کد خبر: ۲۸۲۱۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۰ دی ۱۳۹۳
حجت‌‌الاسلام پناهیان در اجتماع زائران اربعین:
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حماسه‌‌ آفرینی پدیدآورندگان 9 دی و حرکت حماسی پیاده‌روی اربعین گفت: امام راحل رسماً انقلاب اسلامی را ثمره روضه‌ها می‌دانست و اکنون جای او خالی است که عظمت امروز اربعین را ببیند.

به گزارش پایگاه 598 ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی و اولین اجتماع زائران اربعین حسینی در مصلی تهران با اشاره به حماسه‌‌ آفرینی پدیدآورندگان 9 دی و حرکت حماسی پیاده‌روی اربعین گفت: امام راحل رسماً انقلاب اسلامی را ثمره روضه‌ها می‌دانست و اکنون جای او خالی است که عظمت امروز اربعین را ببیند.

 

وی با تأکید بر معنای راهپیمایی اربعین به تعیین میعادگاه از سوی امام حسن عسگری در آغاز غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و با طرح این سؤال که چرا توصیه به زیارت اربعین حسینی از سوی دیگر ائمه صورت نگرفت، افزود: حرکت حماسی اربعین بدون اینکه کسی بخواهد مردم را به جوش و خروش بیاورد شکل گرفت و این جمعیتی که در میسر میان نجف و کربلا مشاهده شد یک دهم کل جمعیتی است که از نقاط مختلف عراق به سمت این شهر حرکت کردند.

 

پناهیان از خریداری شدن زمین‌های اطراف مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا با هدف پذیرایی از زائران و خدمت به آنها سخن گفت و این تجمع عظیم را طبق فرموده امام راحل یک علامت برشمرد و گفت: حضرت امام می‌فرمودند دل‌های جوانان متحول و طالب شهادت شده است  و این نشانه نزدیکی ظهور است.

 

وی با یادآوری شبهات حماسه 9 دی به پیاده‌روی اربعین از جهت اینکه هیچ‌کس به حضور مردم در آن راهپیمایی توصیه نکرد، خاطرنشان کرد: آثار اربعین را به وضوح مشاهده می‌کنیم عالمی در نجف به من می‌گفت برخی مناطق اطراف مسیرهای زائران به قدری از سوی داعش تهدید شده بود که هیچ موکبی در آن اطراف نصب نشد اما وقتی مردم عراق حضور فوج فوج ایرانی‌ها را در این پیاده‌روی دیدند پرشورتر از نقاط دیگر به پذیرایی از زائران پرداختند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه حضور عظیم مردم کشورمان در راهپیمایی اربعین را موجب بالاتر رفتن چشمگیر احترام ایرانی‌ها نزد مردم عراق عنوان کرد و گفت:‌ مگر می‌شود موضوعی به خون ثارالله مرتبط باشد اما برکت نداشته باشد.

 

وی خطاب به مسئولان کشور تصریح کرد: حال که این همه برکت از راهپیمایی اربعین دیده شد چرا نباید برای سال‌های بعد مسیر را باز کنیم و با احداث خط آهن زمینه‌ای فراهم کنیم که 10 میلیون نفر از ایران به زیارت بروند و برگردند چرا که ما باید حضور خود را در اربعین اعلام کنیم.

 

پناهیان با ابراز امیدواری نسبت به زیباتر برگزار شدن اجتماع زائران اربعین در سال بعد از همه دست‌اندرکاران برگزاری این راهپیمایی اعم از نیروی انتظامی و... تشکر کرد و گفت: در بعضی شهرها از جمله اهواز به علت عزیمت ائمه جمعه نماز جمعه‌ها تعطیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با خدمت‌رسانی به زوار اربعین خود را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: در بعضی محله‌های مسیر پیاده‌روی فضای برای ایجاد موکب باقی نمانده بود و من توصیه کردم که خیرین در مسیر بازگشت که فضیلت بیشتری هم دارد موکب برپا کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید ائمه بر زیارت حضرت عبدالله الحسین را نشان از یک برنامه برای آینده برشمرد و با یادآوری تأیید این نکته از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی افزود: امسال حدود 2 میلیون نفر از ایران به کربلا رفتند که بی‌شک سال آینده نمی‌توان مانع اعزام مجددشان شد به علاوه که میلیون‌ها نفر نیز برای سال بعد برنامه‌ریزی کرده‌اند که از هم‌اکنون باید برای آن فکر اساسی شود و اگر تدابیر خوبی اندیشیده شود تعداد زوار ایرانی اربعین در سال بعد به 10 میلیون نفر می‌رسد.

 

پناهیان از اربعین به عنوان عامل عزت اسلام، اهل بیت و مسلمانان یاد کرد و با تأکید براینکه دیگر نباید تعداد جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی کاهش یابد، گفت: اگر متوجه شویم سال بعد این راهپیمایی خلوت می‌شود با حضور خود مانع این می‌شویم که پرچم زیارت اربعین روی زمین بماند چرا که حال این بیرق افراشته شده است هرگز نباید رونق آن کاهش یابد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها