أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۸۰۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
كویت – مخترعان جوان ایران در چهارمین نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در كویت موفق به كسب 3 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز شدند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا تیم اعزامی فدراسیون مخترعان جمهوری اسلامی ایران به كویت در مراسمی كه پنج شنبه شب در پایان چهارمین نمایشگاه اختراعات خاورمیانه با حضور مسئولان كویتی و برخی نمایندگان خارجی كشورهای شركت كننده به منظور تقسیم مدال ها و جوایز ویژه برگزار شد توانست 9 مدال این نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

در همین راستا مسعود تاجبخش برای طرح شبیه ساز مدیریت بحران در صنایع نفت و گاز و محمد رضا شقاقی بابت ساخت دستگاه قطع هوشمند گاز به هنگام زلزله به صورت پنوماتیك (بدون استفاده از برق) و زهرا شعبانی بابت ربات نظافتچی هوشمند موفق به كسب مدال طلا شدند.

از سوی دیگر طرح آب شیرین كن گلخانه ای از میلاد ویسمه و طرح بتن خود متراكم نانو مشتركا از سحرمكاری، سولماز صدرجهانی، حسنعلی تاتی و ایمان بوالحسنی نیز 2 مدال نقره این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

همچنین فاطمه و شیما عوض پور بابت سیستم شستشوی گوش به روش بخار سرد به طور مشترك مدال نقره گرفتند.

طرح 'دهان شویه نانو' مشتركا از سحر مكاری، سولماز و ساناز صدر جهانی، ایمان، پوریا و آتنا بوالحسنی هم مدال نقره گرفت.

همچنین طرح گاوآهن ضد سایش به طور مشترك از ایمان وآتنا و پوریا بوالحسنی، سولماز و سارا صدر جهانی، حمید مشهدی میقانی و سحر مكاری نیز مدال برنز را به خود اختصاص داد.

از سوی طرح دوچرخه خاص برای معلولین از سپیده اردستانی و حسین واعظی آشتیانی نیز به طور مشترك مدال برنر گرفت.

مخترعان جوان كشورمان از مراكز علمی آموزشی و دانشگاهی و صنعتی، امسال با 14 طرح در زمینه های مختلف شامل پزشكی، برق و الكترونیك، مكانیك، عمران و كشاورزی در این نمایشگاه شركت كرده و طرح های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده بودند.

در چهارمین نمایشگاه اختراعات خاورمیانه در كویت كه از روز دوشنه كار خود را آغاز كرده بود، 212 مخترع از 36 كشور شركت كرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها