أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۹۶۷۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۳۰ آذر ۱۳۹۳
فریاد بلند دانشجویان دانشگاه «مک‌گیل» کانادا؛
دانشجویان دانشگاه «مک‌گیل» کانادا با راه‌اندازی کمپین «سکوت را بشکنید»، بی‌تفاوتی جوامع بین‌المللی نسبت به تضییع حقوق فلسطینیان را محکوم کرده و از آزادی‌خواهان سراسر دنیا خواستند تا حمایت خود از فلسطین را با صدای بلند فریاد زنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ؛ دانشجویان دانشگاه "مک‌گیل" کانادا با راه‌اندازی کمپین "سکوت را بشکنید"، بی‌تفاوتی جوامع بین‌المللی نسبت به تضییع حقوق فلسطینیان را محکوم کرده و از آزادی‌خواهان سراسر دنیا خواستند تا حمایت خود از فلسطین را با صدای بلند فریاد زنند.

فعالان دانشجویی کانادا، با انتقاد از سیاست‌های سرکوبگرانه دانشگاه‌های غرب و عدم وجود آزادی‌بیان در رابطه با نقد صهیونیسم و اسرائیل، برگزاری نشست‌های علمی و کارشناسانه در مورد این موضوع را ضروری و از ابتدائی‌ترین اصول دموکراسی دانستند.

این دانشجویان از حامیان فلسطین و فعالان حقوق‌بشر در سراسر دنیا خواستند تا نسبت به ظلم رژیم صهیونیستی در حبس و کشتار فلسطینیان، آوارگی هزاران نفر از سرزمین‌ مادری خود، تخریب منازل، بازداشت زنان و کودکان بی‌گناه و دیگر اعمال نژادپرستانه سکوت نکرده و با این رژیم آپارتایدی مبارزه کنند.

 

 

 

لازم به ذکر است فعالیت‌های این گروه صرفا محدود به مسئله فلسطین نمانده و در مورد اغلب حوادث و رخدادهای حقوق بشری در جهان واکنش نشان می‌دهند. در همین رابطه اعضای این کمپین نسبت به رفتار خشونت‌آمیز و نژادپرستانه پلیس امریکا در برخورد با رنگین پوستان و اتفاقات اخیر در ایالت «میسوری» و  شهر «فرگوسن» هر یک به نحوی واکنش نشان دادند.

 

 

در همین راستا دانشجویان این دانشگاه اقدام اخیر طالبان را در حمله به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان را که منجر به کشته شدن بیش از 120 کودک دانش آموز پاکستانی شد را محکوم کردند.

اعضای این کمپین همچنین با تشکیل بازاری اقدام به فروش و ترویج و شناساندن کشور فلسطین و آشنا ساختن مردم کانادا با فرهنگ و آداب و رسوم فلسطین کرده اند.

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها