أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۹۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
به دنبال افزایش رویارویی دیپلماتیک ایران و ترکیه:
روند نزولی دیپلماسی ترکیه در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران سبب موج تازه ای از فعالیت های سفیر ترکیه در ایران برای کسب مجدد آبروی از دست رفته اش شده که در همین راستا سفیر ترکیه فعالیت هایی را آغاز نموده است. بنابر اخبار رسیده هفته گذشته سفیر ترکیه به حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم با یکی از مسئولان گفتگویی داشته است که اطلاع دقیقی از جزئیات این دیدار وجود نداشته. به دنبال دیدار هفته گذشته سفیر ترکیه در قم، سه شنبه این هفته نیز شاهد دیدار سفیر ترکیه با آیت الله صافی گلپایگانی بودیدم دیداری که بدون حضور خبرنگاران برگزار گردید.
به گزارش پایگاه 598؛ در پی مواضع متناقض دولت ترکیه در قبال کشور های منطقه و استکبار جهانی و همچنین ایجاد فضای دیپلماسی ابهام آلود از طرف دولت ترکیه با مواضع جمهوری اسلامی ایران، روابط دیپلماتیک دو کشور را با مشکلات بیشتری روبه رو می کند.

استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه را می توان از علل دیگر نقش آفرینی ترکیه در منطقه امنیت کشور های همسایه و بخصوص جمهوری اسلامی ایران نام برد که به نظر بسیاری از کارشناسان عرصه بین الملل ارائه مدل حکومتی سکولار ترکیه به نهضت های منطقه حیله دیگر آمریکا برای انحراف در نهضت های منطقه و بیداری اسلامی در کشور های عرب می باشد.

ارائه نسخه بدلی نهضت های اسلامی توسط ترکیه عاملی بود که علاوه بر سیاسیون و برخی از مقامات ایران، اعتراض حوزه های علمیه قم را نیز برانگیخت و مراجع و فضلای بسیاری در این خصوص به بیان هشدارهایی از خطر فعالیت های ترکیه در منطقه پرداختند.



روند نزولی دیپلماسی ترکیه در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران سبب موج تازه ای از فعالیت های سفیر ترکیه در ایران برای کسب مجدد آبروی از دست رفته اش شده که در همین راستا سفیر ترکیه فعالیت هایی را آغاز نموده است.

بنابر اخبار رسیده هفته گذشته سفیر ترکیه به حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب واقع در قم با یکی از مسئولان گفتگویی داشته است که اطلاع دقیقی از جزئیات این دیدار وجود نداشته.

به دنبال دیدار هفته گذشته سفیر ترکیه در قم، سه شنبه این هفته نیز شاهد دیدار سفیر ترکیه با آیت الله صافی گلپایگانی بودیدم دیداری که بدون حضور خبرنگاران برگزار گردید.

همچنین سفیر ترکیه دیدار های جداگانه ای را با برخی از سیاسیون داخلی نیز در تهران داشته  که این خود نشان از تلاش ترکیه برای کسب آبروی از دست رفته اش می باشد که در نوع خود قابل تامل بوده.

لازم به ذکر است که از چندی پیش اطلاح طلبان و سکولار های داخلی نیز در روزنامه و هفته نامه های خود اقدام به شروع حمایت از سیاست های ترکیه در قبال آشوب های سوریه و کشتار مردم بحرین نموده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰
۸
۴
ترکیه دست نشانده نیست بلکه میخواهد با استفاده از شرق وغرب قدرت از دست رفته اش را باز گرداند ودوستی با ایران هم برای بدست اوردن محبوبیت بین مردم منطقه است البته به علت سکولار بودن انها هدف وسیله را توجیه می کند وشیطان بزرگ هم این وسط سود خودش را می برد
پاسخ
سهیل بشردوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰
۴
۷
مترسک سر جالیز اهمیتش از ترکیه بیشتره!
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
سهیل جان چند سالته عمو ؟
با این نظرات سطحی بی بصیرتی تو نشون میدی حزب اللهی بدون شعور سیاسی مفت نمی ارزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰
۲
۵
iهمشهری دیپلماتیک در انتقاد از دیپلماسی ترکیه مطالب بسیار خوبی را ارایه کرده در اخرین شماره خودش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۴
اردوغات نوکر آمریکا ست در لباس اسلامی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
هركشوري موظف است اول به صلاح ملت ومملكت خود را در نظر بگيرد وفقط ايران هست كه اول صلاح ديگران وبعد اگر شد صلاح مملكت (بعد از خودشان )
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
ایران به صلاح اسلام کار می کند نه دیگران
جدیدترین اخبار پربازدید ها