أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۸۳۵۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۵ دی ۱۳۹۳
در حالی برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده اتمام طرح مسکن مهر تا پایان سال آینده را داده بودند که معاون شهرسازی و معماری وزیر راه از اتمام پروژه های طرح مذکور تا ۴ سال آینده خبر داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، چند وقتی است که وزیر راه و شهرسازی در رابطه با مسکن مهر و حواشی مربوط به آن روزه سکوت گرفته و از پاسخگویی به مسائل پیش آمده در این طرح شانه خالی می‌کند. اما برخی معاونان وی و همچنین دست‌اندرکاران بخش مسکن برخلاف این رویه اظهارنظرها و موضعگیری‌های متعدد و البته متفاوتی در این رابطه را بیان کرده‌اند.

جدا از مباحث مطرح شده در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر که نمایندگان مجلس آنرا تخلف می‌دانند، در ماه‌های سپری شده از عمر دولت دهم مسئولان وعده‌های متختلفی را برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر اعلام می‌کنند که دامنه آن تا دیروز بین سال‌های 94 و 95 در نوسان بوده است.

فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هفته گذشته در حاشیه آغاز واگذاری 530 واحد مسکن ویژه  از مختومه شدن پرونده مسکن مهر پرند و پردیس طی سال های 94 و 95 خبر داد و گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار جمعیت استان تهران تا هفته دولت سال آینده (پایان شهریور94) به اتمام می رسد.

پیش از این وعده، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر قرارداد منعقد شده است به تسنیم گفته بود: بخش عمده مسکن مهر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اما جدیدترین وعده‌ مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتمام طرح مسکن مهر را روز گذشته معاون شهرسازی و معماری آخوندی داد. پیروز حناچی در این‌باره گفته است:  اگر طبق قول های داده شده کارها عملی شود پروژه های مسکن مهر ظرف سه تا چهار سال آینده به اتمام می رسد. تمام تعهداتی که دولت در زمینه مسکن مهر داده انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که بخشی از مسکن مهر به صورت تعاونی ساز بوده و نیازمند سیستم بانکی است، افزو: تعهدات دولت هم در دست انجام بوده و برخی هم توسط سیستم خودمالکی در دست اجراست که آن هم نیازمند تسهیلات بانکی است.

به گزارش تسنیم، یکی از وعده‌های بی‌شمار وزیر راه و شهرسازی از شهریورماه سال گذشته تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در سال 94 بوده است، آخوندی آبان‌ماه امسال با تاکید بر آنکه تمام تعهدات دولت قبل در خصوص مسکن مهر با قوت پیگیری می شود، ابراز امیدواری کرده بود که سفره مسکن مهر در سال 94 جمع شود.

این در حالی است که بر اساس جدیدترین اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن مهر نه در دولت یازدهم بلکه در سال دوم فعالیت دولت دوازدهم (سال 97) به پایان می‌رسد. عدم توجه به تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر در دولت یازدهم متقاضیان این طرح را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

گرچه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن حق اقشار کم‌درآمد جامعه است، اما با این حال در 16 ماه اخیر نه تکلیف پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر مشخص شده و نه این‌که طرح جدید از سوی دولت برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه معرفی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها