يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۰۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
رم - 'جولیو ترتزی دی سانتاگاتا' سفیر ایتالیا در واشنگتن كه به نوشته رسانه های ایتالیایی با لابی صهیونیستی به بعنوان وزیر امور خارجه این كشور، به كابینه فنی مونتی تحمیل شد، اكنون در تلاش است جایگزینی مطمئن به واشنگتن بفرستد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا ترتزی كه در سال 2003 میلادی سفیر اسبق این كشور در اسراییل بود به دنبال فشار سفارت رژیم صهیونیستی در رم به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب شد.

وزیر خارجه 65 ساله ایتالیا همچنین از سال 2009 تا زمان تشكیل دولت مونتی بعنوان سفیر ایتالیا در امریكا بود كه پس از انتصاب از واشنگتن به رم بازگشت و هم اكنون جای سفیر ایتالیا در امریكا خالی مانده است.

وی از سال 1975 وارد عرصه سیاسی شد و به عنوان سفیر ایتالیا در پاریس فعالیت خود را آغاز كرد.

'ماریو مونتی' نخست وزیر جدید دولت فنی ایتالیا در حالی كابینه خود را به رییس جمهوری این كشور معرفی كرد و مراسم تحلیف انجام شد كه جای وزیر خارجه خالی بود.

روزنامه راستگرای 'ایل فولیو' به نزدیك بودن ترتزی به 'جانفرانكو فینی' رییس مجلس نمایندگان اشاره كرده و می نویسد: پس از سفری كه جانفرانكو فینی در سال 2003 میلادی به اسراییل داشت، ترتزی كه آن زمان سفیر ایتالیا در اسراییل بود، به او نزدیك شد.

فینی كه خود معروف به عضویت در فاشیسم ایتالیا است، در سفر به اسراییل در سال 2003 از فاشیسم به عنوان یك شر مطلق صحبت كرد و از ان زمان به بعد از جمله حامیان سرسخت صهیونیست شد.

روزنامه ایل فولیو همچنین به نقل از یك منبع اگاه به شكل گیری دولت مونتی اشاره كرد و نوشت :'جورجو ناپولیتانو' رییس جمهور ایتالیا اسامی سه دیپلمات - 'جانكرلو اراگونا' سفیر سابق ایتالیا در مسكو و لندن، 'جانی كاستلانتا' سفیر سابق ایتالیا در واشنگتن و 'جامپیئرو ماسولو' قائم مقام وزارت خارجه - را به عنوان كاندیدا برای سمت وزارت خارجه از سوی مونتی دریافت كرد، اما هر سه كاندید از سوی وی رد شدند.

به نوشته این روزنامه، دلیل رد این كاندیداها علاوه بر فشار سفارت اسراییل در رم ، از سویی به اختلافات درون حزبی نیز مربوط بود.

حزب چپ گرای میانه 'دمكرات ها' كه با ورود 'جانی لتا' معاون نخست وزیر سابق ایتالیا به دولت جدید مخالف بود، در ازای ان انتخاب كاندیدای وزارت خارجه را به حزب راست گرای میانه 'ملت ازادی' واگذار كرده بود، در حالی كه حزب ملت ازادی (متعلق به سیلویو برلوسكونی) حاضر به واگذاری وزارت خارجه به قطب سوم درقبال انتصاب وزیردادگستری بود كه در اولویت قاطع برلوسكونی قرار داشت.

یك منبع دیگر نیز می گوید: انتصاب ماسولو قائم مقام وزارت امورخارجه ایتالیا نیز به عنوان وزیر خارجه امری طبیعی بود، اما امكان مانور دادن سیاسی وی وجود نداشت و به همین دلیل كاندیدایی وی نیز رد شد و یك كاندیدای مورد علاقه راست گرایان میانه نزدیك به حزب 'آزادی و اینده' متعلق به جانفرانكو فینی با گرایش های صهیونیستی انتخاب شد.

ایل فولیو با بیان اینكه تاكنون هیچ كسی فكر نمی كرد كه ترتزی روزی به عنوان وزیر خارجه منصوب شود، نوشت :منابع وزارت خارجه فشارهای قوی سفارت اسراییل در رم در حمایت از ترتزی را تایید كرده اند.

براساس گمانه زنی ها صحبت از انتخاب 'كلاودیو بیزونیئرو' نایب رییس كل ناتو به عنوان سفیر جدید ایتالیا در امریكا است، اما باید دید پس از لابی صهیونیستی برای تحمیل وزیر خارجه ایتالیا ، اكنون چه كسی جای خالی سفیر سابق ایتالیا را در سفارت این كشور در واشنگتن پر می كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها