يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۸۳۳۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۴ دی ۱۳۹۳
هم زمان با ادامه اعتراضات به بازداشت شیخ علی سلمان، دادستان عمومی بحرین بازجویی از این روحانی شیعه را از سر می‌گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، دادستان عمومی بحرین  پس از دو روز وقفه، روز یکشنبه ( 14 دی) بازجویی از شیخ علی سلمان، دبیر کل جنبش اسلامی الوفاق را از سر می‌گیرد.

تنش‌ها در بحرین از یکشنبه گذشته در پی بازداشت شیخ سلمان افزایش یافته است. وی روز سه‌شنبه برای یک هفته بازجویی به بازداشتگاه برگردانده شد.

به گفته دادستان بحرین، شیخ سلمان به جرایمی چون تلاش برای تغییر رژیم و توهین علنی به وزارت کشور متهم است.

حزب الوفاق با انتشار بیانیه‌ای آزادی فوری شیخ سلمان را خواستار شد و دستگیری او را «ماجراجویی خطرناکی» دانست که دورنمای سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده خواهد کرد.

جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان نیز بازداشت طولانی مدت شیخ سلمان را محکوم کرد و درباره پیامدهای منفی بازداشت او هشدار داد.

در همین حال، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز درباره دستگیری شیخ سلمان هشدار داده‌اند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ صحنه اعتراض‌های ضد دولتی بوده است. از آن زمان تا کنون، هزاران معترض دموکراسی‌خواه در بحرین با برپايی تظاهرات ضد دولتی در خيابان‌های اين کشور، اصلاحات سياسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گيری خاندان آل خليفه از قدرت را خواستار شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها