يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۰۰۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۱۳     ۰۱ دی ۱۳۹۳
یکی از غیر عادی ترین معماری های موجود در جهان خانه وارونه ژیمبارک در کشور لهستان است . این بنا توسط یک بازرگان لهستانی و در اعتراض به تفکر کمونیستی ساخته شده و هدف ان نشان دادن تضاد این فلسفه با واقعیت های زندگی انسان است.
به گزارش 598،باشگاه خبرنگاران: یکی از غیر عادی ترین معماری های موجود در جهان upside down house in szymbark یا خانه وارونه ژیمبارک در کشور لهستان است . این بنا توسط یک بازرگان لهستانی و در اعتراض به تفکر کمونیستی ساخته شده و هدف آن نشان دادن تضاد این فلسفه با واقعیت های زندگی انسان است .



خانه وارونه ژیمبارک در لهستان از نظر نوع معماری و همچنین فلسفه پنهان در ساخت آن ، دارای شهرتی جهانی است . این ساختمان همواره در بین عجیب ترین و غیر عادی ترین معماری های موجود در جهان شناخته می شود .



باید اذعان داشت که در بین معماری های عجیب و غریب در سراسر دنیا به نوعی می توان رگه هایی از منطق پیدا کرده و با آن کنار آمد ولی در مورد این خانه عجیب باید گفت که دیدن آن هر کسی را شگفت زده می کند .



 خانه ای که سقف آن در پایین و کف آن رو به آسمان است . تقریبا بیشتر گردشگرانی که از این خانه بازدید می کنند در خود احساس نوعی دریا زدگی می کنند .



گفتنی است که سازنده این خانه آن  را از عمد به این شکل درآورده و اصلا هدف از ساخت این خانه سکونت در آن نیست بلکه سازنده آن یک تاجر لهستانی بوده که این ساختمان عجیب را به عنوان اعلامیه ای بر ضد کمونیسم ساخت .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها