امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۸۳۴۸۴
زمان انتشار: ۲۱:۴۴     ۱۴ دی ۱۳۹۳
رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت خودروی دنا به طور رسمی به ایران خودرو ابلاغ شده است، گفت: این خودروساز تاکنون هیچ گونه اعتراضی در خصوص قیمت خودرو دنا نداشته است.
رضا شیوا افزود: شرکت ایران خودرو با توجه به اعلام رسمی قیمت خودروی دنا، موظف است خودروهای پیش فروش شده را براساس قیمت مصوب تحویل مشتریان دهد.
یادآوری می شود، براساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت در مورخه ۱۹ آذرماه سال جاری، مرکز ملی رقابت اقدام به محاسبه قیمت خودروی دنا کرد که براین اساس سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا برابر با ۴۲ میلیون تومان اعلام شد.رییس شورای رقابت در مورد دستورالعمل انتخاب شده شورای رقابت برای قیمت گذاری دنا، اظهار داشت: تعیین دستورالعمل بر این مبنا استوار بود که نزدیکترین خودرو به خودروی دنا از لحاظ خصوصیات ظاهری و فنی خودروی سمند سورن است. بنابراین پایه، سمند سورن گرفته شد.
وی با اشاره به تفاوت های خودروی سمند سورن و دنا، افزود: ایران خودرو ۳۷ مورد تفاوت این دو خودرو را برای شورا ارسال کرد. این تفاوت ها نیز به این صورت است که بعضی قطعات در سمند سورن وجود دارد و در دنا ارتقاء یافته و برخی قطعات اصلاً در سمند سورن وجود ندارد و در دنا اضافه شده است.
شیوا تصریح کرد: پس از محاسبات دقیقی که صورت گرفت به قیمت ۴۲ میلیون تومان برای خودروی دنا رسیدیم که محاسبه آن را مرکز ملی رقابت انجام داد.
رییس شورای رقابت در مورد ضمانت اجرایی رعایت قیمت اعلامی خودروی دنا، با اشاره به اینکه شورای رقابت دارای تشکیلات قضایی و اقتصادی است و می تواند براساس تخلفی که صورت می گیرد، حکم دهد و حکم لازم الاجراست، افزود: نه تنها ایران خودرو بلکه هر تشکیلاتی که به مصوبات شورا عمل نکرده و تخلف کند، شورا با آن امکان برخورد قانونی خواهد داشت.
به گفته شیوا، ایران خودرو اعتراضی نسبت به قیمت اعلام شده خودروی دنا اعلام نکرده است ضمن اینکه بررسی و کار کارشناسی صورت گرفته، بسیار دقیق است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها