کد خبر: ۲۷۹۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
اندر احوالات مظلومیت علوم انسانی اسلامی:
روز گذشته برای حضور در همایش ملی! ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران به دانشگاه کاشان رفتیم تا که در همایشی که با حضور دو وزارت خانه و بیش از 6 نهاد دولتی به منظور بررسی وضعیت علوم انسانی در ایران برگزار می گردید شرکت نماییم. فارغ از سخنان راهگشای برخی از بزرگان حاضر در این همایش باید گفت گه سرگردانی موضوع همایش را باید از مدیریت همایش سوال نمود. که آیا فقط صرف هزینه های فراوان برای تبلیغات و ... برای برگزاری همایش های ملی کافی می باشد، آیا نباید روند موضوعی همایش در طول همایش حفظ شود و ده ها سوال دیگر.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، روز گذشته برای حضور در همایش ملی! ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران به دانشگاه کاشان رفتیم تا که در همایشی که با حضور دو وزارت خانه و بیش از 6 نهاد دولتی به منظور بررسی وضعیت علوم انسانی در ایران برگزار می گردید شرکت نماییم.

این همایش که با حضور آیت الله نمازی امام جمعه محترم کاشان و همچنین دکتر رشید بن عیسی آغاز به کار کرد با حواشی بسیاری همراه بود.

در ابتدای دبیراجرایی همایش به بیان روند برگزاری همایش پرداخت و خاطره ای را در این خصوص بیان داشت و در ادامه ریاست دانشگاه کاشان طی سخنانی به بیان توانمندی های دانشگاه کاشان پرداخت و پس از آن آیت الله نمازی در فرمایشاتی به لزوم بررسی شناخت انسان به عنوان لازمه علوم انسانی اشاره نمودند.

در ادامه دبیر کل همایش ملی ارزیابی جایگاه علوم انسانی نیز در سخنان کوتاهی به لازمه توجه به تحول در علوم انسانی پرداختند و در خاتمه بخش نخست و اصلی همایش دکتر رشید بن عیسی که بیش از بیست سال به عنوان نماینده یونسکو در ایران حضور داشته و همچنین از اساتید دانشگاه الجزیره بوده است در بیان مشکلات و معظلات جهان اسلام و ایرانیان سخنرانی نمود.

سوالی که بیش از همه برای حاضرین به وجود آمده بود نام همایش بود در همایشی که به منظور بررسی و ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران تشکیل شده به همه معضلات اجتماعی و بیان مفاهیم اخلاقی پرداخته شد به غیر از ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران.

البته فارغ از سخنان راهگشای برخی از بزرگان حاضر در این همایش باید گفت گه سرگردانی موضوع همایش را باید از مدیریت همایش سوال نمود.

که آیا فقط صرف هزینه های فراوان برای تبلیغات و ... برای برگزاری همایش های ملی کافی می باشد، آیا نباید روند موضوعی همایش در طول همایش حفظ شود و ده ها سوال دیگر.

لازم است که مسئولان مربوطه با توجه به اهمیت و ضرورت تحول در علوم انسانی و اسلامی سازی علوم انسانی موجود استثناً با این یک مقوله برخورد نمایشی نداشته تا که مطالبه بر حق مقام معظم رهبری و تمامی نخبگان متعهد ایران اسلامی به بیراهه نرود و انشاء الله شاهد تحولی در این عرصه باشیم.

در همین خصوص رهبر معظم انقلاب می فرمایند: " ما نباید بگذاریم وقت بگذرد. هر سالى از سالهائى که دوران انقلاب گذرانده است، و در هر سالى هر ماهى، و در هر ماهى هر روزى، وزن و مقدارى دارد، ارزشى دارد؛ نباید این را از دست داد. ممکن است در هشت ماه از سال ۸۸ که اشتغالات فتنه‌انگیزان بعضى از ذهنها را به خود مشغول کرد، برخى از کارها نیمه‌کاره مانده باشد؛ باید جبران بشود. باید حرکت، یک حرکت سریعى باشد. عرصه‌هاى گوناگونى وجود دارد: عرصه‌ى علم و تحقیق در درجه‌ى اول، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتى در همه‌ى زمینه‌ها، علوم تجربى، علوم انسانى در همه‌ى بخشهائى که براى کشور مورد نیاز است، بایستى همتشان را در تحقیق و علم افزایش بدهند؛ مراحل دورترى را در مقابل چشمشان و مد نظرشان قرار بدهند؛ کار را باید متراکمتر کنند. (بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ۱/۱/۱۳۸۹) "
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
زندگی تاسف بار زوج بوشهری در یک «دخمه» در دل کوه!+تصاویر
http://ostannews.com/showpage.aspx?id=3161&title=
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها