يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۵۷۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۲۹ آذر ۱۳۹۳
سازمان آیکان اخیراً قربانی نقض امنیتی با حمله فیشینگ شده و کارکنان داخلی سازمان با کلیک روی ایمیل ناشناس و فریب آمیز راه ورود هکرها را بازکرده و دسترسی به بانک اطلاعات در بخش DNS لو رفته است.

به گزارش پایگاه 598به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ سازمان آیکان اخیراً قربانی نقض امنیتی با حمله فیشینگ شده و کارکنان داخلی سازمان با کلیک روی ایمیل ناشناس و فریب آمیز راه ورود هکرها را بازکرده و دسترسی به بانک اطلاعات در بخش DNS لو رفته است.

سازمان آیکان به عنوان قلب اینترنت، سازوکار نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی را در جهان مدیریت می‌کند و در این حمله دسترسی به سطح ادمین روی پرونده مشتریان در منطقه موسوم به Centralized Zone Data System در دست حمله‌کنندگان قرارگرفته است.

این دسترسی در سطح پَروَنجاه‌‌های(فایل‌های) منطقه عمومی غیرقابل تغییر نیز صورت گرفته است.

کارشناسان می‌گویند پسوردها به صورت هش رمزنگاری‌شده / salted cryptographic hashesذخیره‌شده و آیکان بعد از اطلاع از موضوع در یک اقدام احتیاطی، الگوریتم رمزگشایی را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین اطلاعات ویکی مانند آیکان نیز لو رفته است که شامل بخشی از اطلاعات کاربرانی است که نمی‌خواهند اطلاعاتشان در زون عمومی دیده شود.

مقامات آیکان با انجام اقدامات امنیتی اعدا کرده‌اند خطر را به حداقل رسانده‌اند اما واقعاً جای این سؤال باقی است که چگونه ممکن است به همین راحتی و با یک ایمیل جعلی بتوان قلب اینترنت را هک کرد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها