أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۹۱۵۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۲۷ آذر ۱۳۹۳
داعش در ویدیویی منسوب به این گروه تروریستی، تونس را به انجام حملاتی در روز انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری این کشور تهدید کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اینترنتی با عنوان «پیامی به مردم تونس»، تونس را به به انجام حملاتی در روز انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری این کشور تهدید کرده است.

خبرگزاری«آناتولی» با اعلام این خبر، تأکید کرد تاکنون هیچ منبع مستقلی صحت و سقم این ویدیوی منسوب شده به داعش را تایید نکرده است.

در این ویدیویی که مدت پخش آن 7 دقیقه و 17 ثانیه است، یک سخنگو که لباس نظامی پوشیده و مسلح است، حاکمان تونس را «کفار و جاهل» توصیف می‌کند و مردم تونس را از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است دور دوم آن در روز یکشنبه آینده برگزار شد، برحذر می‌دارد.

در بخشی دیگر از این ویدیو یک مرد دیگری که «ابو مقاتل» نام دارد و در پشت آن پرچم گروه داعش نصب شده است، ادعا می‌کند گروه داعش «شکری بلعید» و «محمد البراهیمی» دو سیاستمدار تونسی را کشته است.

«ابو مقاتل» در ادامه تهدید می‌کند که عناصر این گروه با مواد منفجره، سلاح و کلاشینکف به تونس بازخواهند گشت تا در آن خلافت تشکیل دهند.

براساس این گزارش، شکری بلعید که دبیر کل حزب مخالف چپگرای تونس بود در ششم فوریه 2013 ترور شد. محمد البراهمی که نماینده شورای ملی موسسان تونس بود نیز در 25 ژوئیه همان سال ترور شد. ترور این دو سیاستمدار اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشت. این در حالی است که داعش در همان سال تنها یک گروهک تروریستی در سوریه بود و در سال 2014 نفوذ خود را در مناطق مختلف عراق گسترش داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها