أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۱۹۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۹ دی ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سردار حسین سلامی در همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸ با اشاره به تلاش های دولت انگلیس در نقاط مختلف جهان برای اجرای سیاست های استعماری گفت: هیچ قبرستانی را در جهان پیدا نمی کنید که صدها هزار نفر انسان بیگناه کشته شده و مدفون در آنها محصول سیاست های استعماری انگلیس نباشند.

وی ادامه داد: هیچ جایی نیست که در ۵۰۰ سال گذشته انگلیس به گونه ای در آن جنگ های خونین راه نینداخته باشد حتی رژیم صهیونیستی نیز محصول سیاست های استعماری دولت انگلیس است که تحت عنوان اعلامیه بالفور صورت گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه معماری نقش های خونبار ژئوپلوتیک در کشورها بدست انگلیس بوده است عنوان کرد: امروز به فضل الهی دندانهای این شیر پیر تاجگذاری شده در دوره های گذشته کشیده شده است و دیگر از آن امپراطوری و درخشش خورشید آن خبری نیست.

سردار سلامی تصریح کرد: در عین حال هیچ کشوری را نمی توان به طور کامل از اندیشه های تاریخی آن جدا کرد و استعمارگری نیز در انگلستان یک فرهنگ مسلط است که در قالب تحقیر دیگران و نقش قائل نشدن برای آنها در اداره جهان، خود را نشان می دهد.

بزرگترین خیانت فتنه گران تبدیل فرصت مردم سالاری دینی به تهدید بود

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز دولت انگلیس با وجود از دست دادن قدرت گذشته خود هنوز علاقه مند است که نقش آفرین بوده و استعمارگر باشد، اظهار داشت: فتنه ۸۸ نیز محصول همین تلاش بود یعنی ائتلاف شیاطین بزرگ علیه کشورمان.

سردار سلامی گفت: کاری که فتنه گران در سال ۸۸ انجام دادند تحریک اشتهای دشمنان خارجی برای دستیابی به آرزوهای مدفون شده و ناکام مانده آنها بود چرا که ائتلاف شیاطین بزرگ پیش از آن تمام راههای ممکن را آزموده و سنجیده بود.

وی با اشاره به آسیب های فتنه ۸۸ برای انقلاب و نظام افزود: در آن مقطع در آستانه نفوذ به منطقه تحت نفوذ و سلطه آنها بودیم که این واقعه غم انگیز رقم خورد؛ بزرگترین خیانت فتنه گران این بود که از یک فرصت ممتاز مردم سالاری دینی، تهدید ساختند که دهها برابر از جنگ تحمیلی ۸ ساله سخت تر و خطرناک تر بود.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آن جنگ تحمیلی باعث عمیق تر شدن اتصال امام و امت بود اما این فتنه بدنبال انفصال و جدایی در پیوند میان مردم و رهبرشان و ایجاد تردید در اعتقادات مردم بود و این آسیب ها و تهدیدها نیز هیچگاه فراموش نمی شود.

ارتش مردمی سوریه متصل به انقلاب ایران/انزوای جمهوری اسلامی ایران دیگر منسوخ شده است

سردار سلامی بیان کرد: در عراق ارتشی مردمی متکی بر انقلاب اسلامی داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان به لحاظ کمیت است. در سوریه یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی متکی بر بسیج داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در یمن انصارالله را داریم که با منطق جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و در فلسطین گروه‌های فلسطینی هستند که با رژیم‌صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران نه تنها در توسعه مفهوم و بسط اندیشه و تولید معرفت در حال تسخیر ذهنی جهان اسلام است، بلکه ظرفیت‌سازی فیزیکی داشته و جایی برای حضور زمینی برای بیگانگان نگذاشته است.

سردار سلامی با طرح این سوال که امروز اراده سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی عالم کجای میدان جاری است؟گفت: آمریکایی‌ها با استراتژی‌های ناقص و ناتمامی روبرو هستند و این محصول مبارزه ملت ایران به عنوان قوه محرک انقلاب جهانی در دنیای اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هنوز نظم جدید در منطقه به تعادل نرسیده و جمهوری اسلامی ایران بر روند تولید نظم جدید مسلط است که در این میدان از دشمنان پیشی گرفته‌ایم و ابتکار عمل در دست ماست.

وی تاکید کرد: انزوای جمهوری اسلامی ایران دیگر منسوخ شده است.

 
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها