أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۲۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
برلین - مشاور سابق سه رییس جمهوری آمریكا از جمله 'باراك اوباما'، در امور خاورمیانه و جنوب آسیا، خواستار تماس دیپلماتیك كشورش با ایران برای گفت و گو درباره اختلافات شد.

'بروس ریدل' در حاشیه برگزاری نشستی در باره افغانستان در برلین پایتخت آلمان به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا   افزود: تنها و بهترین راه برای این دو كشور جهت ایجاد اعتماد و رفع سوء تفاهم ها تماس دیپلماتیك است.

وی با بیان اینكه بروز جنگ دیگری در خاورمیانه به سود كسی نیست، گفت: ایران قابلیت قابل توجهی برای واكنش به تهدیدات جنگی دارد و غرب نباید درموضوع اتمی این كشوربه سمت راه حل نظامی حركت كند.

این محقق مركز بروكینگر در پاسخ به این سوال كه چرا غرب به سمت جلب اعتماد ایران حركت نمی كند، گفت: ایجاد اعتماد بین دو كشوری مانند ایران و آمریكا كه از همدیگر از 30 سال پیش بی خبر (فاقد روابط سیاسی و دیپلماتیك) هستند، بسیار سخت است.

'آمریكا بعد از سال 1979هیچ حضوری در ایران نداشت واین كشور را درشرایط نامطلوبی ترك كرد. بنابر این بهترین و تنها راه، حركت به سوی یك راه حل سیاسی و تماس دیپلماتیك بین این دو كشور است.'

ریدل در پاسخ به این سوال كه 'آیا با توجه به اقدامات آمریكا علیه ایران، این انتظار واقع بینانه است كه ایران با این كشور پای میزمذاكره بنشیند؟'، گفت: فكر می كنم كه دولت ایران می تواند پیشنهادی برای گشایش رابطه دیپلماتیك به آمریكا بدهد. این پیشنهاد تنها باید برای این باشد كه دو طرف بصورت مستقیم با هم صحبت كنند.

به گفته وی این اقدام به معنی گسترش مبادلات تجاری و یا سیاسی نیست، بلكه تنها تماس مستقیمی خواهد بود كه بی اعتمادی ها را كاهش داده و می تواند مبنایی برای درك این دو كشور از یكدیگر شود.

وی افزود: در رابطه ایران و آمریكا نمی توان به نقطه صفر بازگشت،برای همین هم تماس مستقیم دیپلماتیك بین این دو كشور می تواند، درك متقابل ایجاد كند.

ریدل در پاسخ به این سوال كه تحریم ها علیه ایران تاكنون كارساز نبوده و چرا غرب بار دیگر این مسیر را ادامه می دهد، افزود:من نمی دانم كه تحریم های جدید كارسازتر خواهند بود یا نه ولی غرب می خواهد هزینه ها را بالا ببرد.

ریدل در پایان با تاكید بر اینكه تنها راه حل در مساله ایران و آمریكا گفت و گوست، افزود: بهترین راه مذاكره است تا دو كشور سوء اعتماد عمیق بین یكدیگر و عدم درك متقابل را به كنار بگذارند.ما همدیگر را نمی شناسیم زیرا 30سال از هم دور بودیم و بهترین راه برای تغییر این وضعیت صحبت كردن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها