أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۹۷۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۰۱ دی ۱۳۹۳
روز یکشنبه یک راننده که گفته می‌شود دارای سابقه بیماری روانی است، اما رسانه‌های فرانسوی وی را به گروه‌های افراط‌گرا ارتباط داده‌اند، روز یکشنبه با خودروی خود چندین نفر را در شهر «دیژون» فرانسه زیر گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: رسانه‌های فرانسوی روز یکشنبه از حمله یک خودرو به عابران پیاده در شهر «دیژون» واقع در شرق فرانسه خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر، به نقل از «منابع نزدیک به تحقیقات» نوشته است که راننده خودرو دارای بی‌ثباتی روانی بوده و سابقه بستری شدن در بیمارستان را دارد. در جریان این حادثه یازده نفر زخمی شده‌اند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند که این فرد به هنگام نزدیک شدن به عابران، فریاد «الله اکبر» سر داده است. برخی از گزارش‌ها هم حاکی از آن است که این فرد قصد داشته افسران پلیس را زیر بگیرد.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است: «این مرد متولد 1947،‌ به وضوح دچار بی‌ثباتی بوده و سابقه بستری شدن در بیمارستان روانی را دارد. فعلا انگیز‌ه‌های وی مشخص نیست.»

این حادثه یک روز پس از آن رخ می‌دهد که رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند فردی با رفتاری مشابه، با چاقو به دو افسر پلیس حمله و یکی از آن‌ها را مضروب کرده است. این فرد به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

فرانسه که از اصلی‌ترین حامیان گروه‌های تروریستی فعال در سوریه است، در ماه‌های اخیر به بهانه احتمال بازگشت اتباع خود که برای پیوستن به تروریست‌ها به عراق و سوریه سفر کرده‌اند، تدابیر تأمینی را تشدید کرده است.

هفته گذشته هم فردی به نام «هارون مونس» با حمله به یک فروشگاه در شهر «سیدنی»، نزدیک به 20 نفر را گروگان گرفت. این فرد هم که به ادعای خود از حامیان داعش بود، دارای مشکلات روانی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها