يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۳۵۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۸ آذر ۱۳۹۳
مدیر کل جغرافیایی و کد گذاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: هر ایرانی با دو کد، شناسایی می شود؛ یکی کد ملی که معرف خود فرد است و دیگری کدپستی که معرفی و شناسایی مکان فرد می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، ایرج طلاکوب با حضور در اداره کل پست استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه سازمان ها یک تولیدی دارند که این تولید در دو شکل متفاوت کالا و سرویس و خدمت می تواند عرضه شود.

طلاکوب افزود: کالا را خیلی راحت اندازه گیری می کنند اما خدمت خیلی سخت اندازه گیری می شود.

مدیر کل جغرافیایی و کد گذاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تاثیری که خدمت در اذعان مردم می گذارد، خیلی طولانی تر از مصرف کالا است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر شرکت پست با دو رویکرد سنتی و نوین عمل می کند که رویکرد نوین آن در سه مقوله فیزیکی، الکترونیکی و مالی خلاصه می شود که با این تفاسیر ما از حالت تک بعدی خارج شدیم.

طلاکوب افزود: بحثی که در کدگذاری داریم، ارائه خدمات به سازمان های دولتی و مردم است و یکی از مباحثی که ما در اداره کل جغرافیایی به سازمان های دولتی داریم بحث سرشماری نفوس و مسکن است که تعهد ما به دولت و مرکز آمار ایران این است تا پایان سال آینده تمامی نقاط شهری و روستایی ما در کشور به هنگام سازی شده باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 37 میلیون رکورد از ما گرفته شده که دارای کدپستی یونیک هستند و بر اساس قانون الزامی که دولت تعیین کرده به عنوان کد شناسایی هر فرد محسوب می شوند.

مدیر کل جغرافیایی و کد گذاری شرکت پست در ادامه گفت: پایه و اساس MIS سخت افزار و نرم افزار و شبکه است و ما اگر بخواهیم پست نوین را اجرا کنیم باید مباحث سخت افزاری و نرم افزاری و شبکه ها بروز رسانی شده باشند.

وی اظهار کرد: در شبکه پستی به خصوص در مباحث کدگذاری و اداره کد جغرافیایی کارهایی را که انجام می دهیم لایه لایه اطلاعاتمان را در این نقشه سوار می کنیم و توزیع و تحویل مرسولات بر اساس پایه GTS انجام می شود تا بتوان کار را به سرعت و دقت بیشتری انجام داد.

طلاکوب خاطرنشان کرد: نقشه های راهمان در کشور، پست را با سریع ترین زمان ممکن از مبدا به مقصد و بالعکس هدایت می کنند.

وی در ارتباط با ناوبری وسایل نقلیه بر اساس سیستم "جی تی اس" وتوانمندیی که این سیستم دارد، گفت: ما می توانیم در ارتباط با بازاریابی و تجارت با استفاده از داده های مکانی و جغرافیایی در مواردی متل مدیریت بحران در کشوربا تمامی سازمان ها (مثل وزارت کشور، سازمان هلال احمر که در مدیریت بحران هستند) می توانند برای کمک رسانی به مناطق بحران زده و مسایلی مانند اورژانس با ما تبادل اطلاعات داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها