کد خبر: ۲۷۹۹۲۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۰۱ دی ۱۳۹۳
روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 556 واحدی به 70094واحد رسید. دو نماد "شمواد" و "بترانس" بیشترین افزایش قیمت و "ثنوسا" و "فاراک " نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "وبملت" بیشترین تاثیر مثبت و "ثنوسا" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ امروز دوشنبه یکم دی جوی رو به رشد بر کلیت بازار سرمایه سایه افکند و تحت تاثیر این امر نیز شاهد رشد ملمسی شاخص ها در بورس و فرابورس بودیم. در این معاملات تاثیرگذاری گروه های بنیادی همچون مالی، خودرویی، پتروشیمی، معدنی و فنی مهندسی در صعود شاخص ها بسیار ملموس بود.

 روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 556 واحدی به 70094واحد رسید. دو نماد "شمواد" و "بترانس" بیشترین افزایش قیمت و "ثنوسا" و "فاراک " نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند. همچنین "وبملت" بیشترین تاثیر مثبت و "ثنوسا" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

  با شروع معاملات روز جاری شاهد بازگشت رونق به معاملات بسیاری از صنایع بودیم امری که شاخص کل بورس را در مسیر صعود قرار داد. گروه هایی مانند فنی مهندسی ، مالی، خودرویی و پتروشیمی در این میان بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص داشتند. نمادهایی از جمله "رمپنا"، "وبملت"، "خودرو"، "خساپا"، "بترانس"، "خبهمن"، "وساپا"، "سیدکو"، "ثمسکن"، "وپست" و در ادامه"شپدیس"، "پارسان" و "وخارزم" تاثیر شایانی در رشد شاخص داشتند. در ادامه کار سیری صعودی شاخص با انجام معامله بولکی در محدوده مثبت قیمتی در نمادی همچون "ومعادن" نیز تقویت گردید و این نماگر تا آستانه ورود به کانال 70 هزار واحدی قرار گرفت. بهبود معاملات در بخش پتروشیمی نیز مزید بر علت شد تا شاخص در ادامه کار سرانجام بتواند از مرز70 هزار واحد عبور کند. پس از این برهه نیز این نماگر شیبی صعودی اما آرام به به خود دید و سرانجام نیز با رشدی 0،8 درصدی به معاملات روزانه پایان داد.

در حالی که بحث لزوم کاهش قیمت خودرو به نظر می آید که تبدیل به موضوعی تکراری شده ، امروز بار دیگر یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس پیرامون این موضوع موضع گیری کرد. نعمتی در گفتگو با خبرگزاری مجلس در این زمینه با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت خودروهای تولید داخل اظهار داشت که نمایندگان پیگیر این موضوع هستند و مسئولان صنعتی نیز باید پاسخگوی افزایش قیمت خودرو در بازار حاشیه ای باشند. وی افزود به عقیده ما نرخ های کنونی نیازمند بازنگری بوده و خودرو های تولیدی باید کاهش قیمت داشته باشند.

در عین حال خبر رسید که روز جاری رئیس جدید سازمان بورس راهی تالار حافظ شده و به گفتگو با فعالان بازار سرمایه حاضر در این تالار پرداخته است. همچنین فطانت جلسه ای را نیز با مدیر عامل شرکت بورس برگزار کرده که هنوز جزئیات این ملاقات منتشر نشده است.

امروز همچنین می توان به ثبات قیمت طلا و افت مختصر ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. هم اکنون هر گرم طلا به قیمت 101 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3523 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز دوشنبه جو مثبتی بر کلیت بازار حاکم بود. در گروه معدنی 6 نماد مثبت بوده است.در این گروه باز هم "کگل" صف فروش دارد و "ومعادن" صف خرید را به خود می بیند. در گروه محصولات شیمیایی امروز تنها 2 نماد افت کرده و 2 نماد نیز در آخرین معاملات منفی شده اند.در این بخش بالاترین صف خرید در نماد "شپدیس" دیده می شود. در بخش فلزات اساسی 6 نماد در درصدهای منفی به کار خود پایان داده اند. در این گروه تعدادی از نمادها مانند"فباهنر" صف خرید را به خود می بینند. در بخش مخابرات "اخابر" رشد کرده است. در بخش فنی مهندسی هر دو نماد رشد کرده و صف خرید را پیش روی خود می بینند. در بخش خودرویی تنها 3 نماد افت کرده اند. سنگین ترین صف خرید این بخش در نماد "خودرو" دیده می شود. در بخش شرکت های چند رشته ای صنعتی همه نمادها مثبت بوده اند. در بخش بانکی نیز تمام نمادها با رشد ارزش سهام روبرو شده اند. در این گروه سنگین ترین صف خرید در نماد "وگردش" دیده می شود.در گروه سرمایه گذاری تنها 4 نماد منفی بوده اند. در این بخش بالاترین صف خرید در نماد "وخارزم" دیده می شود. در بخش فرآورده های نفتی "شنفت" افت کرده وصف فروش جزئی را پیش روی خود می بیند و 2 نماد دیگر نیز در آخرین معاملات منفی شده اند. در این بخش "ونفت" صف خرید دارد. در گروه دارویی 5 نماد افت ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این بخش "دیران" صف خرید دارد. در گروه غذایی 4 نماد افت کرده اند. در این گروه "غالبر" صف خرید ملموسی دارد. در میان قندی ها 2 نماد افت کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تنها "پدرخش" افت کرده است. در گروه ساختمانی 3 نماد منفی بوده اند. در این گروه صف فروش در نماد "ثاباد" دیده می شود و "کرمان" بالاترین صف خرید را به خود می بیند. در این میان در گروه سیمانی 8 نماد منفی بوده اند. در این بخش صف های خرید در نماد "سشرق" دیده می شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 731 میلیون سهم و حق تقدم در بورس مورد معامله قرار گرفت که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به دو نماد "ومعادن" و "سپاها4" بوده است.

همچنین در فرابورس نیز بیش از 173 میلیون سهم و حق تقدم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد "ثباغ2 " و "وگردشح" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها