يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۲۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۳
فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: با توجه به طولانی بودن دوره مصرف آنتی بیوتیک خوراکی، بهترین درمان در گلودرد چرکی تزریق پنی سیلین است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از  خط نیوز ، دکتر «محمدرضا شریف» روز پنجشنبه در سمینار علمی بیماریهای عفونی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیماریهای اسهالی و تنفسی را از شایعترین بیماریهای عفونی بیان کرد.

وی اظهار داشت: شایعترین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال کشور حوادث و مسمویت هاست و ابتلا به بیماریهای حاد تنفسی و بیماریهای اسهالی از دیگر علل مرگ و میر آنان است.

دبیر سمینار علمی بیماریهای عفونی ( اسهالی و تنفسی) شایعترین علت بروز سرماخوردگی را نیز عوامل ویروسی عنوان کرد و افزود: مصرف آنتی بیوتیک در این نوع سرماخوردگی هیچگونه سودی ندارد و جهت درمان آن، خوردن مایعات فراوان و شستشوی بینی با محلول کلروسدیم توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری فارنژیت یا گلو درد ممکن است به دو صورت چرکی یا غیر چرکی باشد، تاکید کرد: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی در صورت یقین به ویروسی بودن گلو درد، درمان آنتی بیوتیک لازم نیست ولی اگر در تشخیص آن شک وجود داشته باشد باید درمان با آنتی بیوتیک انجام شود.

وی بهترین درمان در گلودرد چرکی را تزریق پنی سیلین عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه درمان خوراکی باید حداقل ۱۰ روز ادامه یابد و اکثر بیماران این دوره درمانی را به طور کامل سپری نمی کنند دچار عوارض روماتیسمی می شوند.

سمینار علمی بیماریهای عفونی ( اسهالی و تنفسی) به مدت دو روز با ارائه مطالبی از سوی متخصصین دانشگاه در خصوص بیماریهای عفونی دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی، گلودرد، فارنژیت و نیز بیماریهای عفونی دستگاه تنفسی تحتانی از جمله عفونت ریه، برونشیولیت در سالن «دکتر قریب» دانشگاه کاشان برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها