أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۸۳۰۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۳ دی ۱۳۹۳
کاهش رشد سرمایه گذاری خارجی، رکود تورمی حاکم بر اقتصاد در سال های اخیر و سالهای پس از ۸۸ و رشد منفی اقتصاد ایران در سالهای ۹۰-۹۱-۹۲ نیز از پیامدهای منفی اقتصادی فتنه ۸۸ بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ دکتر بیژن عبدی اقتصاددان و مدرس دانشگاه با بیان اینکه فتنه ۸۸ خسارت های بسیار بزرگی به نظام اقتصادی کشور وارد کرد گفت: مطمئنا اگر فتنه ۸۸ و آن مسائلی که در سال ۸۸ رخ داد اتفاق نمی افتاد هم اکنون وضعیت اقتصادی مردم، فعالان اقتصادی و کشور خیلی بهتر از امروز بود.

این اقتصاددان با بیان اینکه خسارت های اقتصادی فتنه ۸۸ به هیچ وجه قابل مقایسه با چیزی دیگری نیست به خبرنگار تراز گفت: خسارتهای فتنه ۸۸ به قدری زیاد است که برخی از کارشناسان معتقدند حتی از خسارتهای ناشی از جنگ ۸ ساله کشورمان نیز بیشتر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به عنوان مثال کاهش روند سرمایه گذاری خارجی و ضربه زدن به امنیت اقتصادی یکی از آسیبهای جدی فتنه ۸۸ به اقتصاد کشور بود گفت :  این آسیبها دارای روند و مدتی طولانی است و آثارش تا چند سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی به تعطیلی مغازه ها و رکود فضای کسب و کار در کشور در سالهای بعد از ۸۸ اشاره کرد و گفت: اگر فتنه ۸۸ ادامه پیدا میکرد مطئن باشید روند نامطلوب اقتصادی نیز ادامه پیدا میکرد؛ اگر چه اکنون وضعیت اقتصادی کشور هم اکنون خیلی هم مطلوب نیست اما اگر جریان فتنه بیش از آن مدت طولانی می شد ، بدون شک وضع بدتر از اکنون بود.

وی هرج و مرج اقتصادی را از دیگر نشانه های نامطلوب اقتصادی فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: کاهش رشد سرمایه گذاری خارجی، رکود تورمی حاکم بر اقتصاد در سال های اخیر و سالهای پس از ۸۸ و رشد منفی اقتصاد ایران در سالهای ۹۰-۹۱-۹۲ نیز از پیامدهای منفی اقتصادی فتنه ۸۸ بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها