أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۰۸۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۶ دی ۱۳۹۳
وطن امروز
چرا وزیر امور خارجه در مقابل اظهارات ضدملی شیرزاد و زیباکلام موضع نمی‌گیرد؟
به گزارش پایگاه 598، به‌رغم درخواست‌های مکرر رسانه‌ها از وزارت امور خارجه و جواد ظریف برای اعلام موضع در مقابل آبروریزی هسته‌ای حامیان دولت در دانشگاه تهران، اما جواد ظریف همچنان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است.

 پس از آنکه احمد شیرزاد و صادق زیباکلام، 2 نفر از اساتید حامی دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، چندی پیش در دانشگاه تهران در اظهاراتی عجیب فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بی‌فایده و صرفا هزینه‌ساز دانستند و تلویحا خواستار تعطیلی تاسیسات هسته‌ای ایران شدند، اظهارنظر عجیب این 2 دانشگاهی حامی دولت با واکنش وسیع در فضای رسانه‌ای و سیاسی مواجه شد به‌گونه‌ای که تحلیلگران این اظهارات ناپخته و ضدملی را که در واقع به معنای سیاست «تعطیلی هسته‌ای» بود؛ موجب تضعیف مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای دانستند. به اعتقاد کارشناسان، این قبیل اظهارات به معنای تکرار صدای آمریکا و اسرائیل در داخل ایران بود.

اما نکته‌ای که در این میان بسیار قابل تامل بود؛ موضوع حمایت این افراد از دولت و تیم مذاکره‌کننده بود. در واقع این 2 نفر در حمایت از دولت علیه صنعت هسته‌ای کشور اظهارنظر کرده و خواستار توقف آن شدند. بر همین اساس اظهارات ناپخته و ضدملی این 2 نفر قاعدتا به حساب دولت و وزیر امور خارجه نوشته می‌شد. این موضوع از آن جهت قابل توجه بود که حسن روحانی بارها خواستار ورود دانشگاهیان به موضوع مذاکرات هسته‌ای و حمایت آنان از دولت شده بود. بر همین اساس برخی رسانه‌ها اظهارات ضدهسته‌ای شیرزاد و زیباکلام را در پاسخ به دعوت رئیس‌جمهور از دانشگاهیان تلقی کردند. با در نظر گرفتن این موضوع، رسانه‌ها و تحلیلگران از وزیر امور خارجه خواستند به این اظهارات هزینه‌ساز واکنش نشان دهد. این درخواست از آن جهت نیز حائز اهمیت بود که رئیس‌جمهور و جواد ظریف بارها ادبیات تندی را علیه منتقدان هسته‌ای خود به‌کارگرفته بودند. عبارات تندی که حسن روحانی علیه منتقدان خود به کار برد و آنان را بی‌سواد، کم‌سواد، جیب‌بر، بی‌شناسنامه، بزدل، تازه به دوران رسیده و... خطاب کرد در کنار اظهارات تند جواد ظریف علیه منتقدان که آنها را همراهان اسرائیل دانسته بود؛ این مطالبه را در رسانه‌ها و محافل سیاسی ایجاد کرد که این‌بار حداقل وزیر امور خارجه نسبت به ابراز تمایل دوستان و حامیان خود به تعطیلی تاسیسات هسته‌ای ایران، واکنشی نشان دهد و از موضع عزت و برای نشان دادن عزم وزیر امور خارجه برای احقاق حقوق هسته‌ای مردم، این اظهارات حامیان خود را رد کند. با این حال و به‌رغم گذشت نزدیک به 2 هفته از اظهارات جنجالی این 2 نفر، وزارت امور خارجه و جواد ظریف تاکنون از پاسخگویی به اظهارنظر این 2 نفر خودداری کرده‌اند!  جواد ظریف که حتی از تیترهای روزنامه‌های منتقد خود نیز نمی‌گذرد و به شکل‌های مختلف به منتقدان عملکرد خود در مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان می‌دهد؛ چرا نسبت به اظهارات و مواضعی که خواستار تعطیلی تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند؛ واکنشی نشان نمی‌دهد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها