أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۱۸۴
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۰۷ دی ۱۳۹۳
حق بکارگیری سلاح اتمی براي روسيه محفوظ است/
در حالیکه که روابط روسیه و غرب بعد از پایان جنگ سرد در بد‌ترین وضعیت خود قرار دارد و آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، مسکو روز گذشته دکترین جدید نظامی خود را منتشر کرد که در آن ناتو به عنوان دشمن شماره یک روسیه معرفی شده است.
به گزارش پایگاه 598، دکترین پیشین کاخ کرملین در سال ۲۰۱۰میلادی ابلاغ شده بود و در آن از ناتو به عنوان «خطری برای روسیه» یاد می شد.

دکترین جدید نظامی روسیه که به امضای ولادیمیر پوتین رسیده است، آرایش ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور را به عنوان تهدید نظامی قلمداد کرده است. در این دکترین، ناتو به عنوان «یکی از خطرات اصلی خارجی» یاد شده است.

در این سند آمده است که روسیه حق استفاده از سلاح اتمی را در پاسخ به بکارگیری سلاح اتمی یا سلاح های دیگر برای خود محفوظ می دارد. علاوه بر آن روسیه می تواند در صورتی که از طرف کشورهای دیگر مورد حمله قرار گیرد و امنیت آن به خطر افتد از سلاح اتمی استفاده کند. در دکترین نظامی روسیه تاکید شده است: سلاح اتمی همچنان عامل مهم جلوگیری از وقوع مناقشات اتمی و جنگ های با استفاده از سلاح های متعارف باقی می ماند. در این سند همچنین یادآورشده است تصمیم در مورد استفاده از سلاح اتمی در روسیه را رییس جمهوری این کشور می تواند بگیرد.

سرگئی پاشینسکی،رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان اوکراین در واکنش می گوید: «روسیه، اوکراین را از شریک راهبردی خود به دشمن بدل کرد. ما آنها را نمی بخشیم نه برای الحاق کریمه و نه به خاطر قربانیان خود در شرق اوکراین. اوکراین آماده چالش است. اوکراین دکترین نظامی خود را توسعه داده و ما با همه تهدید ها از سوی فدراسیون روسیه مقابله می کنیم.»

شورای امنیت روسیه هفته گذشته ضرورت ابلاغ دکترین جدید را به دلیل «تهدیدهای نوظهور» تائید کرد. از شرایط اوکراین، وقایع شمال آفریقا، سوریه، عراق و افغانستان به عنوان تهدیدهای تازه یاد شده است. به عقیده کارشناسان، انتشار خبر مربوط به حق روسیه برای بکارگیری سلاح اتمی در اصلاحیه دکترین نظامی روسیه در رابطه با تنش های شدید میان مسکو و غرب است که در ماه های اخیر به دلیل اختلافات دو طرف در مساله اوکراین به اوج خود رسیده است.

اين در حالي است كه روسیه ديروز در این جهت موشک قاره پیمای جدید خود از نوع یارس با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر را آزمایش کرد که قادر به حمل سلاح اتمی است و مجهز به کلاهک های تقسیم شونده بوده که امکان عبور آن از بسیاری از سامانه های پدافند موشکی را فراهم می کند.

گفتني است یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که ما گزارش هایی را در خصوص دکترین نظامی جدید روسیه مشاهده کرده و در حال ارزیابی آن هستیم.

وی افزود: ما با روسیه در این تمایل مشترک هستیم تا از طریق همکاری دوجانبه در مسائل بین المللی از بروز درگیری و تنش جلوگیری کنیم. آمریکا قصد دارد تا در خصوص نگرانی های مشترک به خصوص مقابله با اقدامات افراطی خشونت آمیز و گسترش تسلیحات کشتار جمعی با روسیه همکاری کنیم. این مقام آمریکایی افزود: گسترش ناتو طی سال های گذشته نیرویی برای ثبات و همکاری بوده و ریشه در انتخاب های کشورهای خاص داشته است و گسترش ناتو با هدف ایجاد اروپایی آزاد و آرام و متحد بر اساس ارزش های دموکراتیک بوده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها