أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۱۸۰
زمان انتشار: ۲۲:۲۵     ۰۶ دی ۱۳۹۳
هر اونس طلا در بازارهای جهانی در شرایطی چهارشنبه هفته گذشته در قله 1175 دلاری آرام گرفته بود که جمعه بعدازظهر قیمت آن با افزایش به 1196 دلار رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ در واپسین روزهای باقی مانده سال میلادی همچنان اونس طلا به خبر سازی های خود ادامه می دهد و تحلیل های متفاوتی در رابطه با آینده قیمت این فلز گران بها منتشر می شود.
 
هر اونس طلا در بازارهای جهانی در شرایطی چهارشنبه هفته گذشته در قله 1175 دلاری آرام گرفته بود که جمعه بعدازظهر قیمت آن با افزایش به 1196 دلار رسید. این پرواز 21 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی در شرایطی اتفاق افتاد که روز چهارشنبه هفته گذشته تقریبا آخرین روز کاری سال 2014 برای بازارهای جهانی بود اما فعالیت های پراکنده برخی بازارها سبب شد قیمت طلا شرایط بی نظمی را سر کند.  بر این اساس قیمت طلا در شرایطی که روزهای پایانی سال میلادی سر می شود و درست در آخرین ساعت های آن  در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، طلا توانست خود را بار دیگر در مرز 1200 دلار برای هر اونس قرار دهد.
 
قرار گرفتن قیمت هر اونس طلا در مرز 1200 دلار زمینه گمانه زنی های فراوانی برای آینده قیمت این فلز گران بها رقم زده است به طوریکه به اعتقاد برخی تحلیلگران ارزش دلار در این رابطه سهم بسزایی ایفا خواهد کرد. در کنار سهم ارزش دلار در آینده قیمت طلا در سال 2015 تحلیل گران به قیمت نفت نیز به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل تاثیر گذار در قیمت طلا تاکید دارند.
 
این تحلیل در شرایطی مطرح می شود که قیمت نفت در بازارهای جهانی روند نزولی به خود گرفته است و بسیاری از بازارهای جهانی تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است. بر اساس این ادعا چنانچه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد قیمت طلا همسو با آن گام بر خواهد داشت و طلای سال 2015 با قیمتی کمتر فروش خواهد رفت.  گفتنی است تحلیلگرانی که بر این باور هستند که قیمت طلا در سال 2015 کاهش پیدا می کند برآورد کرده اند قیمت این فلز گران بها در بازه ای میان 1050 تا 1090 دلار قرار خواهد گرفت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها