أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۷۷۳
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۰۹ دی ۱۳۹۳
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه عناصر فتنه به آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان داده و می‌خواستند برای آنها فرش قرمز پهن کنند، گفت: فتنه‌گران داخلی زمینه را برای آشوبگران خارجی فراهم کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا زاکانی بعدازظهر امروز در همایش بصیرت ماندگار که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد، با طرح یک سئوال که چرا تاکید بر نهم دی و دقت درباره فتنه و فتنه‌گران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برخی علاقه دارند فتنه را به حادثه شخصی و رخداد بدون پیش‌بینی و دعوا نشان دهند و بیان می‌کنند پرداختن به آن، مایه شکاف است.

*ابعاد 9 دی باید واکاوی شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این عده درخواست دارند 9 دی نباید برجسته شود، افزود: در صورتی که باید ابعاد موضوع واکاوی شود و آنچه در بیان نورانی مقام معظم رهبری و تجلی اراده الهی برای این حماسه عظیم وجود دارد را برای مردم بیان کرد.

وی با بیان اینکه شاید در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ روزی را با ویژگی‌های 9 دی نتوان پیدا کرد، ادامه داد: این روز در پس غبارآلودگی هشت ماهه در کشور نمود پیدا کرد.

* به هیچ وجه 9 دی فراموش نمی‌شود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: شور و شعور و ولایت‌مداری مردم در 9 دی به گونه‌ای تجلی پیدا کرد و سیاه‌نمایی‌هایی که توسط فتنه‌گران به وجود آورده بودند شکسته شد، فتنه مرد و فتنه‌گران منکوب شدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند دوباره فتنه‌گران را احیا کنند و حیات فاقد حرکت و شعور را در جامعه داشته باشند، افزود: این مسئله شدنی نیست چون دلایل مختلفی وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان 9 دی را فراموش کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه فتنه و فتنه‌گران به دنبال انحرافی بودند که نفی مقصد عالی انقلاب بود، تصریح کرد: فتنه‌گران اساس انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده بودند.

*فتنه ابعاد جهانی داشت

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه ابعاد جهانی داشت، گفت: وقتی درباره خاتمی، موسوی و کربی صحبت می‌کنیم اذعان داریم که این افراد سران داخلی فتنه هستند و اگر فتنه را فقط در این افراد بدانیم درحق مردم جفا کردیم و ابعاد جهانی فتنه را نادیده گرفته‌ایم.

زاکانی با اشاره به اینکه این افراد دعوای قدرت داشتند و برای رسیدن به قدرت دعوای زشت را راه‌اندازی کردند، گفت: اساس فتنه دعوای از پیش تعیین شده برای هدف قرار دادن اساس جمهوری اسلامی بود.

*مقابل هم قراردادن مردم اهداف فتنه‌گران بود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه با اندکی تامل انسان درمی‌یابد که اجتماع مردم و وحدت کلمه، ابزار جدی فتنه‌گران در شکاف این اجتماع برای رسیدن به هدف بود، افزود: آنها تلاش می‌کردند مردم را در مقابل هم قرار دهند و اساس و بقای جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران از رای و حق‌الناس مردم گذشتند، اظهار کرد: تنها شعار برجسته دوم خرداد این بود که برای من رای و نظر مردم مهم است و جامعه را به دو دسته انتخابی و انتصابی تقسیم می‌کردند و بیان آنها این بود که بخش انتصابی باید به نفع بخش انتخابی مصادره شود.

*فتنه‌گران قدر مقام معظم رهبری را ندانستند‌

زاکانی با اشاره به اینکه در انتخابات، پا روی آرای مردم گذاشتند، افزود: به همین دلیل حیات خود را از دست دادند و به دنبال حیات نباتی هستند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران قدر و منزلت رهبری را نشناختند و از آن عبور کردند، ادامه داد: اواخر دولت هاشمی عده‌ای جمع شدند گفتند قانون اساسی را عوض کنید تا هاشمی همچنان رئیس‌جمهور باقی بماند اما مقام معظم رهبری در مقابل این عده ایستادگی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده‌ای با نام خط امام(ره) به دنبال انحراف در این خط هستند و مقام معظم رهبری همواره عمود خیمه هستند که انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

زاکانی با اشاره به اینکه موسوی به دروغ اعلام کرد به دنبال اجرای قانون است، افزود: اما از فردای انتخابات، به دنبال قانون‌شکنی بودند و از سال 87 با تشکیل کمیته صیانت از آرا، مقدمات دروغ خود را فراهم کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ما وسیله هدف را توجیه نمی‌کند، اظهار کرد: موسوی هیچ چیزی در دست نداشت که مبنی بر تقلب در انتخابات باشد و بهانه‌های واهی بیان می‌کرد.

وی افزود: اساس حرف موسوی برای 13 میلیون رای و نگه داشتن آرایی بود که شاید از او عبور می‌کردند.

*فتنه‌گران راه‌های قانونی را قبول نداشتند

زاکانی با بیان اینکه هیچ یک از ستادها در آن مقطع ادعای تقلب نداشتند، تصریح کرد: اما اینها باز هم کوتاه نیامدند و بر مواضع خود پافشاری کردند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی گفته بود صبح روز شنبه 23 خرداد سال 88 خاتمی به من زنگ زد و گفت که با موسوی و حسن خمینی می‌خواهیم به دیدارتان بیاییم، ادامه داد: در آن دیدار بیان‌شان این بود که تقلب شده و اعلام می‌کردند جز به ابطال انتخابات راضی نیستند و راه‌های قانونی را هم قبول ندارند.

زاکانی اضافه کرد: هاشمی گفته بود تقلب شده و خواسته بود این افراد دلایل را بیان کنند که دلایل آنها قانع کننده نبوده است.

*سخنان کروبی فاجعه بود

وی با بیان اینکه سخنان کروبی درباره دلایل فتنه، فاجعه بود، گفت: اینها کار برنامه‌ریزی شده‌ای را دنبال کردند و فتنه حادثه نبود بلکه از قبل آشوبگرانی را مامور‌ کردند و می‌خواستند به هر طریق ممکن خود را به قدرت برسانند و از قبل این کار می‌خواستند محیط امن جامعه ما را ناامن جلوه دهند که تا حدودی هم انجام دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه این افراد آرمان‌های انقلاب‌ اسلامی را به تمسخر گرفتند و جنایت کردند، ادامه داد: عده‌ای عنوان می‌کنند چرا اینها را نمی‌بخشید، مگر این مسئله قابل بخشش است.

*محاکمه سران فتنه خواست مردم است

وی با بیان اینکه محاکمه سران فتنه خواست مردم جامعه و جریان انقلاب است، افزود: اگر فتنه‌گر در کف خیابان حکم محاربه و اعدام دارد مگر می‌شود کسانی که برنامه‌ریز بودند از این حکم بری باشند.

زاکانی با اشاره به اینکه براساس شورای امنیت ملی تصمیم بر حصر این افراد گرفته شده است، گفت: حصر در زمان حضرت امام (ره) و در صدر اسلام هم بوده است.

وی با بیان اینکه عناصر فتنه به آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان داده و می‌خواستند برای آنها فرش قرمز پهن کنند، افزود: فتنه‌گران داخلی زمینه حضور ‌آشوبگران خارجی را فراهم کردند.

*حصر سران فتنه محبت و تدبیر نظام است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظام اسلامی با سران فتنه با رافت برخورد کرده و خواسته اینها در حصر باشند که براساس اصل 176 قانون اساسی است، خواسته مانع از فتنه مجدد شود لذا نظام محبت و تدبیر کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ساده لوح بیان می‌کنند سران فتنه را محاکمه کنید، اظهار کرد: بعضی هم هوشمند هستند و دقیق بر محاکمه تاکید دارند و می‌دانند حکم محاربه، اعدام است اما می‌خواهند از این مسئله هم موضوعی برای خود درست کنند و گرنه 9 دی دادگاه عمومی مردم ایران برای سران فتنه بود.

*سید حسن خمینی وصیت‌نامه امام را بخواند

وی با اشاره به اینکه اگر دادگاه هم تشکیل شود این افراد دادگاه را نمایشی قلمداد می‌کنند و مانند پرونده مهدی هاشمی با آن برخورد می‌کنند، گفت: می‌خواهند دادگاه را سیاسی کنند لذا این افراد دشمن را امیدوار کردند و دشمن سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را بعد از حادثه 88 تصویب و اعمال کرد.

زاکانی با بیان اینکه توصیه ما به سید حسن آقا این است که به وصیت‌نامه امام مراجعه کند که فرمودند ملاک، حال افراد است، ادامه داد: در جامعه دچار شرایط جدید هستیم و عده‌ای به عنوان پازل سیاسی، بخشی از نفاق علیه جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند و مسیری را دنبال می‌کنند که انقلاب اسلامی را از جهت‌گیری اساسی باز دارد.
وی گفت: اگر دقت و توجه نکنیم، ممکن است تجلی این مسیر افزون شود که از سال 88 به صورت رسمی نظام سلطه توجه کرد به اینکه عده‌ای را به عنوان رابطان خود را در کشور ما معرفی کند و خیلی هم با افتخار این را بیان کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها