امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۸۹۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۲۶ آذر ۱۳۹۳

به گزارش 598،پرسپولیس تیم ارزان‌قیمتی نیست، مدیران باشگاه چه قبلی‌ها و چه مسوولان فعلی هزینه‌های زیادی برای بستن این تیم پر از مشکل و ایراد صرف کرده‌اند. حال اینکه چرا بازیکن 900 میلیونی به اندازه 100 میلیون برای پرسپولیس ندویده و کار نکرده، آن حسابش جداست و باید روی بازیکن مورد نظر دقیق شد و رفتارش، زندگی‌اش و تمرین کردنش را بررسی کرد و مشکلش را یافت.

پرسپولیس امسال 30 بازیکن داشته که یکی از آنها به خاطر داستان سربازی جدا شده (ماهینی) و یکی دیگر با مصدومیت رباط صلیبی (رضا نوروزی) خانه‌نشین شده و همچنان امیدوار است از دو سه ماه دیگر به تمرینات برگردد و به پرسپولیس کمک کند!

در این بین طبیعی است که برای آن دو بازیکن هم هزینه صرف شده و پول پرداختی به آنها حقوق چند سال کار یک کارمند ساده است. به هر حال با بررسی رقم قرارداد رسمی بازیکنان پرسپولیس و آنچه سازمان لیگ ارائه داده، مجموع ارقام قرارداد بازیکنان پرسپولیس رقم حیرت‌آوری است؛ پرسپولیس برای 30 بازیکن خود بیش از 13 میلیارد تومان هزینه کرده و به عبارتی دقیق‌تر مجموع قرارداد بازیکنان این تیم بالغ بر 13 میلیارد و 223 میلیون تومان است!

هر چند در بین بازیکنان پرسپولیس، بازیکن میلیاردی نمی‌بینیم اما 6 بازیکن این تیم 900 و بالای 900 میلیون تومان قرارداد بسته‌اند که با توجه به پاداش‌هایی که می‌گیرند می‌توان آنها را در زمره بازیکنان میلیاردی قرار داد. جالب اینکه در بین این نفرات، بازیکنانی مثل رضا نوروزی (که مصدوم شد و از دور کنار رفت)، پیام صادقیان (که محروم شد و بعد مصدوم) و رضا حقیقی (که کیفیتی به مراتب پایین‌تر از فصول قبلش ارائه داد) به اندازه یک‌پنجم یا یک‌ششم پولی که گرفتند برای پرسپولیس مفید نبودند.
در بین بازیکنان پرسپولیس برخی قراردادها نسبت به کیفیت بازیکنان عجیب و غریب است. برای مثال میثم حسینی که مدافع زیر متوسطی است و تا اینجا فصل ناموفقی را هم پشت سر گذاشته قراردادی 684 میلیونی بسته که اصلا با کیفیت فوتبال او – حتی در بالاترین سطح آمادگی‌اش – سنخیت ندارد یا مثلا مهدی دغاغله قراردادی 475 میلیونی بسته اما کل نیم‌فصل را به‌خاطر مصدومیت از دست داده و تازه دو سه مسابقه است که به عنوان بازیکن ذخیره در ترکیب قرار می‌گیرد.

در مورد برخی قراردادها هم ابهام وجود دارد؛ مثلا کسی باور نمی‌کند قرارداد نیلسون با پرسپولیس 660 میلیون باشد در حالی که او فصل قبل آماری فوق‌العاده داشته و حتما در زمان تمدید قرارداد از رقم قرارداد همبازیانش خبر داشته است.

در نقطه مقابل اما یک بازیکن 150 میلیونی (مهدی طارمی) نسبت به چند همبازی گرانقیمتش نشان داده لیاقت قرارداد بهتری داشته و چند برابر برخی بازیکنان 900-800 میلیونی به کار تیمش آمده است. پرسپولیس البته از برخی جوان‌هایش که برای آنها هزینه کرده هیچ استفاده‌ای نبرده است و نفراتی مثل کمندانی، قاسمی، آستانی، فاطمی و صبوری جایی در برنامه‌های کادر فنی نداشته‌اند و حتی افشین اسماعیل‌زاده جوان هم خیلی کم برای سرخ‌ها به میدان رفته است تا سرمایه‌های این تیم و پولی که به پای آنها ریخته می‌شود هدر برود.

اما داستان اصلی بحث پولی است که بازیکنان پرسپولیس دریافت کرده‌اند. شاید باورکردنی نباشد اما این بازیکنان با کیفیتی که در 17 هفته گذشته لیگ برتر ارائه کرده‌اند بیشتر پول قرارداد امسال خود را گرفته‌اند و به همین خاطر صدای‌شان درنمی‌آید. جالب اینکه بعد از بازداشت سیاسی و قطع شدن حقوق هفتگی آنها که در دو هفته اخیر پرداخت نشده برخی از آنها به بی‌پولی اشاره کرده‌اند که تاسف‌برانگیز و شرم‌آور به حساب می‌آید. شاید باورکردنی نباشد اما برای مثال رضا حقیقی که طی دو روز گذشته مدام از مشکلات مالی و بی‌خوابی‌اش به خاطر بی‌پولی حرف زده، تا اینجای فصل 700 میلیون تومان از پرسپولیس برای این فصلش پول گرفته است. حقیقی همان ابتدای فصل 500 میلیون تومان از رحیمی گرفت، بعد از مدیریت سیاسی 50 میلیون تومان از او گرفت و هر هفته حقوقش را گرفته یا محسن بنگر که 500 میلیون تومان نقد از علیرضا رحیمی در ابتدای فصل گرفت و بقیه قراردادش را هفتگی دریافت کرده است. محمد نوری کاپیتان پرسپولیس 400 میلیون نقد در ابتدای فصل گرفته، 50 میلیون دریافتی‌اش از سیاسی بوده و حقوق هفتگی‌اش را هر هفته در حسابش دیده است. رضا نورمحمدی که جزو بازیکنان نسبتا گرانقیمت تیم پرسپولیس به حساب می‌آید اول فصل 300 میلیون تومان نقد گرفته، 50 میلیون دریافتی از سیاسی داشته و حقوق هفتگی‌اش را هم مرتب گرفته است.

جالب اینکه از هفته دوم لیگ جاری بازیکنان به صورت هفتگی و مرتب حقوق گرفته‌اند. البته مبالغ برای فوتبالیست‌ها سنگین نیست اما جمع پول‌های هفتگی تا اینجا حدود 17 درصد قرارداد آنها تمام شده است. برای مثال به یک بازیکن 950 میلیونی در هفته اول 35 میلیون تومان حقوق داده‌اند و این مبلغ هفته به هفته کمتر شده تا به 9 میلیون تومان برسد.

حال حساب کنید بازیکنان پرسپولیس با این حجم دریافتی که شاید نسبت به فصول گذشته بی‌سابقه باشد، چنین کیفیتی ارائه می‌دهند و برخی‌شان به خاطر بی‌پولی دنبال جدایی‌اند. عجیب نیست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها