يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۹۷۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۱ دی ۱۳۹۳
کشور فرانسه که شنبه شب شاهد حمله یک فرد مسلح با اسلحه سرد (چاقو) به یک پاسگاه پلیس بود روز گذشته نیز زیر گرفتن عمدی عابرین پیاده توسط یک خودرو را نظاره گر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، شعر دیجون در شرق فرانسه شاهد زیر گرفتن عابرین پیاده توسط یک خودرو بود. 

در این حادثه دست کم 11 نفر زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

رسانه های فرانسوی تمایل دارند تا حوادث چند روز اخیر را به افراطیون حاضر در این کشور نسبت بدهند زیرا مدعی شده اند راننده این خودرو همان شعارهایی را سر داده بود که فرد مهاجم در حمله روز شنبه به پاسگاه پلیسی در شهر تولز سر داده بود. 

اما با این وجود خبرهای ارسالی از فرانسه از این نکته حکایت دارد که راننده این خودرو یک بیمار روانی بوده و هم اکنون در آسایشگاه روانی بستری شده است. 

فرانسه که به شدت نگران بازگشت افراطیون ملحق شده به گروه های تروریستی به این کشور است شنبه شب شاهد حمله یک فرد افراطی به پاسگاه پلیس در شهر تولز بود که منجر به زخمی شدن سه افسر پلیس شد.

فرانسه و دیگر کشورهای غربی که در ابتدای آغاز بحران در سوریه با هدف براندازی حکومت بشار اسد امر انتقال افراطیون حاضر در غرب را به خاورمیانه تسهیل کرده بودند اکنون نگران بازگشت این افراد به کشورهای خود هستند. در همین رابطه چند هفته قبل دو نوجوان فرانسوی که قصد داشتند به تروریست های داعش بپیوندند در مجارستان دستگیر شدند.

از سوی دیگر وزیر خارجه ایتالیا درباره بازگشت آن دسته از اتباع این کشور که برای داعش می جنگند، هشدار داد. همچنین طبق اعلام رسانه های غربی شمار کاربران عرب زبانی که در کشورهای بلژیک، بریتانیا، فرانسه و آمریکا از داعش حمایت می کنند بیش از عراق و سوریه است.

 در میان کشورهای اروپایی، انگلیس در صدر این آمار قرار دارد و تاکنون ۴۸۸ نفر از اتباع آن به داعش پیوسته اند. هم چنین ۱۳۰ نفر از آمریکایی ها نیز به صفوف تروریست های داعش ملحق شده اند. ترکیه با ۴۰۰ نفر، روسیه با ۸۰۰ و چین با ۱۰۰ نفر از دیگر کشورهایی هستند که اتباع آن در داعش حضور دارند. یکی از نکات جالب این گزارش حضور ۲۰ نفر از اتباع رژیم صهیونیستی در میان تروریست های داعش است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها