کد خبر: ۲۷۹۷۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۱ دی ۱۳۹۳
حجت الاسلام فعالی:
رئیس اداره تبليغات اسلامی گلوگاه، گفت: توجه به مسائل فرهنگی و دينی نيازمند بودجه است و متاسفانه در حوزه فرهنگ حرکت لاک پشتی داریم و عقب هستیم.

به گزارش پایگاه 598 ، حجت الاسلام حسینعلی فعالی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خوشبختانه امروز برنامه های متعددی در راستای توجه بیشتر به این بخش در دستور كار قرار گرفته است كه حضور مبلغین در مدارس و مساجد و دانشگاهها از جمله این موارد است.

 وی گفت: هم اكنون در شهرستان گلوگاه ۲۲ مبلغ و ۲۵ مبلغه از روستای مهدیرجه در غربی نقطه شهرستان تا روستای باركلا در آخرین نقطه این شهرستان فعال هستند وكارهای تبلیغی انجام می دهند و بعنوان امام جماعت در مدارس مختلف مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول دینی ادامه داد: حضور در گفتمان های دینی از جمله برنامه هایی است كه در دستور كار مبلغان و مبلغات این شهرستان قرار دارد و براساس برنامه ریزی مدارس از روحانیون تغذیه فكری و معنوی می شوند و از تیر ماه سال ۹۰ تاكنون ۸۵ گفتمان مختلف دینی راجع به حجاب و عفاف، ماهواره، تهاجم فرهنگی، مسائل اعتقادی و... در گلوگاه برگزار شد.

حجت الاسلام فعالی بیان داشت: توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی و انقلابی براساس تاكیدات رهبری از مسائلی است كه باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی در شهرستان نیز خاطر نشان كرد: نقش تشکلهای دینی در جامعه بسیار مهم و کلیدی است و هم اكنون ۵۷ هیئت مذهبی فعال در شهرستان وجود دارد كه از این تعداد ۸ هیئت مختص بانوان و ۶ هیئت نیز به دانش آموزان تعلق دارد.

هیئات مذهبی خط مقدم جبهه فرهنگی و سربازان حقیقی و واقعی هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه، هیئات مذهبی را طلایه داران حرکت مذهبی در سراسر جهان و کشور دانست و گفت: هیئات مذهبی خط مقدم جبهه فرهنگی و سربازان حقیقی و واقعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان هیئات مذهبی باید به این مسئولیت افتخار کنند که در مسیر ائمه اطهار (ع) گام بر می دارند عنوان کرد: اصلاح فرهنگ در حوزه دین باید از همین هیئت های مذهبی انجام شود و هیئات مذهبی باید در راستای عمل به دستورات الهی و الگوپذیری از ائمه اطهار حركت كنند.

حجت الاسلام فعالی ادامه داد: هم اكنون عرفان های نوظهورو بدعتهای مختلف در جامعه بعنوان آسیب در هیئات مذهبی مطرح است كه در این رابطه از روحانیون و مداحان برجسته در جهت آگاهی رسانی استفاده می كنیم.

وی اضافه كرد: مقابله با خرافات مذهبی از جمله مسائل مهمی است كه با دقت در دستور كار قرار دارد و بازدیدهای هفتگی و ماهانه از هیئات در دست اقدام است و با برنامه ریزی نشست های تخصصی عرفان های نوظهور و جلوگیری از بدعتها و خرافات در حال برگزاری است كه خوشبختانه در شهرستان گلوگاه تا كنون كوچكترین انحرافی در عزاداری ها همچون قمه زنی و مسائل خرافی و عرفان های كاذب مشاهده نشده است.

این مسئول دینی اضافه كرد: در رابطه باعرفان های نوظهور نیز روحانیون و مبلغینی را در كنار هیئات مذهبی فعال كردیم تا در محرم و صفر برای هیئات مذهبی و مردم روشنگری كرده و عواقب این بدعتها و خرافات را تذكر داده و تغذیه و خوراك فكری به مردم ارائه دهند.

وی گفت: ساماندهی هیئت‌های مذهبی و مناسب‌سازی و هدفمندسازی برنامه‌های آئینی و مذهبی از جمله کارهای سازمان تبلیغات اسلامی در بحث هیئت‌های مذهبی است كه با دقت در حال انجام است.

اعتبارات بخش فرهنگی ناچیز و جوابگوی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه همچنین بیان داشت: در سالی كه مزین به پیام رهبری است و سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی»  نام گرفته متاسفانه به تنها چیزی كه توجه نشده مسئله فرهنگ است و ما در رابطه با فرهنگ كه مسئله زیربنایی از دیدگاه رهبری برای تمام امور است همچنان عقب هستیم و با توجه به حركت دشمن كه همچون اسب تازی می تازد ما حركت لاك پشتی داریم و بودجه ها و اعتبارات بخش فرهنگی ناچیز و جوابگوی كار فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیست.

حجت الاسلام فعالی بیان داشت: باید بدانیم همه تیرهای دشمن به سمت فرهنگ ما نشانه رفته و لذا ما باید با توان بیشتری در این راستا تلاش كنییم و بدانیم كه برای كارفرهنگی نیازمند بودجه مناسب هستیم و اكنون با كمبود بودجه فرهنگی روبرو هستیم.

وی افزود: باید بدانیم كارفرهنگی مدت دار و زمان بر است و زودجواب نمی دهد و لذا باید با تمام توان در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و افزایش كارفرهنگی تلاش كنیم.

فعالی اضافه كرد: اكنون با توجه به برنامه های  دشمن، كار ما روز به روز بیشتر و سخت تر می شود و اولین گام ما در برابر دشمن آسیب شناسی است كه باید آسیب و زهر را بشناسیم تا پادزهر مناسب با آن را تهیه كنیم و لذا باید با آسیب شناسی درست بیماری مشخص شود و نسخه برای همان بیماری پیچیده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه، همچنین از فعالیت ۵۱ مداح در سطح شهرستان خبر داد وافزود: شناسایی و ساماندهی مداحان یکی از کارهای مهمی است که موجب نظم و برنامه‌ریزی در امور مداحی شده و فعالیت‌های آنان را نظام مند می­ کند.

حجت الاسلام فعالی گفت: اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با جدیت، شناسایی و ساماندهی مداحان را در دستور کار خود قرار داده است.

خانه عالم ریحان آباد ۵ سال منتظر اعتبارات است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه، با اشاره به استقرار یك روحانی مستقر در روستاهای گلوگاه اظهار داشت: هم اكنون تنها روستای لمراسك گلوگاه دارای روحانی مستقر است كه خانه عالم این روحانی مستقر توسط پدر شهید محمد رضا خلیلی بنام فرزند شهیدش به ارزش ۳۰ میلیون تومان وقف شد.

حجت الاسلام فعالی با بیان اینكه خانه عالم روستای ریحان آباد نیمه كاره است یادآور شد: متاسفانه این خانه عالم از سال ۸۸ تاكنون بعد از گذشت ۵ سال نیمه كاره مانده و اعتبارات قطره چكانی، نمی تواند جوابگوی تكمیل آن باشد و نیازمند همراهی ونگاه خاص مسئولین است.

وی با اشاره به اینكه در سال گذشته یك و نیم میلیون تومان برای این خانه عالم اختصاص یافت ادامه داد: برای به پایان رساندن این خانه عالم نیازمند ۱۵ میلیون تومان اعتبار هستیم كه اعتبارات فعلی جوابگو نیست.

وی بیان داشت: خانه عالم روستای تیرتاش نیز توسط عیسی لطفی به این اداره واگذار شد كه روحانی مستقر در آنجا ساكن شد اما هم اكنون به دلیل اینكه روحانی مستقر این روستا بعنوان روحانی تهذیب  شد فاقد روحانی مستقر هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه با اشاره به طرح های مختلف حوزه قرآنی نیز اظهار داشت: هم اكنون ۶ موسسه قرآنی و ۹ خانه قرآن رد شهرستان فعال هستند كه با توجه به لزوم گسترش فعالیت های قرآنی، مسئولان برای گسترش فعالیت های قرآنی تلاش کنند.

حجت الاسلام فعالی همچنین به وجود ۹۱ مربی قرآنی اشاره و خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۸۵ درصد از این مربیان قرآنی ما بیمه هستند و سطح یك علوم قرآنی را در شهرستان فراگرفتند و یه دوره پیش نیاز در شهرستان در حال  اقدام است كه در این رابطه ۲۵ نفر تاكنون سطح یك را كامل كردند.

وی گفت: برگزاری جلسه اتحادیه قرآنی، برگزاری ۱۵ جلسه محفل انس با قرآن در رمضان، برگزاری كرسی های تلاوت، برگزاری مسابقات ترتیل، حفظ و قرائت قرآن، برگزاری دوره های دارالتحفیظ و نورالهدی و مصباح الهدی، برگزاری كلاسهای آموزش مداحی، فن سخنوری، مشاوره دینی بانوان فرهیخته، مهارتهای زندگی، تفسیر نهج البلاغه و... را از دیگر فعالیتهای قرانی و دینی این اداره عنوان كرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه، افزود: تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی، یكی از برنامه های اصلی این سازمان است و انتظار می رود با همراهی مسئولین و تزریق اعتبارات مناسب، بتوانیم از ظرفیت های این بخش به بهترین شكل ممكن بهره برداری كنیم

شهرستان گلوگاه كه بعنوان شرقی ترین شهرستان مازندران و دروازه ورود از شرق مازندران است كه با دارا بودن ۴۰ هزارنفرجمعیت از نظر دینی و فرهنگی در درجه قابل قبولی است و برنامه های مختلف دینی و مدذهبی و ملی در مناسبتهای مختلف دارد.

گفتگو: مریم نظری


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها