أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۷۹۹۵
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۳
آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع عظام تقلید، انقلاب اسلامی و خیزش های مردمی را نشات گرفته از قیام کربلا دانست و گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی امتداد خون شهدای کربلا است و این انقلاب نتیجه قیام اربعین و عاشورا است.
ایت الله نوری همدانی در آخرین مرحله از سفر به استان سمنان جمعه شب در جمع مردم گرمسار با اشاره به واقعه کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) در راه مبارزه با حکومت های فاسد زمان افزود: مردم باید در مسایل دینی به خصوص جریان کربلا سراغ علت ها بروند تا واقعیت این جریان مشخص شود.

وی تصریح کرد: حقیقتی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زیربار بیعت با یزید نرفت و برای احیای اسلام راه شهادت را انتخاب کرد.

نوری همدانی به وقایع بعد از فوت رسول اکرم (ص) و انحراف حکومت ها به دلیل عمل نکردن به فرمان پیامبر اکرم (ص) در خصوص حکومت امامان معصوم اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از رحلت رسول اکرم (ص) عده ای، حضرت علی (ع) و امامان معصوم را کنار زدند و موجب ایجاد وقایعی نظیر قیام کربلا شدند.

این مرجع تقلید، ایجاد حکومت های صالح را نشات گرفته از قیام سیدالشهدا (ع) دانست و افزود: حادثه کربلا درس بزرگی برای حکومت ها و انسان ها است و حضرت امام حسین (ع) با هدف براندازی حکومت های فاسد قیام کرد و در حادثه کربلا عقل و عشق با هم هماهنگ شد و خون و پیام در قیام امام حسین (ع) فراگیرترین پیام بود.

وی، حادثه عاشورا و اربعین را اوج ولایت مداری دانست و با اشاره به درس های وقایع کربلا افزود: امروز در روز اربعین قیام کربلا 20 میلیون زائر به کربلا می روند و این حرکت خودجوش و پرشور به دلیل قیامی است که بر پایه خون سید الشهدا (ع) در کربلا بنا شد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به مساله حکومت در اسلام اظهار داشت: زندگی انسان ها ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادیف اجتماعی و ... دارد و حکومت مهمترین مساله در زندگی انسان است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر ماندگاری حکومت های صالح خاطرنشان کرد: اولین موضوع در حکومت، رهبری است که باید به آن توجه کرد به طوری هر گاه ظالمی بر مردم حکومت کرد کم کم چراغ حق خاموش می شود.

وی گفت: ادامه قیام و انقلاب صالح سه رکن دارد که شامل اسلام، مردم و ولایت است و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از حکومت های صالح است.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین و با امنیت ترین حکومت است و این انقلاب تاثیر گذارترین انقلاب در منطقه بوده و بیداری منطقه ای را به دنبال داشته است.

نوری همدانی مردم گرمسار را مردمی ولایت مدار، شهید پرور دانست و از حضور مردم این منطقه در حمایت از انقلاب اسلامی و نظام تقدیر کرد.

در این مراسم که در مسجد جامع گرمسار برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین 'سیدمحمد شاهچراغی' نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، 'محمد وکیلی' استاندار سمنان، حجت الاسلام والمسلمین 'سیدرضا تقوی' رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، فرماندار گرمسار و جمعی از مسوولان و مردم ولایت مدار شهرستان گرمسار حضور داشتند.

حجت الاسلام 'سیدعلی مهدی نژاد' امام جمعه گرمسار نیز در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: مردم گرمسار مردمی ولایت مدار، مومن و شهید پرور هستند و در دوران دفاع مقدس 330 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

آیت الله نوری همدانی پس از چهار روز سفر به استان سمنان و دیدار با مردم، علما و روحانیون، مسوولان و مردم شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار جمعه شب به قم بازگشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها