أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۸۳۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۴ آذر ۱۳۹۳
ظاهراً شکوه فیلمی که مجید مجیدی آن را برای ادای دین به پیامبر بزرگ اسلام ساخته بیشتر از آن چیزی است که تصورش می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، ظاهراً شکوه فیلمی که مجید مجیدی آن را برای ادای دین به پیامبر بزرگ اسلام ساخته بیشتر از آن چیزی است که تصورش می‌شود. شنیده‌های ما از ماحصل کار مجیدی، فیلمی توأم با لحظاتی شورانگیز و ساختاری حرفه‌ای است که برای سینمای ایران یک نوآوری محسوب شده و حتی گفته می‌شود که احتمال ورود کمپانی مشهور امریکایی پارامونت یا کمپانی سونی پیکچرز برای نمایش جهانی فیلم قوت گرفته است.

با هر چه نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، لحظه شماری برای نمایش فیلمی که همه سال‌ها منتظرش بودند بیشتر می‌شود؛ برای تماشای ماحصل کاری که مجیدی پنج سال زمان صرف ساختش کرده نه‌تنها ایرانی‌ها بلکه مسلمانان سرتاسر دنیا لحظه‌شماری می‌کنند.

حتی مفتی‌های مصری هم که از ترس گسترش اسلام شیعی هر از چند گاهی فتوای تحریم علیه این فیلم صادر می‌کنند، بدون شک از سر کنجکاوی یکی از بینندگان فیلم «‌محمد (ص)»‌ مجیدی خواهند بود. حالا برخی شنیده‌های ما حکایت از احتمال ورود کمپانی‌های امریکایی چون «‌پارامونت پیکچرز» و «سونی» به بازار نمایش بین‌المللی این فیلم در دنیا دارد.

مجیدی از همان ابتدا که کارش را در سینمای ایران آغاز کرده تعهد خاصی به سینمای هدفمند داشته است؛ تلاشش همواره در راستای تولید آثاری بوده که سطح سینمای ایران را از گودال سینمای سطحی و تبلیغاتی قبل از انقلاب بیرون بکشد، به آن هویت ببخشد و با فرهنگ و اعتقاد ایرانی در آمیزد. هدف نهایی او ایجاد تعلق‌خاطر مردم ایران به سینما بود اما نتیجه این بینش بلندپروازانه و آرمانگرایانه مجیدی، او را به یک کارگردان مشهور جهانی تبدیل کرد. مجیدی خیلی زود ساخت فیلم‌های اثرگذار را شروع کرد؛ تخصص او ساخت فیلم‌های کودکانه بود و آثارش نه‌تنها با ذائقه ایرانی‌ها بلکه با ذائقه مخاطب جهانی هم جور در‌می‌آمد.

همین موضوع باعث شد که نام مجیدی خیلی زود به یک برند مشهور جهانی در سینما تبدیل شود. دلیلش یک چیز بود؛ ‌فیلم‌هایی که مجیدی می‌ساخت پیامی جهانی را در بر‌داشت. حالا بنا به همین دلایل همه منتظر آخرین دسترنج کارگردانی هستند که معمولاً پیام و مخاطب آثارش از مرزهای جغرافیایی می‌گذرد و معلول زمان و مکان خاصی نمی‌شود. همین خصوصیات باعث شد که فیلم «بچه‌های آسمان» ‌او به عنوان یکی از پنج نامزد بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۱۹۸۸ انتخاب شود.

  احتمال اکران در روز میلاد نبی‌اکرم‌(ص)
مجیدی کار ساخت فیلم « محمد (ص)‌»‌ را تقریباً از سال 89 آغاز کرده است؛ اثری پر هزینه که تا مدتی عنوان گران‌ترین فیلم سینمایی جهان اسلام را با خود یدک می‌کشید اما نه تا زمانی که این خبر به گوش اماراتی‌ها رسید و پروژه گران هزینه‌تر و موازی کاری و مقابله به مثل آنها برای ساخت فیلمی درباره حضرت محمد (ص) آن هم از نگاه سنی تیتر اخبار رسانه‌ها شد. همه این حواشی خبری در کنار موانعی چون عدم صدور مجوز از سوی هندی‌ها برای تصویربرداری صحنه جنگ «ابرهه»‌ در این کشور یا کارشکنی مفتی‌های سعودی و مصری در طرح این ادعا که چهره پیامبر در این فیلم نمایش داده می‌شود و تلاششان برای تحریم این فیلم هیچ‌گاه باعث نشد مجیدی از ادامه کار خود ذره‌ای سرد شود. بازدید رهبر انقلاب از پشت صحنه فیلم «محمد‌(ص)» در سال 91 هم پشت‌گرمی خوبی برای عوامل این فیلم محسوب می‌شد. حالا نتیجه چند سال زحمات مجیدی و گروه و عوامل تولید حرفه‌ای آن که بسیاری از آنها همچون ویتوریو استورارو، میلژن کرکا کلژاکویچ، بابیک برانمیز، فرانکو فوماگالی، مایکل اوکانر، لوکا لاچین، جیانتو دروسی و اسکات اندرسون از بدنه حرفه‌ای سینمای هالیوود راهی ایران شده‌اند به ثمر نشسته است.

ترانه تیتراژ این فیلم را سامی یوسف اجرا کرده است و هم‌اکنون فیلم مراحل مونتاژ خود را در آلمان سپری می‌کند؛ مجیدی، رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم فجر سال جاری است و به همین خاطر فیلم او در بخش غیر‌رقابتی جشنواره به نمایش در‌خواهد آمد. با این حال شنیده‌های ما حکایت از آن دارد که این فیلم پیش از اکران در جشنواره فیلم فجر در تاریخ 17 ربیع الاول، برابر با روز جمعه 19 دی‌ماه سال جاری و مصادف با میلاد رسول اکرم (ص )‌ یک اکران خصوصی را پشت‌سر خواهد گذاشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها