أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۷۸۳
زمان انتشار: ۰۱:۳۱     ۰۹ دی ۱۳۹۳
نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با تاکید بر اینکه "فتنه‌گران می‌دانستند آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند" گفت: بدون شک حکم سران فتنه مورد حمایت دشمن اعدام است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی عصر امروز در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه ۹ دی که در محل تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بانیان اصلی این جلسه طلاب، دانشجویان، اساتید، فضلای حوزه علمیه و امام جمعه محترم و محبوب مشهد مقدس هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با تسلیت شهادت سردار تقوی عنوان کرد: شهید سردار تقوی در مبارزه با یک جریان خباثت‌آمیز به نام "داعش" به شهادت رسید، جریانی که با تلاش و فعالیت آمریکایی‌ها تشکیل شد و در حال حاضر نیز مشغول فعالیت است. درحال حاضر نیز کمک‌های مختلف آمریکایی‌ها و همچنین برخی کشورهای اروپایی به صورت کم و بیش به سمت آن‌ها سرازیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیر المومنین(ع) برای انسان‌های ریاکار چند نشانه و خصلت را بیان می‌کنند که قطعاً تمامی انسان‌های منافق و ریاکار در این خصلت‌ها با یکدیگر مشترک هستند. نخستین نشانه آن است که سعی می‌کنند در حضور مردم و در حضور جامعه اگر مشکلی روحی دارند، آن را نشان ندهند البته منظور مشکلات روحی است که در اثر فشار سیاسی رخ می‌دهد. آن‌ها در ظاهر نشان می‌دهند شرایط بسیار روحی عالی دارند و شور و شعف و نشاط بر فضای روان آن‌ها حاکم است اما در خفاء و پنهان مالامال از گرفتگی، کسالت و ملال هستند.

آیت‌الله واعظ طبسی با اشاره به دومین خصلت منافقان از نگاه امام علی(ع) ادامه داد: آن‌ها سعی می‌کنند کرده‌های خود را به رخ مردم بکشند و نشان دهند که در جامعه فعال هستند و مایل‌اند ستایش همه مردم را به دنبال افعال خود داشته باشند. همین که کسی بخواهد همه جریان‌های فکری، همه گروهای سیاسی و همه مردم از او راضی باشند این خود یک نفاق آشکار است و این یعنی حتما باید با ۲ چهره‌ بازی و با دو چهره برخورد کنند تا همه راضی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان بیان کرد: انسان اگر در مقابل جریانی، در مقابل گروهی و فردی موضع‌گیری و اظهار نظر کند، مسیر وی مشخص می‌شود، اما منافقان سعی می‌کنند همه از آن‌ها راضی باشند و اسم آن را نیز نوعی پدر بودن می‌گذارند، پدر باشیم تا کسی از ما ناراحت و ناراضی نباشد.

***وقایع سال ۸۸ از چهار سال قبل توسط آمریکا برنامه ریزی شده بود***

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد از سه تا چهار سال قبل توسط دستگاه‌های سیا و سازمان اطلاعاتی آمریکا برنامه‌ریزی شده بود؛ برخی دوستان می‌فرمایند مسائل پشت قضیه را بگوئید تا دیگران متوجه شوند و به میدان بیایند، البته ما کوچک‌تر از آن هستیم که در این موضوعات وارد شویم اما رهبر و امام جامعه ما اگر مصلحت دیدند بیان خواهند فرمود که آن گروهی که در این زمینه کار کردند چه کسانی بودند.

وی بیان کرد: کسانی از این جریان تبعیت کردند و خرسند و خوشحال و امیدوار بودند که در آینده نه چندان دور قدرت را به دست بگیرند. این‌ها کسانی بودند که همیشه نشان می‌دادند در راه امام و رهبری هستند، مایل بودند مردم نیز آن‌ها را با همین خصوصیات بشناسند اما شعارهای آن‌ها همه را در جریان قرار داد که در چه مسیری هستند. گاه سعی می‌کردند از رهبری نظام نیز یک گام جلوتر بروند.

آیت‌الله واعظ طبسی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: انتظار می‌رود عالمان دین و روحانیت، مردم را در جریان قرار دهند و شرایط را برای آن‌ها تبیین کنند.

***سران فتنه تقریبا جنگ مسلحانه علیه نظام راه انداختند***

نماینده ولی فقیه در استان خراسان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه "فتنه‌گران می‌دانستند آمریکا و غرب و دستگاه اطلاعاتی آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند" خاطرنشان کرد: رادیو بی‌.بی.سی و دیگران نیز از سران فتنه حمایت کردند اما علی‌رغم این مسئله، آنها به میدان آمدند و تقریبا جنگ مسلحانه را علیه نظام راه انداختند، قطعاً اگر این خصوصیات درباره آن‌ها صادق باشد، بدون شک حکم آن‌ها اعدام است درحالی که نظام در مقابل این‌ها مهربانی، عطوفت و گذشت کرد، رهبر معظم انقلاب واقعا گذشت کردند و گرنه خباثت و خیانت این‌ها همواره باید در تاریخ ثبت بماند که خواهد ماند.

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: امروز هم برخی برای برخی دلسوزی نکنند، مطمئن باشید که اگر این آقایان از منازل شخصی وارد اجتماع شوند، معلوم نیست که برخورد مردم با آنان چگونه باشد البته نباید هرگز این اتفاق بیفتد، هر حکمی که باید درباره یک قانون‌شکن باشد، دستگاه قضایی هم باید همین حکم را برای آن‌ها صادر کند و هیچ کس حق دخالت ندارد.

وی با اشاره به اینکه "در تمام این مدت تلاش کردیم که مسائل را منصفانه ببینیم" بیان کرد: باید بدانید که قضیه بسیار مهم است، آنچه در ۸ دی و ۹ دی اتفاق افتاد از مهمترین حوادث و رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است. اگر نفوذ کلام مقام معظم رهبری و ارتباط قوی، عاطفی، فکری و اعتقادی قوی میان مردم و رهبری نبود مسائل بسیار حادتر از آن چه شکل گرفت و اتفاق افتاد، رخ می‌داد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مهار جریان فتنه با تدبیر مقام معظم رهبری ممکن شد، ایشان تنها وارد میدان شدند، ممکن است شما نسبت به این مسائل سری تکان دهید و اظهار تاسف کنید اما واقعا کار ساده‌ای نبود، اگر علم، تدبیر، ایمان، انگیزه، شجاعت، نگاه واقع‌بینانه و جامع‌نگر مقام معظم رهبری نبود، نمی‌شد آن مسئله بزرگ را به این سادگی جمع کرد. بعداً نیز پای مردم به میان آمد و با تدبیر مقام معظم رهبری این مسئله نیز بسیار کنترل شده و حساب شده بود و دیدیم که مردم در ۹ دی با چه ایمان و عشقی و اخلاصی وارد میدان شدند.

***مردم در ۹ دی برخورد شجاعانه و محکمی با جریان نفاق داشتند***

آیت‌الله واعظ طبسی بیان کرد: درست همان روحیه انقلابی که در اوایل انقلاب در برخورد با منافقان بود در روز ۹ دی انسان در وجود این مردم می‌دید، جوانان با انگیزه‌ای بسیار قوی، با اخلاص، با ایثار، با احساس مسئولیت در برابر نظام برخورد بسیار شجاعانه و محکمی با جریان نفاق داشتند و برای همیشه به آنها درس دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها