أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۷۹۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۱ دی ۱۳۹۳
مدیرکل عشایر استان تهران از پرداخت رایانه برای تامین انرژی خورشیدی ویژه عشایر خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سیروس نصیری در پاسخ به اینکه در دولت قبل عشایر با مشکل امنیت مواجه بودند و بر خلاف قول و وعیدها این کار انجام نشد، گفت: البته ما تمام مشکلات عشایر را هر روز رصد می کنیم. در منطقه لار استقرار دائم نیروی انتظامی را نداشتیم برای همین توانستیم مصوب کنیم از سال آینده نیروی انتظامی در این منطقه عشایری مستقر شود.

وی افزود: از خرداد تا شهریور که عشایر لار در منطقه مستقر هستند نیروهای انتظامی باید مستقر شوند چرا که 550 خانواده عشایری به امنیت نیاز دارند. شاید سئوال کنید که واقعا چه نیازی است که باید پاسخ داد به دلیل افزایش ورود گردشگران و تردد در مناطق عشایری، این امنیت نیاز است.

مدیرکل عشایر استان تهران در مورد تامین علوفه مورد نیاز عشایر تهران گفت: مجلس استفاده از صندوق توسعه ملی برای تامین علوفه عشایر مصوبه ای داشته که سهم استان تهران 11 میلیارد تومان است. این مبلغ را می خواهیم با همکاری بانک کشاورزی این اعتبارات را به عشایر پرداخت کنیم.

نصیری در پاسخ به اینکه آیا مشکلات تامین انرژی عشایر برطرف شده است، افزود: چند سالی است در حال اجرای استفاده از انرژی پاک در میان عشایر هستیم که موضوع آبگرمکن و چراغ های خورشیدی بخشی از این است.

وی در مورد اینکه آیا یارانه ای هم در این خصوص از سوی دولت داده شده است، گفت: قرار است با پرداخت 50 درصد یارانه عشایر را در تامین سوخت پاک کمک کنیم. البته الان فصل کوچ تمام شده و خرداد سال آینده این طرح عملیاتی می شود. شاید قبلا این اقدام برای عشایر غریب بود اما بعد از 3 سال دیگر همه عشایر به سمت استفاده از انرژی خورشیدی روی آورده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها