أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۹۹۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۰۱ دی ۱۳۹۳
معاون هماهنگی توانیر از ظرفیت شش میلیارد لیتری ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: سال‌ جاری میزان تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش اما نسبت به برنامه‌ریزی وزارت نفت کاهش دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ عبدالرسول پیشاهنگ اظهار داشت: ما باید در تمام طول سال به فکر تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها باشیم، چرا که مصرف گاز در زمستان به دلیل رشد مصارف گرمایش و مصارف خانگی به‌ شدت افزایش می‌یابد و مشابه مشکلی که صنعت برق در تابستان با آن مواجه است، بخش گاز کشور در زمستان با آن روبه‌رو است.

وی افزود: ظرفیت تولید گاز کشور مشخص و در زمستان با محدودیت روبروست و برای تامین گاز بخش مسکونی و همچنین گرمایش، بخش صنعت و نیروگاه‌ها در زمستان با محدودیت‌های گازی مواجه می‌شوند.

پیشاهنگ با بیان اینکه تعیین سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها از تابستان اجتناب‌ناپذیر است،گفت : اگر پیش‌بینی‌های ما در تامین سوخت نیروگاه‌ها محقق نشود، بی‌گمان ضربه سختی به صنایع و نیروگاه‌ها و حتی به کل کشور وارد می‌شود.

معاون هماهنگی تولید توانیر با تاکید بر اینکه برق یک کالای لوکس نیست و همه زندگی مردم به برق وابسته است، افزود: اختلال در تامین برق موجب اختلال در زندگی عادی مردم می‌شود.

وی یادآور شد: اگر مشکلی برای گاز پیش بیاید، مردم برای گرمایش به برق مراجعه می‌کنند که بر این اساس به نظر می‌رسد تامین سوخت نیروگاه‌ها باید در اولویت نخست قرار گیرد.

معاون هماهنگی توانیر اظهار داشت: براساس استاندارهای جهانی، ما باید 45 روز سوخت ذخیره برای نیروگاه‌ها داشته باشیم که به همین خاطر شش میلیارد لیتر مخزن ذخیره سوخت نصب کرده‌ایم که مخازن راهبردی کشور است.

وی افزود: اگرچه این مخازن با سرمایه‌گذاری وزارت نیرو احداث شده است، اما از آنجا که این مخازن، مخزن‌های ذخیره سوخت است، شرکت نفت هم می‌تواند از آن استفاده کند که انتظار داریم این مخازن به‌موقع سوخت‌گیری شود تا در مواقع اضطرار بتوان از آنها استفاده کرد.

پیشاهنگ با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها کمتر است، گفت: باید با یک مدیریت دقیق و با همکاری وزارت نفت موضوع تامین سوخت نیروگاه‌ها را پیش ببریم تا مشکلی به‌وجود نیاید.

  وی افزود: با همکاری و همدلی شرکت گاز و شرکت ملی پخش و پالایش، پایش لحظه‌ای و روزانه سوخت صورت می‌گیرد تا نیروگاه‌ها با کمبود سوخت روبه‌رو نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری میزان تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌ها درمقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش اما نسبت به برنامه‌ریزی وزارت نفت کاهش دارد ضمن آنکه میزان ذخیره سوخت مایع نیروگاه‌ها درمقایسه با سال گذشته کمتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها