أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۷۸۲
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۰۹ دی ۱۳۹۳
مرجع تقلید شیعیان با تاکید برلزوم ثبت تاریخ قمری ولادت در شناسنامه گفت: باید شما هم اهتمام داشته باشید مسائل اسلامی و دینی در قوانین و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید پررنگ باشد تا وظیفه‌ای که بر عهده شما گذاشته شده به نحواحسن انجام شود.
به گزارش پایگاه 598 ، روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی خبر داد: محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و هیئت همراه امروز با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، ناظمی اردکانی گزارش مفصلی از فعالیت‌ها و آمارهای مهم این سازمان ارائه داد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت کار سازمان ثبت احوال اظهارداشت: برنامه‌های سازمان ثبت احوال آن چنانکه برخی تصور می‌کنند کم اهمیت نیست، بلکه از امور مهم و زیربنایی کشور است که باید قابل توجه و مورد اهتمام قرار گرفته و همگان از آن اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله کنترل موالید عنوان کرد: بنده از اول وقتی مسئله کنترل جمعیت مطرح شد، گفتم نباید این کار انجام شود و ناراحت بودم که چرا در این‌باره خلاف تعالیم و دستورات اسلام رفتار می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اسلام بیان می‌کند که «تناکحوا تناسلوا تکثروا فإنی اباهی بکم الأمم یوم القیامة ولو بالسّقط» و تکثیر جمعیت را سفارش کرده است، مفاسد و معایب کنترل جمعیت را پیش‌بینی کرده بود و به همین خاطر دیدید با دوری از فرهنگ اسلامی، امر جمعیت مختل شد و بسیاری از مشکلات پدید آمد، اکنون وظیفه همگان است که فرهنگ غلط به‌وجود آمده را اصلاح کرده و فرهنگ اسلام در این زمینه را ترویج کنند.

وی با اشاره به لزوم وضع و اجرای قوانین اسلامی در ثبت احوال کشور گفت: من هنگامی که در شورای نگهبان بودم وقتی قانون ثبت احوال تنظیم می‌شد اصرار داشتم تا چند مطلب درست باشد و به لطف خدا درست شد.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: یکی از آنها، موضوع تاریخ قمری بود که ثبت آن در شناسنامه‌ها الزامی شود و دلایل شرعی آن را هم گفتم و مطلب دیگر راجع به ذکر سیادت سادات گرامی در شناسنامه بود که این مطالب تصویب شد و اکنون برکات این دو کار معلوم است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تصریح کرد: باید شما هم اهتمام داشته باشید مسائل اسلامی و دینی در قوانین و برنامه‌هایی که اجرا می‌کنید پررنگ باشد تا وظیفه و مأموریتی که بر عهده شما گذاشته شده به نحواحسن انجام شود.

وی در بخشی از بیانات خود با ابراز نگرانی از وضع ازدواج و طلاق در جامعه گفت: اگر فرهنگ اسلام که همان فرهنگ «النّکاح سنّتی فمن رغب عن سنتی فلیس منی» حاکم باشد و تأکیدات دینی درباره ازدواج، شرایط آن، سادگی و بدون تشریفات بودن ازدواج حاکم شود، مشکلات مرتفع می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: درباره طلاق هم باید این فرهنگ را ترویج کنید که اسلام عزیز این کار را مبغوض‌ترین حلال‌ها می‌شمارد و همه زن و شوهرهای مسلمان را به گرم‌نگهداشتن کانون خانواده و صبر بر مشکلات سفارش می‌کند.

وی عنوان کرد: آمار زیاد طلاق در کشور ما، علامت انحطاط فرهنگی و اخلاقی و نشانه دورشدن ما از فرهنگ ناب اسلامی است که باید مسئولان با همکاری یکدیگر این مشکل را برطرف کنند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت نامگذاری اسلامی خطاب به حاضران در جلسه گفت: انتخاب نام بسیار مهم است، حتی ما در روایات داریم که نام نیک، یکی از شفیعان انسان در روز قیامت برای تقرب به خداوند محسوب می‌شود و کسانی که نام آنها اسلامی و به نام پیامبر(ص) و اهل‌البیت(ع) باشد، افتخار می‌کنند.

وی عنوان کرد: نام، نشانگر سوابق انسان است و باید تداعی‌کننده انسان‌های خوش‌سابقه و نیک باشد، شما و همکارانتان هم به کسانی‌که می‌خواهند از اسامی غیردینی استفاده کنند، این توصیه‌ها را کنید که ثواب زیادی هم در پرونده اعمال شما ثبت ‌می‌شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها