أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۸۰۰۳۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۲     ۰۱ دی ۱۳۹۳
نخست وزیر عراق، استان نینوا را پایان راه تروریست های داعش دانست و از نادیده گرفتن نقش نیروهای مردمی در مقابله با تروریست‌ها انتقاد کرد.
به گزارش 598،به نقل از العالم: "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در دیدار با هیاتی از اعضای شورای استانداری نینوا و نمایندگان این استان در پارلمان عراق گفت: نینوا پایان کار داعش خواهد بود و بهترین پاسخ به این گروهک تروریستی، هماهنگی، همکاری و دوری از تفرقه و جبهه گیری علیه یکدیگر است.

" السومریه نیوز" نوشت: العبادی در این دیدار بر ضرورت هماهنگی، وحدت، پاکسازی استان نینوا و سپردن کلید اداره آن  به دست اهالی این استان تاکید کرده و سیاست تحریک یکدیگر و فرقه گرایی را به باد انتقاد گرفته است.

وی ضمن تاکید بر ضروت شتاب در اجرای عملیات آزاد سازی نینوا، پیروزی های اخیر در برابر تروریست ها و دستاوردهای 100 روزه دولت عراق را تبریک گفت.

العبادی خواهان رقابت در خدمت رسانی و مقابله با فساد، که سد راه تلاش برای ارائه خدمات و سرمایه گزاری شده است، شد و کشمکش قوای مجریه و مقننه برای در تنگنا قرار دادن یکدیگر را کاری بیهوده توصیف کرد.

نخست وزیر عراق با بیان این که ما امروز در سایه نوعی آشتی و همنوایی سیاسی با پارلمان و ریاست جمهوری به سر می بریم، گفت: سیاست دولت بر مسلح کردن داوطلبان واقعی مبارزه با تروریست ها در استان های مختلف، استوار است و در این مسیر کیفیت برای دولت مهم است نه تعداد.

وی افزود: ما رزمندگانی می خواهیم که پایداری کنند و دشمن را شکست دهند و این خوشایند نیست که بشنویم نیروهای نظامی در منطقه ای محاصره شده یا شکست خورده اند.بنابراین تکلیف مبارزان، پایداری و جانفشانی تا رسیدن به پیروزی است.

العبادی به تلاش های کنونی برای تدوین پیش نویس قانون تشکیل گارد ملی با هدف حمایت از استان ها اشاره و با فرقه ای یا مذهبی بودن این گارد مخالفت کرد.

وی گفت: ما خواهان حمایت از استان ها و تحقق ثبات و سازندگی هستیم و معتقدیم که وحدت عراق با توسل به زور و اجبار محقق نمی شود.

نخست وزیر عراق در ادامه، بی احترامی به نقش و جایگاه نیروهای مردمی در مقابله با تروریست ها را رد کرد و گفت: نباید این دسته از نیروها و کسانی را که از شرایط کنونی برای تعرض به دیگران استفاده می کنند، یکی بدانیم.

وی تصریح کرد که داعش طیف های مختلف، از جمله ایزدی ها و کردها را هدف قرار داده است و دروغ بودن ادعاهای آنها در خصوص دفاع از اهل سنت عراق نیز با هدف قرار دادن شهرهای سنی نشین و کشتن فرزندان آنها، آشکار شده است.

العبادی گفت: داعش قبل از هر چیز به اسلام توهین کرده و هر آنچه را مخالف تعالیم دین مبین اسلام می باشد، با خود آورده است.

نخست وزیر عراق روز گذشته نیز تاکید کرد که عراق در آستانه آزادی همه اراضی خود از دست گروهک تروریستی داعش قرار گرفته و پیشرفت و توسعه عراق نیازمند همکاری و پیشتیبانی همه کشورهای منطقه است.

خاطرنشان می شود که شورای استانداری نینوا پیشتر اعلام کرده بود که 20 هزار رزمنده در آزادی موصل از اشغال تروریست های داعش شرکت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها