أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۰۹۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۶ دی ۱۳۹۳
یک پایگاه خبری-تحلیلی روسی نوشت: با توجه به نوع مدیریت امور در رژیم سعودی و در پرتو روندهای داخلی در این پادشاهی، روشن می‌شود عربستان سعودی به فروپاشی محکوم شده است.
به گزارش پایگاه 598 ، پایگاه خبری-تحلیلی ایران‌رو در گزارشی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر عربستان سعودی بار دیگر به دلیل نقشی که در زمینه کاهش قیمت نفت ایفا کرده بر سر زبان‌ها افتاده است، نوشت: «ثروتمند ترین کشور جهان عرب در آستانه تحولات ریشه ای قرار دارد و ممکن است به عنوان یک کیان دولتی از بین برود. اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران هم عقیده هستند که خاندان حاکم آل سعود که مدتهاست که مانعی بر سر راه به روز آوری و بازسازی کشور شده است،  دستخوش انحطاط فزاینده و همه گناهان و مفاسد مرگبار می شود و نمی تواند فرآیندهای پیچیده سیاسی در داخل و خارج از عربستان سعودی را هوشیارانه بسنجد. آنچه که برای سراسر جهان خطر ایجاد می کند. این است که آل سعود به تشویق افراطی گری و تروریسم ادامه می دهد.»

نویسنده این مطلب با اشاره به حمایت مستمر عربستان سعودی از گروه‌های تروریست و تکفیری در اقصی نقاط جهان تصریح کرد: « تاکنون مصر، لیبی، سوریه، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان قربانی این سیاست شده‌اند که به دستور آل سعود به ورطه جنگ ها و مناقشات داخلی انداخته شدند. متحدان اساسی عربستان سعودی هم به خوبی شناخته شده اند که آنها القاعده و شعب منطقه‌ای تروریست‌ها هستند.»

فارس نوشت:این پایگاه خبری تحلیلی مستقر در روسیه در ادامه به تفصیل به فساد اخلاقی فراگیر در خانواده سلطنتی عربستان و در میان شاهزادگان سعودی می‌پردازد و تاکید می‌کند که درآمدزایی از فروش زنان و دختران، مشروبات الکلی و مواد مخدر تنها بخشی از فساد در خانواده آل سعود است و عربستان سعودی در چنین شرایطی محکوم به فروپاشی و نابودی است.

ایران‌رو در ادامه با بیان اینکه در داخل خانواده سلطنتی عربستان به دلیل بیماری پادشاه و ولیعهد و دیگر فرزندان نسل اول رقابت شدیدی میان شاهزادگان برای ارتقا قدرت در گرفته است،‌ نوشت: مشکل بتوان آینده عربستان سعودی بعد از مرگ ملک عبدالله را پیش بینی کرد. البته ممکن است این کشور قبل از آن تحت فشار عوامل داخلی و خارجی از هم بپاشد.

این پایگاه خبری در پایان چنین نتیجه گیری می‌کند: «عربستان سعودی که در نزدیکی مرزهای خود در جهان عرب با "انقلاب‌های رنگین" درگیر است، گسترش افراطی‌گری و تروریسم در منطقه را تشویق می‌کند، با کشورهای شیعه ایران و عراق رویارویی شدیدی می‌کند، قیمت نفت را به نفع آمریکا و به ضرر خود کاهش داده، داعش که با پول سعودی ایجاد شده جدیداً گسترش جهاد خود را به سرزمین عربستان اعلام کرد و انفجار جدید زورگویی علیه شیعیان استان شرقی بروز کرده و اولین عملیات تروریستی معنی دار تا کنون اتفاق افتاد؛ در این شرایط روشن می‌شود که خاندان آل سعود که از افراد پیر و بیمار، و شاهزادگان منحرفی تشکیل شده است به هیچ عنوان نمی‌تواند در برابر خطرات خارجی و داخلی به ایستد. فروپاشی این پادشاهی به پایان حکومت خانواده بدوی آل سعود تبدیل خواهد شد که 85 سال پیش با اتکا بر بریتانیا دولت مصنوعی خود را به وجود آورد. بعید است که این فروپاشی موجب تعجب کسی بشود.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها