أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۶۲
زمان انتشار: ۰۱:۰۹     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
آیت الله کعبی:اکنون شرایط خاصی بر منطقه و سراسر جهان حاکم است به همین دلیل معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصمیم به برگزاری همایش سراسری "انسجام داخلی و اقتدار جهانی" در روزهای سوم و چهارم آذرماه سال جاری در مجتمع یاوران مهدی قم گرفته است.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598، آیت الله عباس کعبی در نشست خبری همایش "انسجام داخلی و اقتدار جهانی" که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا اظهار کرد: مراکز فعال حوزوی از قبیل شورایعالی حوزه، مرکز مدیریت، جامعه مدرسین و دفتر تبلیغات اسلامی هر ساله نشست‌هایی را قبل از ایام تبلیغی محرم و صفر و نیز ماه رمضان ویژه مبلغین برگزار می‌کنند که نشست امسال نیز فردا در مدرسه فیضیه و با سخنرانی وزیر اطلاعات و رئیس شورای امینت ملی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: اکنون شرایط خاصی بر منطقه و سراسر جهان حاکم است به همین دلیل معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصمیم به برگزاری همایش سراسری "انسجام داخلی و اقتدار جهانی" در روزهای سوم و چهارم آذرماه سال جاری در مجتمع یاوران مهدی قم گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تبیین نقش انسجام داخلی در اقتدار جهانی به‌عنوان محور اصلی این همایش گفت: نقش اقتدار جهانی نظام اسلامی در پیشبرد بیداری اسلامی، تبیین نقش محوری ولایت فقیه در فرآیند سیاسی کشور و ایجاد انسجام و وحدت، تحلیل گفتمانی فتنه، وحدت راهبردی و انسجام داخلی و ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای علمی کشور در عرصه‌های مختلف علمی از دیگر محورهای این همایش هستند.

وی در ادامه تعمیق ارتباط جامعه مدرسین حوزه علمیه با قشر جوان دانشجو و طلبه را یکی از اهداف برگزاری همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی دانست و تصریح کرد: روشنگری نسبت به مکر و حیله دشمنان اسلام و نظام اسلامی و شرایط موجود و نیز تقویت روحیه ارزشی و انقلابی در میان نسل جوان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر اهداف این همایش ملی هستند.

کعبی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش تقویت روحیه امید و استقامت در میان جوانان است، ضمن اینکه در طول دو روز برگزاری همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی، شخصیت‌های برجسته حوزوی و کشوری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام مصلحی در روز نخست این همایش ابراز کرد: جلسه پرسش و پاسخ حضار با وزیر اطلاعات نیز در صبح روز نخست برگزار خواهد شد.

وی از ارائه گزارش آخرین پیشرفت‌های نظام اسلامی در زمینه انرژی هسته ای توسط یکی از مقامات بلندپایه سازمان انرژی اتمی کشور در این همایش خبر داد و گفت: در زمینه پیشرفت‌های کشور در عرصه هوا و فضا نیز گزارشی به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسد.

کعبی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این همایش در روز نخست می‌توان به تبیین بیداری اسلامی و مروری بر پیام‌های مقام معظم رهبری در همایش‌های بیداری اسلامی و قدس و نیز پیام ایشان به حجاج بیت الله الحرام مبنی بر ضرورت تشکیل قدرت بین المللی اسلامی اشاره کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشریح برنامه‌های روز دوم همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی افزود: سخنران این روز حسین شریعتمداری، رئیس موسسه کیهان خواهد بود ضمن اینکه جلسه پرسش و پاسخ نیز با حضور او برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه سخنران اختتامیه این همایش آیت الله مصباح یزدی است اظهار کرد: این استاد برجسته حوزه علمیه نیز سخنرانی خود را با عنوان انسجام داخلی و اقتدار جهانی و نیز نقش وحدت راهبری ایراد خواهد کرد.

کعبی در ادامه این نشست خبری با اشاره به شرایط داخلی و بین المللی پیرامون نظام اسلامی تصریح کرد: اوضاع به‌گونه ای است که امکان دگرگونی و تحول بنیادین در سرنوشت امت اسلامی به دنبال نهضت بیداری اسلامی که به شکل زنجیره ای‌تداوم می‌یابد، بیش از پیش فراهم شده است.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوادث کنونی جهان اسلام را دارای پیام‌ها و درس‌های بسیاری دانست و افزود: بیداری اسلامی موجب رویش نسل جوانی شد که به رویارویی با قدرت‌های مسلط جهانی برخاسته و فریاد آنها از دل ملت‌های زیر سلطه استکبار همراه با اعتماد به نفس تحسین برانگیزی سبب دگرگون شدن وضعیت شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی طبیعی است که نسل جوان ایرانی به ویژه اقشار فرهیخته‌ای مانند طلاب و دانشجویان توان تاثیرگذاری بر بیداری اسلامی را دارا هستند.

کعبی با اشاره به آخرین پیام امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجویی گفت: شرایط حال حاضر کشورهای مسلمان با پیش‌بینی امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی جهانی به دست بسیجیان جهان متناسب است به همین دلیل معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین تصمیم به برگزاری همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی در این برهه زمانی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هفته بسیج امسال این پیام را به دنبال دارد که بسیج با همه ظرفیت و حضور نیروهای جوان خود می‌تواند بیداری اسلامی را در مسیر ولایت به پیش برده و به تکوین حکومت بین المللی اسلامی کمک کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها