يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۳۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۳
رسانه های لبنانی با انتشار جدیدترین اعترافات « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، اعلام کردند که الدلیمی در کانون حمایت از تکفیری های تروریست در لبنان و حتی مناطقی از سوریه بوده و کمک های مالی را با تشکیل یک باند به عناصر تروریستی تکفیری می رسانده است.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» در کانون حمایت های مالی از تروریست های تکفیری در لبنان بوده و هر ماه برای شیخ تکفیری فراری« سراج الدین زریقات» 10 هزار دلار می فرستاده است.

الاخبار افزود: « محمود ا» ملقب به « محمود العطار»(25 ساله) تروریست تکفیری که اخیرا توسط نیروهای امنیتی ارتش لبنان بازداشت شده و عامل انتقال انتحاری ها در لبنان بوده ، اعتراف کرده است که حلقه وصل بین زن البغدادی و شیخ زریقات بوده و پول ها را او به سخنگوی گروه تروریستی تکفیری « گردان های عبدالله عزام» در بلندی های شهرک عرسال می رسانده است.

این گروه تروریستی تکفیری مسئولیت حملات تروریستی به سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت پایتخت لبنان را برعهده گرفته است.

محمود العطار اعتراف کرده است که « وائل البوشی» تروریست تکفیری سوری الاصل که از چند ماه قبل در لبنان در بازداشت بسر می برد و ازمنزلش اوراق شناسایی زن سابق البغدادی کشف شده است، از او می خواسته تا سجی الدلیمی را در مناطق مختلف لبنان جابجا کند.

شیعه انگلیسی خطرناک تر از وهابیت و تکفیر

حجت الاسلام محمدزمانی گفت: معتقدم که جریان «شیعه انگلیسی» که در حال شکل گیری است به مراتب خطرناک تر از وهابی ها و جریان های تکفیری است، زیرا آنها پشت سر امام حسین(ع) و عاشورا پنهان شده اند و به شیعه ضربه می زنند.

این شاعر اهل بیت(ع) در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: مکتب شیعه به انگلیس نیازی ندارد، گویا آن آقایانی که به آنجا رفته اند، به آن نیاز دارند. به نظر من باید ببینیم که اصلاً انگلیس به چه انگیزه ای به آنها پایگاه می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان "ما نباید از نقد هیئت های مذهبی غافل بشویم" توضیح داد: ما در دوره هایی که این نقد را فراموش کردیم پدیده هایی بروز کرد که جامعه مذهبی هم در رابطه با آن واکنش نشان داد. نباید این نقد را به معنای انکار هیئت های مذهبی بدانیم زیرا اصلاً این گونه نیست که هر کس نقد می کند با اصل موضوع مشکل دارد.

این شاعر آئینی افزود: گویا برخی ها هراس دارند و احساس می کنند که با این نقد ها هیئت ها از بین می رود در صورتی که این طور نیست و شیعه آن قدر مترقی و محکم است که با هزاران شبهه هم از بین نمی رود. ما امروز باید به دنبال عزاداری ای باشیم که آن را به عنوان عزاداری منطقی و حقیقی حتی در سطح دنیا تبلیغ کنیم.

بدبینی و تنگ نظری زمینه ساز ظهور گروه هایی مانند داعش

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: عده ای ماموریت دارند تا تفاوت ها را تبدیل به تضاد و تضادهای ایجاد شده را تبدیل به دشمنی کنند تا بهانه ای برای تخریب مذاهب و در نهایت اسلام ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یونسی در جلسه مشترک با نخبگان اهل سنت و اهل تشیع استان گیلان که پنجشنبه 27 آذرماه در سالن دانشگاه پیام نور واحد شهرستان تالش برگزار شد، با برشمردن تفاوت ها میان امت اسلام، از آن بعنوان فرصت یاد و اظهار کرد: اگر از این فرصت استفاده نشود، نشانه سوء مدیریت ماست.

دستیار ویژه رییس جهموری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: بدبینی و تنگ نظری در نقطه ای به شکل تکفیر و ظهور گروه هایی همچون داعش و طالبان بروز می کند و در مکانی که امکان بروز ندارد، دست به قلم می شود و تخریب می کند.

گزارشی از جنایات داعش در یک روستا

یک تشکیلات حقوق بشری سوری نسبت به کشته شدن دستکم 1000 تن از اهالی یک روستا در سوریه تحت کنترل داعش بر اثر اصابت گلوله اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشف یک گور دسته جمعی شامل 230 جسد دراین روستا که به نظر می رسد به دست گروههای تکفیری - تروریستی کشته شده اند و تاکنون از سوی مقام رسمی تایید نشده خبر داد.

'رامی عبدالرحمن' رئیس این سازمان حقوق بشری به این خبرگزاری گفت: 1000 تن از عشیره شویتات از تابستان گذشته هنگامی که داعش وارد شهرک الکشکیه در منطقه دیر الزور در شرق سوریه شد همچنان در شمار مفقودان هستند و گفته شده است این افراد توسط گروهک تروریستی داعش به قتل رسیده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها