امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۸۹۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۳
دستیار ویژه رئیس جمهور با تجلیل از هاشمی رفسنجانی و با انتقاد از عملکرد دولت گذشته، گفت: احمدی نژاد چوب حراج بر سرمایه های مدیریت کشور زد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سایت استانی «دیارباران»، حجت الاسلام علی یونسی در دستیار در همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل در دانشگاه گیلان با تاکید بر نقش مهم نهضت جنگل در براندازی نظام سلطه و قطع ریشه استعمار در ایران، میرزاکوچک خان را به عنوان یکی از سرداران تاریخ ایران زمین با نشان ملی تنها مختص به گیلان ندانست و این شهید از سلسله  شهدای روحانیت را فرزند ایران و نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

وی میرزاکوچک خان را ثروت عظیم معنوی ملت ایران نامید و تصریح کرد: تاریخ ایران زمین سرشار از بزرگانی همچون سردار جنگل، ستارخان، باقرخان و رییس علی دلواری است و این سرداران شخصیت بومی ندارند بلکه نشان افتخار ملی را بر سینه دارند.

افرادی دنبال زیر سئوال بردن شخصیت میرزاکوچک خان هستند

دستیار ویژه رییس جمهور تمدن اسلامی را شالوده ایرانیان با مشعل فروزان هدایت دانست و اضافه کرد: فرهنگ ایران در دنیا و منطقه منشاء اثر بوده است و فکر و نبوغ و اندیشه ایرانی در جهان بسیار تاثیرگذار است.

شمال ایران هرگز تسلیم خلیفه عباسی نشد

وی نهضت آل بویه را اولین نهضت رهایی بخش برای ایران در گیلان با ساختار حکومت مستقل ایرانی و اسلامی معرفی کرد و گفت: این نهضت مروج اسلام بود و همه احزاب در این نهضت حضوری فعال در ترویج مبانی اسلامی داشتند.

یونسی با اشاره به کاهش نرخ بی سوادی و وجود نبوغ در گیلان در عرصه های مختلف با ذکر نام بزرگان تاریخ و چهره های فاخر گیلان زمین از پروفسور سمیعی به عنوان نخبه جهانی و آیت الله بهجت را نگینی درخشان در دیار گیل مردان برشمرد.

 وی با بیان اینکه اگر میرزاکوچک خان نبود صدها سردار در دوران دفاع مقدس ظهور نمی کرد، دعواها و اختلافات سیاسی را عامل فرق گذاری بین درجات شهدا و سرداران جنگ تحمیلی برشمرد.

هاشمی رفسنجانی سردار تاریخ انقلاب

وی با اشاره به شخصیت ضد استکبارزی و استعماری و میرزاکوچک خان، گفت: وی در تمام عرصه های جهاد و جنگ و سیاست سرآمد بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ادامه به شخصیت هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: هاشمی رفسنجانی به عنوان سردار تاریخ انقلاب اسلامی در حوزه جهاد و سیاست و دفاع مقدس است.

وی  با بیان اینکه برخی راضی به تحقیر هاشمی رفسنجانی شده اند، گفت: باید بدانیم حقوق برابر در  قانون اساسی و حکم اسلام و انسانیت ذکر شده است و نباید افراد از این موهبت محروم باشند.

یونسی با تاکید بر اینکه فرقی بین اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد، گفت: تفکر ضد این محور میرزاکوچک خان را در تنگنا قرار داد و شهادت ایشان را رقم زد.

وی تصریح کرد : عدم بردباری سیاسی و نداشتن اخلاق انسانی و اسلامی سرداران تاریخ را کنار گذاشته است.

دستیار ویژه رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد دولت گذشته، تاکید کرد: احمدی نژاد وقتی به ریاست جمهوری رسید چوب حراج بر سرمایه های مدیریت کشور زد در صورتی که جمهوری اسلامی انفجار نور بود و افتخار رشد فرهنگی، علمی و دینی را یدک می کشد .

استعداد لازم برای استفاده از ظرفیت کشور وجود ندارد

یونسی مشکل اصلی مدیریت را نبود استعداد لازم برای استفاده از ظرفیت کشور دانست و با تاکید بر اینکه باید بر ظرفیت دانشگاهی در راستای اشتغال زایی توجه داشت، افزود: ایران اسلامی قدرت معرفی صد ها پروفسور برزگر ها را در دنیای علم دارد .

دعواهای سیاسی نباید وارد جریان مدیریت استان شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان این نکته که دعواهای سیاسی نباید وارد جریان مدیریت استان شود، اظهار کرد: هیچکس نباید به دلیل گرایش های سیاسی از خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران محروم شود.

واکنش دانشجویان گیلانی به سخنان یونسی

به گزارش «دیارباران»، دانشجویان گیلانی در پی تجلیل ویژه دستیار ویژه رییس جمهور از «هاشمی رفسنجانی» آن هم در همایشی که مربوط به «میرزا کوچک خان جنگلی» است، با پلاکاردهایی با مضمون «دانشگاه باشگاه سیاسی و خانه احزاب نیست»اعتراض خود را نشان دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
هروقت میخواهید اصلاح طلبان سکته ناقص بز نند اسم احمدی نژاد اورده شود نام او لرزه به جان دشمنان خارجی وداخلی انداخته است هر چه به سال 96 نزدیک میشویشم اینها تعداد قرص اعصابشان را بیشتر میکنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها