کد خبر: ۲۸۰۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
اختصاصی
پكن - ' وو بینگ بینگ'، صاحب نظر مسایل ایران در دانشگاه پكن می گوید: دیدگاه جامعه بین الملل با آمریكا متفاوت است و تحریم تاثیری در عزم ملت ایران برای توسعه و پیشرفت ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا : صاحب نظران و كارشناسان در چین طی روزهای اخیر در واكنش به تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ملت ایران گفته اند كه براین باورند آمریكا ناقض قوانین بین المللی است و سناریو تحریم نیز خللی در عزم ملت و دولت ایران ایجاد نمی كند.

'وو بینگ بینگ'، صاحب نظر مسایل ایران روز جمعه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: تحریم های یك جانبه اعلام شده از سوی آمریكا فاقد ارزش حقوقی و قانون بین الملل است.

استاد دانشگاه پكن با اشاره به حركت های عجولانه آمریكا در عرصه سیاسی تاكید كرد: این اقدامات، آمریكا را بیشتر منزوی می كند.

وی با تاكید براینكه واشنگتن نمی تواند دیگران را علیه ایران با خود همراه كند،گفت: برنامه هسته ای ایران كاملا صلح آمیز است و جامعه بین المللی اكنون دیدگاهی متفاوت با آمریكا دارد.

وی تصریح كرد، مردم و دولت چین هرگونه تحریم علیه ایران را ناكارآمد می دانند و به طور صریح نیز مواضع خود را در حمایت از ایران اعلام كرده اند.

' وو بینگ بینگ ' در ادامه این گفت وگو افزود: تحریم نه تنها اوضاع را بهتر نمی كند بلكه باعث بغرنج تر شدن مساله می شود و بر پیچیدگی های آن می افزاید و طرفین را از یافتن راه حل باز می دارد.

استاد دانشگاه پكن با اشاره به اینكه برنامه هسته ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است، گفت: طبیعی است كه ایران هرگز از برنامه صلح آمیز خود صرف نظر نخواهد كرد. ایران سه دهه است كه در برابر فشارهای ناحق و تحریم های یك جانبه آمریكا و غرب مقاومت می كند و این برنامه را به شكل مسالمت آمیز به پیش برده است.

وی با غیرقانونی خواندن تحریم های یك جانبه غرب و آمریكا گفت : چین بر خلاف آمریكا بر حل مساله از طریق گفت و گو و رایزنی تاكید دارد و با تحریم مخالف است.

استاد دانشگاه پكن تاكید كرد كه چین استانداردهای دیپلماسی خود را مستقل از آمریكا دنبال می كند و هرگز با غرب در تحریم های یك جانبه علیه ایران همراه نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها