أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۶۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۲۰ آذر ۱۳۹۳
آيت‌الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه بايد عزاداري‌ها را به‌‌‌ همان شكل سنتي و اصيل حفظ كرد، گفت: شكوه راهپيمايي اربعين حسيني دنيا را متحير كرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حضرت آيت‌الله ناصر مكارم ‌شيرازي در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به تاكيدات پيامبر اسلام (ص) پيرامون اينكه كسي كه بابي از علم را فرا بگيرد تا اسلام را زنده كند، بين او و انبياي الهي در بهشت تنها يك درجه تفاوت است، اظهار داشت: اسلام گاهي در معرض خطر قرار مي‌گيرد و چون حيات آن به خطر مي‌افتد عالمان دين بايد قيام كنند و با علم خود به نجات اسلام بپردازند.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به مخاطراتي كه اسلام را تهديد مي‌كند، افزود: تبليغات و فعاليت‌هاي ضد اسلامي در قالب شبكه‌ها و ماهواره‌‌ها، رسانه‌ها‌ و فضاهاي مجازي بسيار زياد است. دشمنان شبانه روز با هزاران رسانه و سايت ضداسلام تبليغ مي‌كنند از همين رو بايد در چنين شرايطي وظايف خود را بدانيم.

استاد برجسته حوزه علميه با تاكيد براينكه اسلام ظرفيت دارد با تبليغ معارفش در هر زماني زنده باشد، تصريح كرد: اسلام مدافعان و مبلغاني مي‌خواهد كه بتوانند در هر زماني اسلام را احيا كنند، چرا كه امروز اسلام اعم از اصول و فروع دين و اخلاق در معرض هجوم دشمنان است.

وي با تاكيد براينكه در چنين شرايطي علما، فضلا و افرادي كه توان دارند به تبليغ بروند بايد در احياي دين بكوشند، خاطرنشان كرد: برخي مي‌گويند با توجه به حجم زياد تبليغات دشمن، تاثير چنداني ندارد، اما ما معتقديم تاثير درجاتي دارد و روايات ديني تاكيد مي‌كند كه اگر بدعت ظاهر شد بر علماي دين واجب است كه علمشان را ظاهر كنند و به دفاع از دين بپردازند.

مرجع تقليد شيعيان نسبت به بروز انحرافات در عزاداري‌ها هشدار داد و اظهار داشت: برخي بدعت‌ها به عزاداري امام حسين (ع) نيز سرايت كرده است؛ از اين رو بايد عزاداري‌ها را به‌‌‌ همان شكل سنتي و اصيل حفظ كرد.

استاد برجسته حوزه علميه بر شكوه راهپيمايي اربعين حسيني زائران اباعبدالله (ع) تاكيد كرد و افزود: اين حركت عظيم بي‌نظير است، سوگواران حضرت سيدالشهدا از نجف و ديگر نقاط با پاي پياده به سمت كربلاي معلي در حركت هستند و غوغاي عجيبي را به‌پا كرده‌اند و بايد اين را حفظ كرد.

وي با تاكيد براينكه مراقب باشيم مبادا كساني با بدعت‌ها و برنامه‌هاي نادرست خود اين عظمت و شكوه را زير سؤال ببرند، خاطرنشان كرد: مراسم سوگواري امام حسين (ع) سرمايه بزرگي است كه بسيار مي‌توان از آن استفاده كرد؛ ما به چنين سرمايه‌اي افتخار مي‌كنيم و معتقديم بايد با تمام وجود از اين سرمايه غني حراست و پاسداري كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها