يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۴۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۹ آذر ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
ساعت ده بعد از ظهر دیروز مصادف با شب هفت آیت الله دستغیب قبر مطهر این شهید شکافته شد و پاره های به جا مانده از بدن ایشان که جمع آوری شده بود به بدن منضم گردید.

رخدادهای 29 آذر 1360

چکیده

  • ساعت ده بعد از ظهر دیروز مصادف با شب هفت آیت الله دستغیب قبر مطهر این شهید شکافته شد و پاره های به جا مانده از بدن ایشان که جمع آوری شده بود به بدن منضم گردید .
  • به دنبال تصمیم اسرائیل مبنی بر الحاق رسمی بلندی های جولان به دیگر اراضی اشغالی دولت آمریکا برای منحرف کردن اذهان عمومی به ظاهر با این تجاوز مخالفت کرد .
  • استاندار باختران در گفت و گویی اعلام کرد ایران توانایی ورود به خاک عراق را در جبهه های غرب به دست آورده است .
  • در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در ارتباط با عدم اجرای بعضی از لوایح و طرح های مصوب مجلس به دولت میرحسین موسوی تذکر داد.
  • علی اکبر محتشمی پور سفیر ایران در سوریه که برای ارائه گزارش هایی از محل ماموریت خود به تهران آمده است در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : انفجار دمشق انتقام پایمردی سوریه در مقابل طرح فهد بود .
  • کارشناسان نظامی در لبنان معتقدند انفجار عظیم در سفارت رژیم بعث عراق در بیروت بر اثر منفجر شدن مقادیر زیادی مواد منفجره و نارنجک هایی که درون سفارت انباشته شده بودند رخ داده است .
  • رئیس جمهور در پایان جلسه دیروز شورای عالی دفاع خبر یکی از خبرگزاری های خارجی پیرامون تقاضای خرید لوازم یدکی هواپیماهای اف – 14 از آمریکا را تکذیب کرد.

ماجرای خواندنی یک خواب صادقه و نبش قبر شهید دستغیب

ساعت ده بعد از ظهر دیروز مصادف با شب هفت آیت الله دستغیب قبر مطهر این شهید شکافته شد و پاره های به جا مانده از بدن ایشان که جمع آوری شده بود به بدن منضم گردید .

به دنبال نبش قبر، حجت الاسلام سیدهاشم دستغیب فرزند ارشد آیت الله دستغیب اظهار داشت : روز اربعین صبح به منزل ابوی رفتم وقتی وارد شدم برادران آمدند و گفتند خانمی به اینجا آمده و گفت : دیشب آیت الله دستغیب را به خواب دیدم که فرمودند من ناراحت هستم چون مقداری از قطعات بدنم لای آجرهای کوچه باقی مانده است ، امروز آن را به من ملحق کنید ، لذا من به اتفاق چند نفر از برادران به جایگاه شهادت ایشان رفتیم و متوجه شدیم که موضوع صحت دارد و این خواب رویای صادق است . برادران کمک کردند و پس از تلاش فراوان از لابه لای آجرها مقدار دو کیسه پلاستیک قطعات گوشت و پوست آقا را جمع آوری و شب حدود ساعت ده پائین قبر را شکافته و آن را به بدن اضافه کردیم . در این موقع که مردم شیراز از موضوع مطلع شده بودند به محل آمده و عزاداری کردند.(1)

 

مخالفت ظاهری آمریکا با تجاوز اخیر اسرائیل !

به دنبال تصمیم اسرائیل مبنی بر الحاق رسمی بلندی های جولان به دیگر اراضی اشغالی دولت آمریکا که قبلا خود از این تصمیم اطلاع داشته است برای منحرف کردن اذهان عمومی به ظاهر با این تجاوز مخالفت کرد .  دولت آمریکا به نشانه اعتراض به الحاق جولان به اسرائیل اعلام کرد اجرای همکاری استراتژیک دو کشور تا اطلاع ثانوی لغو می شود !

شارون وزیر جنگ اسرائیل در واکنش به این اقدام دولت آمریکا دولت ریگان را به ضربه وارد ساختن به امنیت این رژیم متهم کرد ! شارون گفت : تصمیم اسرائیل مبنی بر الحاق جولان به خاک خود نباید برای آمریکا غیرمنتظره باشد چون اطمینان دارد واشنگتن از این تصمیم آگاهی داشته است .(2)

ایران توانایی ورود به خاک عراق را در جبهه غرب به دست آورد

علی اکبر رحمانی استاندار باختران در گفت و گویی اعلام کرد ایران توانایی ورود به خاک عراق را در جبهه های غرب به دست آورده است .  وی اظهار داشت : در حال حاضر ارتفاعات شیاکوه ، چرمیان و چندین ارتفاع دیگر نظیر تپه های گچی ، ارتفاع کلینه ، فریدون کوشیا و ویالی ویلیا که در محورهای گیلانغرب قرار دارد که در اختیار نیروهای ایرانی است و در محورهای شمالی نیز ارتفاعات «بر آفتاب »  در کنترل سپاهیان ایران قرار گرفته است . (3)

هاشمی در مورد اجرای مصوبات مجلس به میرحسین موسوی تذکر داد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در ارتباط با عدم اجرای بعضی از لوایح و طرح های مصوب مجلس به دولت میرحسین موسوی تذکر داد. رئیس مجلس با اشاره به بعضی از قوانین از جمله قانون تامین هزینه های درمانی و بهداشتی ، قانون اصلاح خدمت خارج از مرکز پزشکان ، دندانپزشکان و دارو سازان ، قانون فعالیت احزاب ، قانون نرخ تصاعدی آب و برق و نیز لایحه ای که مقرر بود برای پیاده کردن اصل 49 قانون اساسی از طرف دولت تنظیم و به مجلس ارائه شود گفت : برای هر یک از این قوانین مهلتی تعیین شده بود که متاسفانه در ظرف مهلت مقرر اقدامی در جهت اجرای قوانین مصوبه انجام نشده است .  هاشمی گفت : دولت باید این تذکر را جدی بگیرد و به مصوبات مجلس احترام بگذارد تا مجبور نشویم تذکرات خود را دوباره تکرار کنیم !(4)

محتشمی پور : انفجار دمشق انتقام پایمردی سوریه در مقابل طرح فهد بود

سید علی اکبر محتشمی پور سفیر ایران در سوریه که برای ارائه گزارش هایی از محل ماموریت خود به تهران آمده است در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : انفجار دمشق انتقام پایمردی سوریه در مقابل طرح فهد بود .  وی حضور نظامی سوریه در لبنان را بزرگترین علت امنیت و آرامش در لبنان خواند. محتشمی پور در پاسخ به سوالی در رابطه با انفجار دمشق این انفجار را با طرح خائنانه فهد در ارتباط دانسته و گفت : عربستان و آمریکا در این انفجار غیر انسانی دسته داشته اند . (5)

علت انفجار سفارت عراق در بیروت اعلام شد

کارشناسان نظامی در لبنان معتقدند انفجار عظیم در سفارت رژیم بعث عراق در بیروت بر اثر منفجر شدن مقادیر زیادی مواد منفجره و نارنجک هایی که درون سفارت انباشته شده بودند رخ داده است .  به گزارش خبرگزاری پارس از بیروت کمیته نظامی مسئول بررسی حادثه انفجار در گزارش خود به نخست وزیر لبنان اعلام کرد که این انفجار از درون ساختمان سفارت صورت گرفته است و مقدار مواد منفجر شده در حدود 250 کیلوگرم تی ان تی بوده است این امر نشان گر این واقعیت است که سفارت عراق در بیروت در بسیاری از انفجارها و ترورهای ناجوانمردانه که در لبنان اتفاق افتاده دست داشته است . (6)

 

آیت الله خامنه ای تقاضای ایران برای خرید لوازم یدکی از آمریکا را تکذیب کرد

شورای عالی دفاع دیروز به ریاست حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد . در این جلسه نحوه رویارویی سپاه اسلام با دشمن بعثی و مسائل مربوط به جبهه ها و جنگ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

رئیس جمهور در پایان جلسه دیروز شورای عالی دفاع ضمن تکذیب خبر یکی از خبرگزاری های خارجی پیرامون تقاضای خرید لوازم یدکی هواپیماهای اف – 14 از آمریکا گفت : این مسئله از سوی وزارت امور خارجه تکذیب شده و من هم آن را تکذیب می کنم و اعلام می کنم که این یک دروغ محض است .  ایشان ادامه دادند : ما هیچ گونه تقاضای خریدی نسبت به لوازم یدکی اف – 14 یا سایر لوازم یدکی هر یک از هواپیماها و وسایل نظامی دیگر آن از آمریکا نکرده ایم نه مستقیم و نه غیرمستقیم.

آیت الله خامنه ای همچنین ادامه دادند : در زمان رژیم شاه بر اساس قراردادهای معروف به اف – ام – اس پول های زیادی از طرف رژیم سابق ایران به حساب آمریکا واریز می شد و آمریکایی ها طبق تشخیص و برآورد و ارزیابی خود در مقابل آن ها به ایران جنس تحویل می دادند و همین اف – 14 های کنونی و بسیاری از لوازم نظامی دیگر را روی همان حساب ها به ایران فروخته بودند و طبق همان قراردادها ایران مقادیر زیادی هم لوازم یدکی همین هواپیماها را از آمریکا طلب دارد که این ملک ملت ایران و متعلق به آن ها است و از پول مردم خریداری شده است .

رئیس جمهور ضمن تاکید بر این که تاکنون هیچ گونه درخواست و یا خریدی نسبت به ابزار جنگی از سوی ما از آمریکا نشده است ، گفت : پس از پیروزی انقلاب تلاش مختصری برای باز پس گرفتن آن ها انجام شد که با به وجود آمدن وضعیت حاد میان ما و آمریکا آمریکایی ها آن لوازم را ندادند در این مورد اقدام جدی هم نشده و قرارداد جدیدی بسته نشده است بلکه قرادادهایی در گذشته صورت گرفته و وسائل مورد نظر در آن قراردادها ملک ملت ایران است که در اختیار آمریکایی ها می باشد.(7)

پی نوشت:

1- کیهان ، 29 آذر 1360 ، صفحه 1

2- کیهان ، 29 آذر 1360 ، صفحه 16

3- اطلاعات ، 29 آذر 1360 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 29 آذر 1360 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 29 آذر 1360 ، صفحه 16

6- جمهوری اسلامی ، 29 آذر 1360 ، صفحه 3

7- اطلاعات ، 29 آذر 1360 ، صفحه 1

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها