أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
"آنتونی بِوور" در کتاب خود با عنوان "برلین سقوط ۱۶۴۵" آورده است: "روس‌ها در پاسخ به تلفات گسترده خود در جریان حمله آلمان‌ها، دست به تجاوز گسترده زدند و برای شروع به محض ورود به پروس و سیلسیا در سال ۱۹۴۴ در تمامی شهرها و روستاها به تمامی زنان ۱۰ تا ۸۰ سال تجاوز کردند."

به گزارش قانون، تجاوز در شرایط جنگی از گذشته‌های دور تاکنون وجود داشته است. زمانی که نظامیان یونان باستان و روم بارها در میدان‌های نبرد از تجاوز به عنوان حربه‌ای نظامی استفاده کردند و نویسندگانی چون "هومر"، "هرودوت" و "تیتوس لیویوس" در آثار خود بدان‌ها اشاره کرده‌اند. در کتاب مقدس "عهد عتیق" نیز به مواردی از تجاوز به زنان در جریان جنگ‌ها اشاره شده است.
در قرون وسطی هم "وایکینگ‌ها" که از اواخر قرن هشتم تا اوایل قرن یازدهم بخش‌های گسترده‌ای از اروپا را تحت سیطره خود داشتند، سابقه طولانی در غارت و تجاوز داشتند. برده‌داری زنان در میان اعراب در صنعت برده‌داری امری کاملا معمول بود، جایی که اسرای جنگی و خانواده‌های آنان به عنوان برده فروخته می‌شدند.
در جنگ جهانی اول هم گزارش‌ها بی‌شماری از تجاوز سربازان امپراتوری آلمان به زنان بلژیکی منتشر شد. در جریان جنگ جهانی دوم و شرایط نا به سامان پس از آن نیز گزارش‌های زیادی از این دست منتشر شده است. به عنوان مثال، اعلام شده که حدود 200 هزار زن که اغلب آنان کره‌ای، چینی و فیلیپینی بوده‌اند مجبور بود‌ه‌اند تا در جریان جنگ جهانی دوم در میان سربازان ارتش ژاپن به عنوان فاحشه کار کنند. همچنین در واقعه‌ای موسوم به "قتل‌عام نانکینگ" سربازان ژاپنی در مسیر فتح شهرهای مختلف به تمامی زن‌ها حتی زنان باردار تجاوز کرده‌اند. برخی منابع تاریخی اعلام کرده‌اند که بیش از 800 هزار زن توسط نیروهای ژاپنی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
"آنتونی بِوور" در کتاب خود با عنوان "برلین سقوط 1645" آورده است که بر اساس اسناد باقی‌مانده تنها چند ماه پیش از پایان جنگ جهانی دوم، میلیون‌ها زن قربانی تجاوز نیروهای ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی شدند.

 
بوور در کتاب خود آورده است: "روس‌ها در پاسخ به تلفات گسترده خود در جریان حمله آلمان‌ها، دست به تجاوز گسترده زدند. و برای شروع به محض ورود به پروس و سیلسیا در سال 1944 در تمامی شهرها و روستاها به تمامی زنان 10 تا 80 سال تجاوز کردند."


بِوور در کتاب خود آورده است: "روس‌ها در پاسخ به تلفات گسترده خود در جریان حمله آلمان‌ها، دست به تجاوز گسترده زدند و برای شروع به محض ورود به پروس و سیلسیا در سال 1944 در تمامی شهرها و روستاها به تمامی زنان 10 تا 80 سال تجاوز کردند."
اما با پایان جنگ جهانی این روند همچنان در نبردها و ناآرامی‌های معاصر نیز ادامه داشته است به طوری که در جنگ بوسنی و هرزگوین بیش از 20 هزار زن و دختر مسلمان مورد تجاوز قرار گرفتند. گفته شده که یکی از دلایل این اقدام صرب‌ها در واقع باردار کردن زنان و ازیاد نسل صرب‌ها در این کشور بوده است!
همچنین در جریان حمله نیروهای عرای به کویت تخمین زده شده است که حداقل پنج هزار زن کویتی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
در جنگ داخلی روآندا در آفریقا نیز سازمان ملل متحد گزارش داده است که بیش از 500 هزار زن و دختر به خشن‌ترین شکل ممکن مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، بسیاری از زنان پیش از تجاوز کشته شده بوده‌اند.
به تمامی موارد اعلام شده باید تجاوز به زنان در جنگ‌های داخلی سری‌لانکا (منطقه تامیل)، سومالی،‌ هاییتی، کشمیر و پرو را هم اضافه کنیم.
سازمان یونسکو اعلام کرده است که در الجزایر، زنان تمامی مناطق روستایی در این کشور در معرض تهدید، تجاوز و قتل قرار دارند. به طوری که منابع دولتی تخمین زده‌اند که حدود یک هزار و 600 دختر و زن جوان ربوده شده و به عنوان برده جنسی به کار گرفته شده‌اند. 

1. نویسنده ناشناس

 

سربازان ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ جهانی دوم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
عگسهاي جنگ جهاني اول ودوم رامي خواهم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها