يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۸۶۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۵ آذر ۱۳۹۳
نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد به رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری و دولت و ملت ایران، گفت: دولت و ملت سوریه قدردان دولت و ملت ایران هستند که طی چهار سال جنگ ظالمانه علیه سوریه ما را حمایت کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر حسن روحانی گفت: نمی توان با کمک های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست و یا یک دولت مشروع را سرنگون کرد. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه و در دیدار وائل الحلقی با بیان اینکه ملت و ارتش سوریه در طول چهارسال توانستند بخوبی در برابر توطئه ها و جنگی تمام عیار ایستادگی کنند، اظهار داشت: امروز افکار عمومی جهانیان متوجه این واقعیت شده است که ارتش و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی و توطئه‌های خارجی مبارزه می کنند.

دکتر روحانی افزود: جنایات و شرایطی که گروه های تروریستی در عراق بوجود آوردند باعث شد تا ماهیت آنها بیش از پیش آشکار شود و توطئه ای که توسط دشمنان علیه منطقه و اسلام طراحی شده بود، مشخص تر شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مسایل سوریه تنها در چارچوب گفت و گو و مذاکرات سیاسی داخلی حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: آرزوی دولت و ملت ایران بازگشت ثبات و امنیت به سرتاسر سوریه و بازگشت آوارگان سوری به خانه و زادگاهشان است.

دکتر روحانی همچنین با بیان اینکه این سفر گامی به جلو برای توسعه روابط دو کشور است، از گسترش مناسبات فیمابین بویژه در عرصه اقتصادی حمایت کرد و گفت: تهران و دمشق می توانند همکاریهای خود، در زمینه انرژی راه ، معادن و کشاورزی را بیش از پیش توسعه دهند.

نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد به رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری و دولت و ملت ایران ، گفت : دولت و ملت سوریه قدردان دولت و ملت ایران هستند که طی چهار سال جنگ ظالمانه علیه سوریه ما را حمایت کرده اند.

وائل الحلقی با اشاره به موفقیت های ارتش و نیروهای مردمی در مقابله با گروه های ترویستی نظیر داعش و النصره، همکاری ایران و سوریه برای مقابله با توطئه هایی که قصد شکستن محور مقاومت را دارند ضروری خواند و گفت: خوشبختانه روند آشتی ملی در سوریه به منظور ایجاد الفت و صلح در سوریه بطور مستمر پیش می رود و دولت سوریه طرح‌ها و ابتکار عمل هایی که در این زمینه از سوی سازمان ملل متحد یا روسیه ارایه شده است را بررسی می‌کند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای منطقه در حمایت از تروریست ها ، گفت : هر ابتکار عملی که حاکمیت ملی سوریه را خدشه دار نکند و به یکپارچگی کشور بینجامد در دولت سوریه مورد بررسی قرار می گیرد.

نخست وزیر سوریه همچنین همکاریهای گسترده تهران – دمشق بویژه در عرصه اقتصادی را خاطرنشان ساخت و گفت : کشورش از حضور و فعالیت شرکت های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی سوریه استقبال می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها