أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۴۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۰۱ آذر ۱۳۹۰

به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم تجلیل از زبان‌آموزان برتر دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به ضرورت فراگیری زبان‌های خارجی اظهار داشت: امروز ایرانیان با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود در یادگیری زبان انگلیسی مشکل خاصی نداشته و به راحتی می‌توانند با کمی همت خود را به زبان بین‌المللی مجهز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی با تأکید بر آسیب‌شناسی در زمینه آموزش زبان انگلیسی در کشور افزود: اولین مشکل در آموزش زبان انگلیسی در کشور ارائه الگوهای غیرموفق بین زبان‌آموزان می‌باشد، لذا باید در این امر مسئولان دقت فراوان نموده و الگوهای موفقی را معرفی نمایند.

وی با تأکید بر فراگیری زبان‌های مختلف توسط طلاب تصریح کرد: امروز با توجه به امکانات آموزشی فراگیری چندین زبان برای طلاب امری آسان است و از آن‌جا که تنها آموختن زبان انگلیسی برای یک مبلغ دین در عرصه بین‌الملل کافی نیست، لذا طلاب باید به یادگیری زبان‌های متعدد اهتمام داشته باشند.

مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: از آن‌جا که امروز ما ادعای تبلیغ بین‌المللی را داریم، مبلغان باید خود را به سلاح روز که همان فراگیری زبان است، مجهز کنند.

وی، تأکید بیش از حد بر گرامر را آسیب دیگر بخش زبان‌های خارجی دانسته و گفت: زبان انگلیسی مانند برخی از زبان‌های نیازمند تجزیه و تحلیل نمی‌باشد. آن‌چه در زبان انگلیسی مهم است، تندخوانی است که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به برخی از نیازهای تبلیغ بین‌المللی، خاطرنشان ساخت: مبلغان قبل از حضور در هر محیط و فرهنگ جدید، ابتدا باید اطلاعات خود را درباره آن محیط افزایش دهند و با آگاهی کامل به تبلیغ علوم اسلامی بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی با انتقاد از ارائه مطالب اسلامی نسنجیده در شبکه‌های اسلامی آمریکا، یادآور شد: بسیاری از شبکه‌های اسلامی هم‌چون «سلام» برنامه‌هایی را پخش می‌کنند که مخاطبان آن مردم ایران هستند که فرهنگ آن‌ها با فرهنگ غرب بسیار متفاوت است؛ در صورتی که باید برنامه‌های متناسب با فرهنگ غرب تهیه و با نیازسنجی‌های انجام‌شده برنامه‌ها پخش شود.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از 10 نفر از ممتازین زبان‌های خارجی که شامل 4 نفر از طلاب خواهر و 6 نفر از طلاب برادر بود، تجلیل به عمل آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها