يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۱۹۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۹ دی ۱۳۹۳
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که علی کریمی فکر کرده است از وجودش در تیم ملی به خوبی استفاده نمی‌شود. وی همچنین دلیل عصبانیت کی‌روش را نیامدن علی کریمی دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، علی کفاشیان در حاشیه رونمایی از فرش ویژه جام ملت‌های آسیایی در خصوص آخرین وضعیت علی کریمی ضمن بیان مطلب فوق گفت: شب گذشته کی‌‌روش با من تماس و سراغ علی کریمی را ‌گرفت که من هم گفتم از او اطلاعی ندارم. من به کریمی زنگ زدم ولی نتوانستم او را پیدا کنم.

وی اضافه کرد: علی کریمی بدون اطلاع هم در محل تمرین حضور نیافت و در حالی که کارت طلایی هم صادر شده بود، به فرودگاه نیامد. آقای کی‌روش هم از این موضوع بسیار ناراحت بود و نمی‌دانست مشکل چه بوده است. ما آماده‌ایم مشکل را رفع کنیم تا دوباره کریمی را به استرالیا اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که کریمی در گذشته هم سابقه داشته و با مربیان به مشکل می‌خورده، اینگونه توضیح داد: در هر صورت وظیفه ما بود از کریمی به عنوان یک بازیکن خوب و مستعد دعوت کنیم که با پیشنهاد و پذیرش کی‌روش، او به عنوان مربی به تیم ملی آمد اما نتوانستیم از وجودش تا این لحظه در استرالیا استفاده کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه کی‌روش چند بار با مربیان ایرانی به مشکل برخورده، یادآور شد: من چیزی درباره اختلاف بین این دو نفر نشنیده بودم و همه کارها با هماهنگی پیش می‌رفت. کی‌روش، کریمی را دوست داشت و از این اتفاق شوکه شده است و حتی از عدم حضورش اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در مورد اینکه کریمی به خاطر دعوت نشدن محمد نوری به تیم ملی قهر کرده است، تصریح کرد: این دعوت شدن کریمی دست ما نبود و ما وظیفه‌مان را تا آخرین لحظه انجام دادیم، تیم را بدرقه و برای موفقیت‌شان دعا کردیم اما سایر اتفاقات در خصوص دعوت از یک بازیکن، به کادر فنی برمی‌گردد.

علی کریمی در صفحه شخصی‌اش جمله‌ای را نوشته که از کفاشیان در مورد استنباطش از این جمله سئوال شد و وی گفت: فکر می‌کنم کریمی احساس کرده از وجودش در تیم ملی به خوبی استفاده نمی‌شود ولی قطعا انسان در جایی که کار می‌کند باید صبر و حوصله داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر مشکل این بود، کی‌روش به من می‌گفت. من چیزی نشنیده‌ام و باید سئوال کرد.

کفاشیان در مورد عصبانیت کی‌روش هم تصریح کرد: او عصبانی است و من می‌خندم تا خوشحال شود. حتما دلیل عصبانیتش هم نیامدن کریمی بوده است. واقعا دلیل دیگری ندارم که برای عصبانیت به کی‌روش بیان کنم. ایشان حتما نگران بوده و ما سعی می‌کنیم مشکل را برطرف کنیم.

آیا نشستن علی کریمی روی نیمکت، دلیل نیامدنش به تیم ملی بوده است که وی به این سئوال این گونه پاسخ داد: نمی‌دانم که کی‌روش درباره نیمکت چه تصمیمی گرفته بود و در این مساله دخالتی نمی‌کنم.

کفاشیان درباره تغییرات رخ داده در فدراسیون فوتبال، اضافه کرد: تغییرات در راستای یکسری فعالیت‌های جدید صورت گرفت و افراد جدیدی به فدراسیون آمده و می‌آیند. آیت‌اللهی استعفا داد و یک نفر به جای شجاعی، نایب رئیس بانوان معرفی شد. تغییرات همیشه است از پایین تا بالا که خودمم هستم.

وی در مورد اینکه احتمال کنار گذاشتن مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم وجود دارد، تاکید کرد: تغییراتی در پست دبیر کلی داریم و از آقای نبی می‌خواهیم فعلا به عنوان سرپرست به فعالیتش ادامه دهد. از امروز ایشان به عنوان سرپرست کارشان را انجام می‌دهند هر چند از عملکردشان راضی بودیم ولی در جای دیگر از حضورشان استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه می‌توان از پتانسیل‌های موجود در فدراسیون در جاهای دیگر استفاده کرد، ادامه داد: فضای موجود به نحوی است که می‌توان در جای دیگر خدمت کرد. در آینده هم ممکن است تغییرات جدید رخ دهد.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که این تغییرات به توصیه وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است، اظهار کرد: این تغییرات برای بهتر شدن است و حتی توصیه رسانه‌ها هم در آن انجام می‌شود.

وی در مورد اینکه به استرالیا سفر می‌کند، تصریح کرد: برای شرکت در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا هشت روز دیگر به استرالیا می‌روم و بازی اول را خواهم دید.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا امیدوار است تیم ملی بتواند از جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرد؟ یادآور شد: بچه‌ها انگیزه خوبی دارند و مصمم هستند تا از اعتبار خود دفاع کرده و به جایگاه خوبی دست یابند که امیدوارم حداقل بتوانند به جمع چهار تیم برتر برسند.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت ناکامی تیم ملی، احتمال برکناری خودش هم وجود دارد، تصریح کرد: نتیجه گرفتن یا نگرفتن تیم ملی به تغییرات در فدراسیون مربوط نمی‌شود. ما وظیفه‌ای داریم اما نتیجه دست خداست.

وی اضافه کرد: همه کشورها زحمت می‌کشند تا در جام ملت‌ها نتیجه بگیرند اما تیم‌هایی که در بین سه تیم برتر قرار نمی‌گیرند، آیا فضای فدراسیون‌شان عوض می‌شود؟ بار دیگر تاکید می‌کنم اعضای مجمع عملکرد رئیس و هیات رئیسه فدراسیون را در مجمع بررسی می‌کند و اگر خوب بود، به آن رای داده و در غیر این صورت رئیس جدید را انتخاب می‌کنند. در مجموع برکناری رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به تصمیم مجمع خواهد بود.

کفاشیان در پایان در خصوص اینکه در صورت صعود تیم ملی به جمع چهار تیم برتر و یا فینال جام ملت‌های آسیا، احتمال حضور رئیس‌جمهور و یا وزیر ورزش و جوانان در استرالیا وجود دارد، گفت: چیز خاصی در این خصوص پیش‌بینی نشده و من خبری از آن ندارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها