يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۲۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۳
سقوط ارزش لیر ترکیه در برابر دیگر ارزهای خارجی از جمله دلار ادامه دارد.
 ارزش لیر ترکیه به کمترین میزان خود رسیده است و یک دلار آمریکا در آغاز روز کاری در ترکیه دو ممیز چهل و یک لیر بود و سپس با اندکی بهبود، به دو ممیز سی و هفت لیر رسید. روز دوشنبه، ارزش لیر ترک به کمترین میزان خود یعنی دو ممیز سی و نه لیر در برابر یک دلار رسیده بود.


به گفته کار‌شناسان، کاهش ارزش لیر ترکیه ناشی از نگرانی‌های مربوط به سیاست‌های داخلی در ترکیه از جمله بازداشت گسترده روزنامه نگاران در هفته جاری بود. همچنین تحولات جاری در بازارهای نوظهور مانند روسیه از دیگر عوامل موثر در سقوط ارزش لیر اعلام شده است.

لیر از ماه ژانویه به این سو که با دخالت بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود بانکی همراه بود، بد‌ترین سقوط ارزش خود را تجربه می‌کند.

تحقیقات درباره فساد در دولت اردوغان که به استعفای چند مقام دولتی انجامید و سختگیری‌های صورت گرفته با جنبش گولن باعث شده است اطمینان چندانی به سیاست‌های داخلی در این کشور نباشد. روز گذشته، همه پنجاه و سه نفری که در ارتباط با فساد مالی در دولت اردوغان بازداشت شده بودند، به صورت کامل از اتهام‌ها تبرئه و آزاد شدند.

بدبینی جامعه جهانی به بی‌اعتنایی‌های اردوغان به انتقاد‌ها از روند اداره کشورش و سخت گیری‌هایی که با روزنامه نگاران می‌شود، از جمله دیگر نگرانی‌هایی است که در خصوص ترکیه وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها