أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۸۳۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۴ آذر ۱۳۹۳
آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی با اشاره به آثار عظیم واقعه کربلا در جهان اسلام گفت: عظمت حرکت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سبب شده تا امروز ۲۰ میلیون نفر برای اربعین اباعبدالله (ع) به کربلا بروند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی کشور با اشاره به موضوع خلقت در قرآن کریم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم که در قرآن آمده است مسئله خلقت است خداوند هرموجودی را که آفریده او را نیز راهنمایی کرده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند میلیارد‌ها کهکشان و ستاره در عالم هستی خلق کرده است اما همه آن‌ها دارای نظم و هدایت خاصی هستند که دچار هیچ گونه مشکلی و برخوردی با یکدیگر نیستند و این نشانه‌ای از نظم الهی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: انسان که بهترین و با ارزش‌ترین خلقت خداوند است دارای عقل است که او را از دیگر موجودات متمایز می‌کند.

وی با اشاره به ابعادشخصیتی امام حسین (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) خون خویش را در راه خداوند داد تا مردم را از جهالت نجات دهد و همه هستی خود را فدا کرد تا مردم را به راه راست هدایت کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار عظیم واقعه کربلا در جهان اسلام گفت: با توجه به عظمت حرکت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا امروز 20 میلیون نفر برای اربعین اباعبدالله (ع) به کربلا می‌روند که پس از گذشت 1400 سال این شور و علاقه بیشتر می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: امام حسین (ع) با حضور خود در واقعه کربلا در برابر ظلم تاریخ ایستادگی کرد و نشان داد که در هر زمانی باید به مقابله با حکام ظالم پرداخت.

نوری همدانی تصریح کرد: سه چیز است که در جامعه بسیار مهم است امنیت، عدالت و ارزانی و فراوانی نعمت‌ها که باید جامعه دینی از آن برخوردار باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: در آخرالزمان صدای اسلام از قم به گوش جهانیان می‌رسد و حوزه علمیه قم از نجف معتبر‌تر و با اهمیت‌تر می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اقداماتی که دشمنان برای مقابله با اسلام انجام می‌دهند گفت: با توجه به بیداری اسلامی و نفوذ اسلام در جهان استکبار و آمریکا با حمایت‌های آل سعود داعش را تشکیل دادند و به حمایت‌های مالی از آن پرداختند.

وی با تاکید بر درس‌های مهم واقعه کربلا برای شیعیان بیان کرد: جریان و واقعه کربلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که ما باید از آن الگو گیری کنیم.

نوری همدانی با تاکید بر اهمیت دفاع از نظام و انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت و پشتیبانی ما از نظام و انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها