بایکوت خبری این جنایت هولناک از سوی شبکه بی بی سی فارسی .
این دست رفتار های پلیس انگلیس در مواجهه با رنگین پوستان در این سالهای اخیر کم دیده نشده است.
به گونه ای که حتی این رفتارهای نژاد پرستانه در درون پلیس هم دیده میشود.  مدتی پیش فرمانده پليس غرب لندن که یک فرد ایرانی با 25 سال سابقه خدمت در پلیس انگلیس بود؛  از کار برکنار میشود. وی یکی از منتقدان سرسخت پلیس به دلیل مسایل نژادپرستانه بوده است که برای از بین بردن تبعیضات نژادی در پلیس تلاش های گسترده ای را  انجام میدهد که سرانجام به همین دلیل اخراج میشود. 
 

 
او میگوید : تنها پشیمانی که دارم این است که باید حواسم را بیشتر جمع می کردم که پلیس لندن بالاخره می خواهد من را از کار برکنار بکند. من وقتی 2003 کامپیوترم را به دادگاه بردم و پلیس لندن مجبور شد از من عذرخواهی کند ، از آن زمان باید بیشتر حواسم را جمع می کردم که بالاخره اینها به دنبال بهانه هستند و می خواهند من را از کار بیکار کنند. چون برای خودشان غیر قابل باور است که یک نفر از اقلیت های قومی در سرای بریتانیا مقام داشته باشد.
 

 
تمامی این رویداد‌های تلخ به دلیل تبلیغات‌های رسانه‌های ارتباط جمعی در اروپا و کشورهای غربی درحالی است که بطور مدام خارجی‌ها به خصوص "مسلمانان" را در چند سال اخیر تروریست نامیده و افراد بی‌سواد و بی‌اطلاع جوامع اروپائی هم تحت تاثیر این رسانه‌ها، بدون هیچ مطالعه و تحقیقی، بلافاصله به خود این جرأت را می‌دهند که به مقابله با حضور خارجی‌ها بخصوص مسلمانان در همسایگی خود وارد عمل شوند.
اما در آن سو سانسور این فاجعه هولناک از سوی شبکه بی بی سی فارسی جای بسی تامل دارد.
 
چراکه به جرأت می‌توان  ادعا کرد اگر چنین حادثه‌ای در ایران رخ داده بود، حتما پوشش گسترده  ابعاد گوناگون آن در دستور کار برنامه‌های ‌این شبکه قرار می‌گرفت؛ همان گونه که در حادثه رقم خورده در میدان کاج، گزارش از ابعاد ریز و درشت ماجرا، به یکی از بخش‌‌های ثابت برنامه‌های بی‌بی سی فارسی تبدیل شده بود؛که حالاچگونه میشود که شبکه ای که ادعای بی طرفی میکند؛ در قبال به آتش کشیده  شدن یک ایرانی سکوت اختیار میکند. آن هم در شرایطی که  احساسات‌ نژادپرستانه در این قتل کاملا مشهود است. موضوعی که ادعای بی طرف بودن این شبکه را کاملا نفی میکند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها