يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۲۱۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۰ دی ۱۳۹۳
محمدجواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:
دبیرستاد حقوق بشر بااشاره به اینکه فتنه 88 یک حادثه مهم تاریخی است،گفت:بعضی می گویند که این فتنه یک دعوایی بوده و فتنه فتنه نکنید همچنین دم از بخشیدن می زنند که این یک ساده سازی حوادث تاریخی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر با حضور در برنامه 9 دیماه  گفتگوی ویژه خبری با اشاره به این که فتنه 88 یک حادثه مهم تاریخی است اظهار داشت: این حادثه تاریخی مانند حوادث تاریخی دیگر برای مطالعه و دقت تازه است و در آن درس های بسیاری وجود دارد.
 
لاریجانی ادامه داد: علاوه بر فتنه 88 حادثه 9 دی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، برخی گاهی می گویند که این موضوع یک دعوایی بوده  که باید بخشیده شود و یا این که می گویند این قدر فتنه فتنه نکنید، باید توجه داشت که این یک ساده سازی حوادث تاریخی است.
دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: تامل در این موضوع و در حادثه مهم و پرشکوه 9 دی برای نسل های آینده نکات زیادی دارد و این موضوع پروژه ای بود که از ماه ها قبل توسط برخی دول اروپایی سازماندهی شده بود و این گونه نبود که یک شبه اوباما  بیاید و در تلویزیون سخنرانی کند و پس از آن انگلیس وارد عمل شود؛ بلکه آن ها تمام افرادی را به نحوی با ملت ما مشکل داشتند را پیدا و جمع آوری کرده و برای ایجاد این فتنه وارد عمل شوند.

غرب از ظهور یک تجربه موفق با جهت دموکراتیک و زیربنای اسلامی وحشت دارد

وی تصریح کرد: این سوال مطرح می شود که چرا این اتفاق افتاد و نیازی نیست برای فهم این موضوع روی فرد خاصی زوم کنیم و این چرا ،راجع به دولت هایی است که برای این موضوع برنامه ریزی کرده اند.
 
موضوع جریان باسابقه سیاسی با انحراف شروع و به نفاق کشیده شد

لاریجانی اضافه کرد: ما یک چرایی خارجی و چرایی داخلی برای این موضوع داریم و چرایی داخلی این است که به چه علت یک جریان سیاسی فعال در انتخابات با وجود شخصیت های با سابقه در نظام وارد این مقوله شده اند؟ همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که غرب از ظهور یک تجربه موفق که هم جهت دموکراتیک داشته باشد و هم زیربنای آن اسلامی باشد وحشت دارد.
 
دبیر ستاد حقوق بشر افزود: من نمی گویم که باید با پرخاشگری با غرب حرف زد بلکه باید صحبت با دنیا منطقی باشد و باید توجه داشت که چرا یک جریان سیاسی که سابقه فعال دارد به این موضوع کشیده شود که می توان این تئوری را برای آن در نظر گرفت که این موضوع با انحراف شروع شد و به نفاق کشیده شد.

وی با اشاره به بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: "فتنه ریشه اش در بدعت بوده و بدعت هایی که مخالف راه الهی هستند باعث ایجاد فتنه می گردند."

لاریجانی افزود: وقتی گروهی در انتخابات شرکت می کنند به دنبال ایجاد بنای نظام عظیم مدنی هستند و اگر کسی بگوید من می خواهم رئیس جمهور شوم این نفاق است.

در تحرکات سیاسی باید مراقب باشیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: باید در تحرکات سیاسی مراقب باشیم تا بتوان انحراف را تشخیص داد و آن را دور کرد.

در فتنه 88 دشمنان فرصتی پیدا کردند تا به حیثیت ما ضربه بزنند

وی  با اشاره به توطئه ها،تهدیدات،تحریم ها، تحریکات و اقدامات تروریستی مستکبرین ضد نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: در حوزه حقوق بشر بعد از فتنه 88 قطعنامه های مفصلی داشته و بیشتر اسناد سازمان ملل درباره حقوق بشر مربوط به جریان فتنه بوده و آن ها فرصتی پیدا کردند تا به حیثیت ما ضربه بزنند.

 دشمنان به دنبال القای ماهیت دیکتاتوری و سرکوبگری نظام جمهوری اسلامی هستند

لاریجانی افزود: کسانی که در این جریان هستند خیانت کردند و اگر غفلت کنیم ریشه های آن دوباره آشکار می گردد و مسلم است که آمریکا انگلیس و دول غربی برای این که بر ما فشار اعمال کنند به دنبال مشروعیت سازی فتنه هستند و این موضوع را القا می کنند که ماهیت حکومت سرکوب گر، دیکتاتور و درعمل خطرناک است.

اوباما گفت این من بودم که ایران را به میز مذاکره آوردم

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که مطمئناً غرب از این حادثه برای تشدید فشارها استفاده می کند،عنوان کرد: آقای اوباما از تحریم ها دفاع می کند و می گوید این من بودم که ایران را به میز مذاکره آوردم و فتنه 88 آن ها را ترغیب کرد.

اگر ما محترم هستیم به خاطر دستاوردهای ملی است

وی با اشاره به حماسه عظیم 9 دی که نشان دهنده تبلور توانمندی مردمی است،ادامه داد: پس از جریان فتنه اولین صدمه به پیوستگی ملت خورد و مردمی که در انتخابات مشارکت کردند که نشان از علاقه آن ها به انقلاب بود،فتنه گران در ذهن آن ها تردید تقلب ایجاد کردند واگر ما محترم هستیم به خاطر دستاوردهای ملی است.

توان نظام متکی بر مردم است/اولین صدمه ای که فتنه وارد کرد، ضربه به اعتماد ملی بود

لاریجانی گفت: صد سال طول می کشد که اعتمادی ایجاد شود و اولین صدمه ای که فتنه وارد کرد، ضربه به اعتماد ملی بود که به برکت وجود رهبری حق و باطل از هم مشخص شد و اعتماد بازگشت و توان نظام متکی بر مردم است و امیدواریم در آینده درس های لازم را بگیریم تا فتنه اتفاق نیفتد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که تمام شبکه های فضایی و مجازی را آن ها به راه انداخته اند،گفت: شبکه های تلویزیونی فارسی خود را 24 ساعته راه اندازی کردند.

اقدامات تروریستی که در کشورمان رخ داد هدایت شده بود

وی  با اشاره به این که آن ها افراد را از ماه های قبل تعلیم داده اند تا چگونه در ذهن مردم اثر بگذارند،ادامه داد: اقدامات تروریستی که در کشورمان انجام شد؛ هدایت شده بود.

لاریجانی افزود: مردم چگونه باید تحمل کنند که دولت هایی در بیرون از مرزها برای کشتن شهروندان ما دست به اقدامات خرابکارانه می زنند.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به قتل" ندا آقا سلطان" گفت: اکنون قاتل در کشورهای غربی به راحتی راه می رود و این مسئله توهین عظیم به حساب می آید.

وی افزود:این گونه افراد از بیرون به داخل کشور آمدند و شهروندان ما را می کشند و اقدام به تبلیغات در بیرون از مرزها می کنند.

ترور دانشمندانمان فضاحتی عظیم است

لاریجانی با اشاره به اقدامات تروریستی که در مرزها  صورت گرفته است اظهار داشت: ترور دانشمندان کشورمان فضاحت عظیم به شمار می آید به طوری که آن ها روی چنگیز را سفید کرده اند!زیرا وقتی هولاکو ایران را گرفت خواجه نصیرالدین طوسی مسئول اموری در کشور شد.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اقدامات تحریم آمیز حقوق بشری چقدر ماحصل فتنه است گفت: این خط از خشونت بر علیه کشورمان بی سابقه است به طوری که فتنه بر 60، 70 درصدتحریم ها اثر گذار بوده است.

رکورد کشورهای غربی در امر حقوق بشر مفتضح است

وی  با بیان این که این که همراه با فتنه موج عظیم تهاجم حقوق بشری به راه افتاده است گفت: رکورد آن ها در امر حقوق بشر مفتضح است.

لاریجانی با اشاره به این که آن ها دروغ می گویند، زیرا نگران  حقوق بشر نیستند؛ادامه داد: "داعش" و"القاعده"فرزندان کشورهای اروپایی و غربی به حساب می آیند.

فتنه سبب تهاجم سنگین حقوق بشری علیه ما شد

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که فتنه سبب شد تا تهاجم سنگین حقوق بشری علیه ما راه بیفتد،گفت: در این راستا برخی کشورها دچار تردید شدند.

وی  با اشاره به نفس صدور قطعنامه ها علیه کشورمان خاطرنشان کرد:بخش عمده ای از گزارش چند وقت پیش دبیرکل سازمان ملل پیرامون کشورمان راجع به فتنه بود.

لاریجانی با بیان این که فتنه را نمی توان فراموش کرد،اظهار داشت: در قطعنامه اخیری که علیه کشورمان به تصویب رسید،همه ی کشورهای اروپایی در آن حضور داشتند به طوری که چند بند از این قطعنامه مربوط به فتنه می شود.

فتنه خمیر مایه یکی از وسیع ترین تهاجمات حقوق بشری است

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این که فتنه خمیر مایه یکی از وسیع ترین تهاجمات حقوق بشری است،اظهار داشت: ما از بنیه قوی برخوردار هستیم به طوری که از 50 برابر این مسائل هم نگرانی  نداریم و محکم دفاع می کنیم.

وی با بیان این که حرف های ما ریشه دار،اصیل و محکم است تصریح کرد: ما در برابر دشمنانمان ایستادگی می کنیم.

لاریجانی با تاکید بر این که نباید آثار فتنه را دست کم بگیریم،گفت: یکی از آثار فتنه این بود که آن ها  علیه ما دست به تهاجم زدند.

حق مداری ریشه در حقانیت الهی دارد

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که حق مداری ریشه در حقانیت الهی دارد،افزود: ما دارای پشتوانه محکمی همچون ملت عظیممان هستیم.

وی گفت: جوانان باید نسل به نسل از این تجربه استفاده کنند و قدر آن را بدانند.

لاریجانی با اشاره به این که در دنیای سکولاریسم به افکار دنیا تهاجم می کنند،خاطر نشان کرد: ایران کشور عظیمی در خاورمیانه است که به خوبی رخ نموده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به راه خدا و حقانیت اسلام ادامه داد: این مسیر دارای دستاوردهای بسیار خوبی است زیرا به خداوند توکل کرده ایم.

تجربه نظام احتیاج به پاسداری دارد

وی با بیان این که ما در ادامه مسیر خود با توکل به خداوند از هیچ چیزی نمی ترسیم اظهار داشت: تجربه نظام احتیاج به پاسداری دارد.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه درسهای دیگری باید از فتنه گرفت گفت: نسل امروز و نسل های آیند باید بدانند که تجربه نظام احتیاج به پاسداری دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این که همیشه باید هوشیار باشیم خاطر نشان کرد: بصیرت خمیر مایه کارمان باید باشد؛زیرا بصیرت کلید واژه ای که مقام معظم رهبری آن را در جریان فتنه رونمایی فرمودند.

بصیرت اساس تفکر دینی است

وی  با اشاره به این که بصیرت اساس تفکر دینی است،گفت: راه اسلام راه بصیرت است ،پس باید سیاسیون در این مسیر قدم بگذارند.

لاریجانی با اشاره به ضرورت دانستن بصیرت برای عموم مردم، نخبگان و سیاست مداران اظهار داشت: ورود ما به سیاست باید براساس بصیرت باشد؛ پس باید بدانید که چه تلقی از اسلام داریم و تجربه بزرگ ملت ما از چه ویژگی هایی برخوردار است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که باید بدانیم که چگونه با چالش ها روبرو شویم افزود: بصیرت مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

ملت فتنه را بر سر جایش نشاندند

وی  با اشاره به تکیه بر توان ملی افزود: ملت فتنه را بر سر جایش نشاندند.

لاریجانی با تاکید بر این که توان ملی در همه ی امور معجزه می کند،ادامه داد: تعامل با دنیا سرجای خودش است ولی باید بدانیم که این تعامل از موضع پابرجا بودن است یا از  موضع استیصال ونیازمندی.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به بحث دشمن شناسی بیان کرد بعضی از دوستان ما می گویند که ما به آمریکا فحش می دهیم و این امر سبب دشمنی آن ها با ما می شود.

وی با اشاره به این که ما به دنبال دشمن سازی نیستیم ادامه داد: دشمن را باید بشنایم.

لاریجانی با اشاره به ضرورت شناخت درست از دشمن ادامه داد: باید با ترفندهای دشمنان آشنا شویم.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که بازدارندگی کلمه درستی در منافع ملی و امنیت ملی به حساب می آید،گفت: حوزه اجتماعی در معرض تهدیدات وسیع است.

وی  با اشاره به این که باید بر روی بصیرت سرمایه گذاری کنیم،خاطر نشان کرد: باید بفهمیم کجا هستیم و چه مسئولیتی داریم و باید به اندازه برای آن قیام کنیم.

لاریجانی با اشاره به این که بازدارندگی در حوزه اقتصادی همان اقتصاد مقاومتی است،بیان کرد:  بازدارندگی برای ما تجربه مهمی است.

قیام 9 دی حادثه ای مهم تر از فتنه است

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که بررسی فتنه و قیام 9 دی امری بسیار مهم است ادامه داد: قیام 9 دی حادثه مهم تری از فتنه است به طوری که درس های زیادی دارد.

وی  با اشاره به این که کسانی که در فتنه بودند به اعتماد مردم ناسپاسی کردند،افزود: ممکن است در دوره ای کوتاه حق و باطل غبارآلود شده باشد اما به برکت مقام معظم رهبری غبار زدوده شد و مردم علقه خود را به دین و نظام نشان دادند.

علقه عظیم ملت سبب ناامیدی غرب شد

لاریجانی با تاکید بر این که بصیرت سرمایه مهمی است،گفت: علقه عظیم ملت سبب ناامیدی غرب شد و این مسئله برای کشورهای غربی سبب بسیار درناکی بود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستاوردهای عظیم کشورمان گفت: ان شا الله در زمان فعلی و آینده به برکت مقام معظم رهبری به دستاوردهای خوبی دست خواهیم یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها